Skip to content

כי"ל: התייעלות ברותם אמפרט כולל פיטורים

יצומצמו כ-130 עובדים, בעיקר באמצעות פרישה מוקדמת עם תנאים משופרים. אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "לא נאפשר להנהלת כי"ל לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חברת רותם אמפרט נגב נמצאת באחד מרגעי המשבר הקשים ביותר בשנים האחרונות. החברה, שמייצאת את רוב מוצריה, חשופה לשוק הגלובאלי של דשני הפוספט שנמצא בשפל; ועלות היצור ברותם אמפרט נגב גבוהה ביחס למתחרותיה הבינלאומיות. כל אלה מחייבים את החברה להוביל תוכנית התייעלות מיידית, כדי לשמר את זכות קיומה הכלכלי וכדי לאפשר לה להתחרות בהצלחה מול מתחרותיה הגדולות בשווקים הבינלאומיים תוך הבטחת מקום עבודתם של יותר מ-1,200 עובדים ישירים ופרנסתם של עוד כ-8,000 עובדים עקיפים", כך נמסר מהנהלת כימיקלים לישראל (כי"ל).

המחפר באתר מכרה הפוספטים במישור רותם. צילום ויקיפדיה
המחפר באתר מכרה הפוספטים במישור רותם. צילום ויקיפדיה

צמצום של כ-130 עובדים

לפי הודעת החברה, "תכנית ההתייעלות כוללת מרכיבים שונים, כגון דחייה של השקעות, ביטול חוזים של ספקים חיצוניים, הפחתת שכר לבכירים ועובדים, וכן גם יוזמה לצמצום כוח האדם, כ-130 עובדים – בעיקר באמצעות פרישה מוקדמת של עשרות עובדים ובכירים. החברה תציע לעובדיה הוותיקים שיצאו לפנסיה מוקדמת תנאי פרישה משופרים, מהטובים ביותר במשק, שיכללו גם תשלום חודשי קבוע בנוסף לפיצויים ומענקים מיוחדים".

לנהוג באחריות

מהנהלת כי"ל נמסר, כי היא נפגשה לפני כמה ימים עם מועצת העובדים של רותם אמפרט נגב והציגה בפניה את המציאות הקשה בה נמצאת החברה. "ההנהלה ביקשה ממועצת העובדים להכנס למו"מ ולנהוג באחריות כפי שנהגה פעמים רבות בעבר, במטרה לחזק את החברה ולאפשר לה להתמודד בהצלחה עם מתחרותיה הבינלאומיות הגדולות".

"ההסתדרות תעמוד על זכויות העובדים"

בתגובה להודעתה של הנהלת כי"ל על הכוונה לפטר כ-130 עובדים ממפעל "רותם אמפרט" ועל תכניתם לקיצוץ בשכר העובדים, אמר היום אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "לא נאפשר להנהלת כי"ל לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי. ההסתדרות תעמוד על זכויות העובדים ולא תאפשר פגיעה במאות משפחות ותפעל במלוא עוצמתה למניעת הגזרות. אני קורא להנהלה להיכנס למו"מ מידי ולהגיע להבנות בשיתוף פעולה עם ההסתדרות ווועד העובדים".

הנהלת רותם אמפרט נגב בהתייחסות לקריאתו של אבי ניסנקורן: "הנהלת רותם אמפרט נגב מברכת על קריאתו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מר אבי ניסנקורן, להיכנס למו"מ לשם חיזוק החברה ויכולת התחרות הבינ"ל שלה, תוך הבטחת מקום עבודתם של הרוב המכריע של העובדים. אנו תקווה שגם וועד העובדים ברותם ייענה לה. אנו משוכנעים כי נוכל להגיע להסכמות עם נציגי העובדים בנוגע לאופן ביצוע תוכנית החירום ברותם".

עיצומים בחמישה מפעלים בנגב

מן הראוי לציין, כי ביום שני פתחו ועדי העובדים של חמישה מבין שישה מפעלי כיל בנגב בעיצומים בגלל חששם מתוכנית התייעלות שמגבשת הנהלת הקבוצה. לטענת הוועדים, ההנהלה מקדמת תכנית לצמצום בהוצאותיה שתכלול גם פיטורים של עובדים במפעלי פריקלאס, תרכובות ברום, מפעלי המגנזיום, רותם אמפרט ומפעלי תובלה. עובדי מפעלי ים המלח לא הצטרפו לעיצומים.

חברת רותם אמפרט נגב עוסקת בכרייה ובהשבחת פוספטים, בייצור דשנים, חומצות זרחתיות ברמות ניקיון שונות וכימיקלים אחרים, בשטחי זיכיון בנגב, ובשיווקם ובמכירתם בארץ ובעולם. חברת רותם אמפרט נגב היא בין יצרניות הדשנים הגדולות בעולם, ובין המובילות בתחום הדשנים והכימיקלים הזרחניים. המפעלים של הקבוצה בנגב במישור רותם, באורון בצין ובחו"ל תלויים לחלוטין באספקה סדירה של חומרי הגלם הבסיסי לתעשיית הפוספטים, אשר נמצאים בנגב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן