Skip to content

שנה למבצע "עמוד ענן": ירידה של 98% בירי תלול המסלול מעזה

נתניהו בביקור באוגדת עזה: "ישראל תמשיך להקפיד על שמירת הדין הבינלאומי אבל לא תשב בחיבוק ידיים מול טרוריסטים שמבצעים שני פשעי מלחמה במקביל: נערכים לירי על ערי ישראל ומסתתרים מאחורי אזרחים ברצועת עזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנה אחרי מבצע 'עמוד ענן' – ירד הירי תלול המסלול מרצועת עזה, ב-98 אחוזים. כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר בצהריים באוגדת עזה. בביקור קיבל ראש הממשלה סקירות ביטחוניות משר הביטחון משה יעלון, מסגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט וממפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן.

בפתח הביקור אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מציינים שנה למבצע 'עמוד ענן'. המספרים הם חדים. יש ירידה של כ-98% בירי תלול-מסלול. נדמה שסך כל הירי – רובו לא אפקטיבי והסתכם ב-35 מקרי ירי. אין ספק שהושגה הרתעה משמעותית.

נתניהו בביקור באוגדת עזה: "הושגה הרתעה משמעותית" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו בביקור באוגדת עזה: "הושגה הרתעה משמעותית" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"עם זאת", הוסיף נתניהו, "איננו משלים את עצמנו, אנחנו יודעים שהחמאס וארגוני הטרור האחרים ממשיכים להתחמש בדרכים שונות, הם מנסים לפתח גם את 'התווך התת-קרקעי', כלומר המנהרות, ואנחנו נדרשים למצוא מענה לכל האיומים הללו, ובד בבד להמשיך את ההרתעה החזקה שהשגנו אותה ואנחנו מקיימים אותה".

נתניהו הוסיף: "בסופו של דבר, ההרתעה הזאת מושגת על ידי הידיעה של האויב שאנחנו לא נסבול התקפות על יישובינו ועל חיילינו, ושנגיב בעוצמה רבה – זה היסוד של ההרתעה שלנו. האמצעים משרתים את התחושה הזאת והמדיניות הזאת, אבל זה יסוד ההרתעה".

נתניהו ויעלון בביקור באוגדת עזה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
נתניהו ויעלון בביקור באוגדת עזה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

ראש הממשלה אמר עוד כי במקביל, פעלה ישראל לסגור את גבול סיני. "ישראל היא למעשה המדינה הראשונה שהצליחה במידה רבה, אפשר אפילו להגיד במידה מוחלטת, לסגור את גבולותיה", אמר ראש הממשלה. "בשלושת החודשים האחרונים היו אפס כניסות למדינת ישראל. זו הצלחה גדולה מאוד של הממשלה, של צה"ל, של המנהלת שהקמנו ושל המערכות המודיעיניות האחרות שהוקמו לאורך המכשול הזה. שני הדברים הללו – המלחמה בטרור, ההרתעה המתמשכת ומציאת המענים נגד איומים חדשים בצד שמירה על גבולותינו – אלה משימות עיקריות שאנחנו מחויבים לביצוען, ולא רק בגזרה הזאת".

בסיום הביקור אמר נתניהו: "חמאס מייצר ואוגר טילים ורקטות שמרוכזות בתוך בנייני מגורים ומכוונים את הירי לעבר אזרחי ישראל. ישראל תמשיך להקפיד על שמירת הדין הבינלאומי אבל לא תשב בחיבוק ידיים מול טרוריסטים שמבצעים שני פשעי מלחמה במקביל: נערכים לירי על ערי ישראל ומסתתרים מאחורי אזרחים ברצועת עזה. זאת זכותנו החוקית והמוסרית המלאה לפגוע באש מדויקת ככל האפשר באלה שיורים ללא אבחנה על אזרחינו. האחריות לפגיעה האגבית שעלולה להיגרם לאזרחים בעזה רובצת על כתפי חמאס. אני מבקש להביע את הערכתי והערכת העם לעבודת צה״ל וכוחות הביטחון בגזרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן