Skip to content

לבני מציעה: משאל עם נגד ניסיונות הטרפוד מצד הבית היהודי

זמן קצר לאחר שהעלתה את הפוסט - הורידה אותו שרת המשפטים מעמוד הפייסבוק שלה. בלשכתה הסבירו: "הביקורת של שרת המשפטים על התנהלות הבית היהודי, בעקבות ההכרזות על הבנייה בהתנחלויות, לא השתנתה. עם זאת, נוכח הירצחו של החייל הוחלט להניח לרגע בצד את הוויכוחים הנוקבים על עתיד המדינה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, זועמת. עד כדי כך היא כועסת, על חבריה לממשלה מהבית היהודי – עד שהיא מציעה מעל דף הפייסבוק שלה, לערוך משאל עם שימנע ממפלגת הבית היהודי את ניסיונותיו להפסיק את המו"מ עם הפלסטינים.

אולם זמן קצר לאחר שהעלתה את הפוסט – הורידה אותו שרת המשפטים מעמוד הפייסבוק שלה. בלשכתה הסבירו: "הביקורת של שרת המשפטים על התנהלות הבית היהודי, בעקבות ההכרזות על הבנייה בהתנחלויות, לא השתנתה. עם זאת, נוכח הירצחו של החייל הוחלט להניח לרגע בצד את הוויכוחים הנוקבים על עתיד המדינה – ולהביע את צערה ותנחומיה של השרה לבני המשפחה ולהבהיר שמדינת ישראל לא תוותר על הלחימה בטרור".

משאל עם נגד הבית היהודי. ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
משאל עם נגד הבית היהודי. ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

"אתם יודעים מה? למרות שאני מתנגדת למשאל עם, כל כך נמאס לי מהצביעות ומחוסר האחריות, שאני מוכנה להציע בעצמי משאל עם כאן ועכשיו", כתבה לבני בעמוד הפייסבוק שלה. "לא משאל על הסדר מדיני כי לצערי עוד לא הגענו לשם, אלא על כל הניסיונות של ׳הבית היהודי׳ למנוע מאיתנו להגיע לשם. על ההתלהמות להכריז על עוד בנייה, חלקה תכנון או אפילו קדם קדם תכנון, כולל בהתנחלויות מבודדות. והשיא הגיע אתמול בהצהרה על בנייה באזור -E1 בניגוד להתחייבות מפורשת.

"אז נכון שהתנגדתי למשאל עם כי אני מאמינה שנבחרנו כדי לקבל החלטות קשות, אבל תראו מה קורה: מי שמחליט עבור הרוב זה מיעוט קיצוני שהשתלט על חיינו", כותבת לבני. "הם קוראים לכם ׳אחי׳ ו׳אחותי׳, אבל האמת היא שממש לא מזיז להם מהמשפחה שלכם, כי מה שמניע אותם זה האינטרסים הצרים שלהם על חשבון עתיד ילדינו – עוד ועוד הכרזות על בנייה בהתנחלויות במטרה למנוע מאיתנו להגיע אי פעם להסדר שיבטיח מדינה ציונית, בטוחה, יהודית ודמוקרטית.

"אז בואו נעצור לרגע ונשאל את העם כבר עכשיו האם עבור בנייה או תכנון מקדמי שאולי יקרה ואולי לא, בשביל בנייה במקומות כמו עלי, אנחנו מוכנים לשלם במחיר של פגיעה עמוקה ביחסים האסטרטגים עם ארה״ב, בידוד ישראל בעולם, פגיעה קשה בכלכלה שלנו, החרפת החרמות עלינו, פגיעה בלגיטימיות של צה״ל לפעול ובחופש של חיילינו להסתובב בעולם מבלי לחשוש שיעצרו אותם, והכי חשוב במחיר של אובדן היותנו פה מדינה יהודית ודמוקרטית", כותבת לבני. "זו שאלה ישירה, אמיתית ולא קשורה לאם יש פרטנר או לא – מה השפעת ההסדר על הביטחון זו שאלה שקשורה רק בנו: באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות, ואיזו מדינה אנחנו רוצים להשאיר לילדים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן