Skip to content

אוסטריאן איירליינס חוגגת 50 שנות פעילות בישראל

אוסטריאן הטיסה יותר מ-8 מיליון נוסעים בקו תל אביב-וינה מאז 1963. סטפאן לינהארט מנהל המכירות הבינלאומיות של אוסטריאן אירליינס: "אוסטריאן ממשיכה לחדש ולרענן את שירותיה. היא קשובה לצרכי השוק המקומי ומחויבת לשירות הטוב ביותר לכל מקום אליו היא טסה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת התעופה האוסטרית אוסטריאן איירליינס חוגגת 50 שנות פעילות בישראל. מאז שהיא השיקה את פעילותה בישראל הפך הקו לאחד הקווים החשובים שלה באזור ונדבך משמעותי במערך הטיסות הבין יבשתיות שלה. אוסטיראן איירליינס הוקמה בסוף שנות ה-50 של המאה ה-20, בבעלות ממשלתית. היא הפעילה אז קווים מועטים. היום היא חברת תעופה משגשגת, הטסה ל-130 יעדים בארבע יבשות ושייכת לקבוצת לופטהנזה.

בואינג 777 של אוסטריאן. לפני 50 שנה הפעילה טיסה אחת בשבוע לישראל. היום היא מפעילה שתי טיסות ביום
בואינג 777 של אוסטריאן. לפני 50 שנה היא הפעילה טיסה אחת בשבוע לישראל. היום היא מפעילה שתי טיסות ביום

החודש, לפני 50 שנה,

טיסת הבכורה בקו מוינה לתל אביב התקיימה ב-6 בנובמבר 1963. הטיסה בקו זה הופעלה אז במטוס קראוול מתוצרת חברת סוד אוויאישין (Sud Aviation), דו מנועי, שנחשב אז למתקדם ביותר בטיסות לטווחים קצרים ובינוניים. בהתחלה פעלה הטיסה לישראל בימי שבת עם עצירה באתונה ובחזרה לווינה בימי ראשון.

סטפאן לינהארט מנהל המכירות הבינלאומיות של אוסטריאן
סטפאן לינהארט מנהל המכירות הבינלאומיות של אוסטריאן

"ההתחלה הייתה צנועה- עם טיסה אחת בשבוע, ואילו עתה אנו גאים ושמחים להציע שתי טיסות יומיות בין וינה- הצומת החשובה שלנו – ובין תל אביב, המרכז הפיננסי והכלכלי של ישראל". כך מציין סטפאן לינהארט (Stephan Linhart), מנהל המכירות הבינלאומיות של אוסטריאן אירליינס בעת מפגש עם עיתונאים בתל אביב.

לדברי לינהארט, במטוס הקראוול הוצעו 80 מושבים בכל טיסה ובשנת הפעילות הראשונה שלה הטיסה אוסטריאן אירליינס בקו לישראל וממנה 2,238 נוסעים. בשנת ב-2012 הטיסה החברה יותר
מ-242 אלף נוסעים בטיסותיה בין נמלי התעופה שווכאט(Schwechat) שליד וינה ובן גוריון (נתוני רשות שדות התעופה).

במשך 50 שנות פעילותה בקו בין וינה ובין תל אביב הטיסה אוסטריאן אירליינס יותר מ-8 מיליון נוסעים לארץ וממנה, וביניהם מיליוני צליינים, צעירים רבים ואלפי קבוצות ממגזרים מגוונים אשר הגיעו לישראל דרך וינה מיותר מ-100 יעדים בשלוש יבשות.

משנות ה-70 ועד היום

בתחילת שנות ה-70' של המאה הקודמת עלתה תדירות הטיסות בקו וינה – תל אביב ל-3 טיסות שבועיות ובתחילת המאה הנוכחית גדלה התדירות ל-14 טיסות בשבוע המקשרות את תל אביב עם וינה הנמצאת בלב אירופה.

בה בעת, אוסטריאן הצליחה למצב את עצמה כחברת תעופה "בוטיקית" המתמחה בטיסות דרך וינה ליעדים במרכז ובמזרח אירופה וכן למרכזים פיננסים באסיה ובצפון אמריקה, כל זאת תוך ניצול היתרון המיוחד של שדה התעופה בווינה, שבו נקבע זמן קישור מינימאלי בין הטיסות.

"בעקבות הרחבת מערך הטיסות שלנו הן ליעדים בין – יבשתיים והן לערים נבחרות במרכז אירופה, גדל גם באופן טבעי הביקוש בקרב הנוסעים שלנו מישראל אשר שימשו גורם מפתח בקידום הקווים הללו. אנו גאים בעובדה, כי לאחר שחנכנו קו חדש, המקשר את וינה ואת שיקגו, הנוסעים מישראל נמצאים במקום השלישי לאחר הנוסעים מאוסטריה ומארה"ב המזמינים מקומות בקו זה. מעבר לכך, הנוסעים מישראל היו בין הראשונים להביע שביעות רצון מהשירות המשודרג המוצע ב-10 מטוסים רחבי גוף הטסים בקווים הבין-יבשתיים", ציין לינהארט.

אוסטריאן אירליינס השקיעה 90 מיליון אירו בשדרוג וחידוש מחלקות התיירות והעסקים במטוסים מדגם בואינג 767 ו-777. במחלקת התיירות הותקנו מושבים באיכות ארגונומית גבוהה והונהגו שיפורים במערכת הבידור במהלך הטיסה.

"נוסעי העסקים הישראלים מביעים שביעות רצון רבה ממחלקת העסקים המשודרגת שלנו המציעה מושבים חדשים ומתוחכמים, ההופכים למיטה שטוחה באורך 2 מטר. המושבים גם מצוידים במסכים אישיים גדולים במיוחד(38 ס"מ), המאפשרים שימוש במערכת השמע והבידור המציעה מגוון גדול של אפשרויות בידור בהתאמה אישית", אמר קרסטן צאנג, מנכ"ל לופטהנזה בישראל האחראי לפעילות של אוסטריאן בארץ.

תגדיל תדירויות לצפון אמריקה

במסגרת תוכנית הפיתוח שלה תגדיל בקיץ 2014 אוסטריאן את תדירות טיסותיה ליעדים בצפון אמריקה. מתוכננת הפעלת קו חדש לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, וכן הוספת תדירויות בטיסות לנמלי התעופה קנדי שליד ניו יורק ושיקגו. בשנה הקרובה צפויה השתלבות מטוס חדש מדגם בואינג 777 המתווסף לארבעת מטוסים מדגם זה שאוסטריאן מפעילה. מטוס זה ישתלב בטיסות ליעדים באסיה ובצפון אמריקה. בקיץ 2014 תפעיל אוסטריאן 33 טיסות שבועיות מווינה לצפון אמריקה ליעדים: וושינגטון, שיקגו, טורונטו ולשני נמלי האוויר הבינלאומיים של ניו יורק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן