Skip to content

איש עסקים נוסף מצטרף לקבוצת גרנובסקי-דנקנר-נץ-נוימן-נטו

המצטרף הוא איש העסקים דניאל חוסידמן ממקסיקו שיפקיד מיידית 90 מיליון שקל בנאמנות קשיחה לטובת ההסדר. חוסידמן הוא המייסד של טרופר - אחת מקבוצות התעשייה, הייצוא, הייבוא והמסחר הגדולות באמריקה הלטינית, בתחום כלי העבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איש העסקים דניאל חוסידמן. תורם חשוב למוסדות ציבור ולגופים התנדבותיים בישראל
איש העסקים דניאל חוסידמן. תורם חשוב למוסדות ציבור ולגופים התנדבותיים בישראל

חיזוק משמעותי נוסף לקבוצת המשקיעים גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן-נטו ולהצעת אי.די.בי אחזקות להסדר באי.די.בי עם הצטרפותו של איש העסקים ממקסיקו דניאל חוסידמן, המייסד של אחת מקבוצות התעשייה, הייצוא, הייבוא והמסחר הגדולות באמריקה הלטינית, בתחום כלי העבודה ותורם חשוב למוסדות ציבור ולגופים התנדבותיים בישראל. חוסידמן המצטרף להסכם ההשקעה באי.די.בי יפקיד מיידית סכום של 90 מיליון שקל בנאמנות קשיחה לטובת ההסדר.

סכום המזומן הזמין גדל

מהלך זה מעצים עוד יותר את חוסנה ואיתנותה של קבוצת המשקיעים, לאחר ההצטרפות בשבוע האחרון של משפחת נוימן (קבוצת אלון) ושל קבוצת נטו (משפחת עזרא) להצעת החברה. הצטרפותו של דניאל חוסידמן מגדילה את הסכום במזומן הזמין, המופקד מראש על ידי קבוצת המשקיעים בנאמנות לטובת ההסדר באי.די.בי לסך של 713.8 מיליון שקל.

סך כל ההתחייבויות לטובת ההסדר, שמעמידה כעת קבוצת המשקיעים גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן-נטו-חוסידמן, גדל בעקבות הצטרפותו של איש העסקים דניאל חוסידמן לכ-928 מיליון שקל (סכום שהינו אף גדול יותר מן הסכום הנדרש לקבוצה במועד השלמת העסקה). כמו כן מחזיקים יצחק דנקנר וקבוצת נץ באופציות להשקעה נוספת באי.די.בי בסכומים של 130 מיליון שקל ו-26 מיליון שקל בהתאמה.

דניאל חוסידמן נולד במקסיקו ועסק בתעשייה, ייצוא, ייבוא ומסחר במדינה זו כל חייו. לפני כשש שנים פרש מניהול קבוצת טרופר, שייסד ופיתח מתוך בית מלאכה קטן במקסיקו-סיטי לפני כחמישים שנה. מאז הוא מקדיש את זמנו לפעילות פילנטרופית, בייחוד בישראל, באמצעות קרן דניאל שהקים למטרה זו והמנוהלת על ידי בנו, יגאל חוסידמן.

טרופר – יצרנית כלי עבודה מובילה

קבוצת טרופר המקסיקנית היא יצרנית, יצואנית, יבואנית ומשווקת כלי העבודה הגדולה באמריקה הלטינית ואחת המובילות בעולם בייצור ובשיווק כלי עבודה לענפי האלקטרוניקה, התעשייה הכבדה, הנגרות והגינון. הקבוצה נמנית על היצרניות, היצואניות והמשווקות הגדולות בעולם של פטישים, מעדרים, מכושים, מריצות ועוד. טרופר פועלת בשווקים הבינלאומיים ביותר משלושים מדינות באירופה, ארה"ב, קנדה, אמריקה הלטינית ואסיה ומעסיקה כ-5,000 עובדים.

השקעה עסקית ראשונה בישראל

זוהי השקעתו העסקית הראשונה של דניאל חוסידמן בישראל. עד עתה הוא התמקד כאמור בסיוע פילנטרופי ובתרומות למוסדות ציבור ולארגונים וולונטריים ברחבי הארץ במסגרת קרן דניאל – התומכת ומסייעת בימים אלה לעשרה פרוייקטים ברחבי המדינה, רובם בתחום החינוך. בין היתר תרם דניאל חוסידמן בארץ סכומים ניכרים להקמת מערך המיון, הרפואה הדחופה והטראומה במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה (בילינסון); הקמה בבאר שבע של מרכז יד שרה לשירות תושבי הנגב והדרום; הקמת מרכז חוסידמן למדע בבאר שבע בשיתוף עם קרן רש"י ועם אוניברסיטת בן גוריון; והקמת מרכז חירום בפנימיית נווה מיכאל בפרדס חנה לטיפול בנערות שעברו התעללות והזנחה; ועוד.

חתם הבוקר

הבוקר חתם דניאל חוסידמן בתל אביב על הסכם ההצטרפות להשקעה באי.די.בי אחזקות ביחד עם קבוצת גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן-נטו. על פי הסכם ההשקעה, יפקיד חוסידמן 90 מיליון שקל באופן מידי בחשבון נאמנות בבנק לאומי, על שם עו"ד ישראל שמעונוב נאמנויות. את דניאל חוסידמן ייצגו בעסקה עורכי הדין מני ברויד, יוסי שם-טוב וירון קייזר ממשרד גלוזמן ושות'.

הצטרפותו של דניאל חוסידמן לקבוצת המשקיעים ולהצעת החברה – באה בהמשך לדיווח של חברת ג.ד.ב.א (NEWCO) לפיו היא פועלת לצירוף משקיעים נוספים. על פי ההסכם, שנחתם היום 13 בנובמבר, מצטרף חוסידמן להסכם בעלי המניות של קבוצת המשקיעים גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן-נטו, ובהתאם לכך יוקצו לו במועד הקלוזינג מניות אי.די.בי לפי החלק היחסי של הסכום שהופקד בפועל על ידה מתוך סך הסכומים שיושקעו על ידי קבוצת המשקיעים במועד השלמת העסקה (קלוזינג).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן