Skip to content

מפגינים בעפולה קראו: "ערבים החוצה"

ראש מועצת אלקנה לבוגי יעלון: "להפסיק את ההפקרות בקווי התחבורה לשומרון בהם נוסעים מדי יום מאות פלסטינים, ברובם שוהים בלתי חוקיים, ללא בידוק, תוך סיכון מהותי". צה"ל ביצע מעצרים סמוך לג'נין. המתנחלים מתכננים להפגין בבירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות צה"ל ושב"כ ביצעו ביום רביעי מעצרים נרחבים בכפר ביא באשה הסמוך לג'נין, שם התגורר חוסיין ג'ואדרה בן ה-16. ג'ואדרה חשוד ברציחתו של החייל עדן אטיאס בעפולה. בתחנת אגד המרכזית התארגנו מספר עשרות מתושבי העיר בהפגנה ספונטנית וקראו לאסור על ערבים להיכנס לעירם. המפגינים נשאו שלטים שאמרו: "ערבים החוצה", והניפו את דגל ישראל.

החשוד בפיגוע בעפולה, חוסיין ג'ואדרה (צילום: גלעד, קבוצת תקשורת שומרון)
החשוד בפיגוע בעפולה, חוסיין ג'ואדרה (צילום: גלעד, קבוצת תקשורת שומרון)

תוך כך פנה ראש המועצה המקומית אלקנה, אסף מינצר, במכתב דחוף אל שר הביטחון בוגי יעלון. הוא קרא להפסיק את ההפקרות בקווי התחבורה לשומרון בהם נוסעים מדי יום מאות פלסטינים, ברובם שוהים בלתי חוקיים, ללא בידוק, תוך סיכון מהותי לתושבי היישובים, צעירים, מבוגרים וחיילים. לדבריו, אתמול בבוקר, בדיון מיוחד של ועדת המשנה חוץ וביטחון, הוא התריע על סכנת פיגוע דקירה שעלול להתרחש בכל רגע "והנה המציאות הקשה טופחת לנו בפנים". אמר. 

לדבריו, עם כל הרצון לעודד את הפועלים הפלסטיניים לצאת לעבודה, "לא מתקבל על הדעת שתושבי היישובים יהיו נתונים לסכנה כל רגע. למה אנו ממתינים? האם חס וחלילה לחטיפת אוטובוס עם חיילים על ידי שוהים בלתי חוקיים?". 

נימצר כותב ליעלון כי לדעתו "הפועלים הפלסטינים צריכים לקבל מענה ראוי ואף מתוגבר של תחבורה ציבורית על מנת להגיע במהירות למקום עבודתם ובחזרה לביתם, אך לא ניתן להמשיך את הסיכון האדיר המיידי והברור לשאר הנוסעים".

באריאל התארגנו פעילי ימין במטרה למנוע מערבים לנסוע בקווי אוטובוס שנכנסים ליישובים בגדה המערבית. הפעילים הפיצו קריאה בנוסח: "מהיום מחבלים לא עולים על קווי האוטובוס מהמרכז לאריאל. אם את/ה על האוטובוס ומחבל בא לעלות, ביכולתכם למנוע זאת". 

הפגנה בעפולה לאחר הפיגוע (צילום: אוריאל, קבוצת תקשורת שומרון)
הפגנה בעפולה לאחר הפיגוע (צילום: אוריאל, קבוצת תקשורת שומרון)

הפגנה בירושלים

"אנחנו מופקרים", אומרת למגפון הדר אמסלי, תושבת חברון, "רצח אטיאס הבוקר קרה בגלל אוזלת היד של הממשלה ושר הביטחון". אמסלי וחבריה יפגינו ביום חמישי ב-13:30 מתחת לגשר המיתרים בירושלים בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנבחרי הציבור בכנסת לפעול מיד על מנת למנוע את הרצח הבא. כך לדבריה.

במנשר שהועבר היום ביישובי הגדה המערבית נכתב: "ההפגנה תיערך בנוכחות אישי ציבור. נצא כולנו בזעקה ומחאה לראש הממשלה על הדם היהודי שנשפך. בידינו למנוע את זאת". לדברי המארגנים צפויים להגיע להפגנה מאות מתושבי איו"ש ובתוכם נבחרי ציבור.

– מה אתם תובעים מהממשלה?

"לתת תשובה הולמת לאינתיפאדה שמתחוללת במדינה".

– שר הביטחון כמו גם הממשלה, טוענים שאין אינתיפאדה שלישית.

"האינתיפאדה קיימת ולא מהיום. היא מלווה מדי יום בהשלכות אבנים, בקבוקי תבערה ועוד. שאל כל ילד בדרכו לבית הספר והוא יספר לך כמה פעמים האוטובוס נעצר וממתין עד שיסתיימו זריקות האבנים, ורק אז הוא נוסע".

– מה התשובה  שהממשלה צריכה לתת?

"להגביר את הביטחון. צה"ל והמשטרה עושים עבודה טובה, אבל לא מספיקה. על כל אבן צריך לענות במהלך שלנו. הערבים פתחו באינתיפאדה, אנחנו נפתח נגדם חזית. זרקו אבן? ייענש כל הכפר בסגירת מים, חשמל ועוד. לא צריכים להחזיק מחבלים בבית הסהר. זה עולה לנו כסף. צריך לעצור אותם מראש".

– כל זה בגלל הרצח של אטיאס הבוקר?

"ממש לא. החייל שנרצח הוא אחי. הוא נרצח בעפולה. מה שמוכיח לכולם שהאינתיפאדה גולשת לכל ארץ ישראל, לא רק בשומרון וביהודה. הגיע הזמן שראש הממשלה ושר הביטחון יתעוררו. אי אפשר עוד שישבו שם למעלה ויעצמו עיניים".

– יש תהליך של שלום..

"תהליך? צריך מייד להפסיק את כול השיחות עם הפלסטינים. הם צריכים להבין שדמנו לא הפקר. יש אינתיפאדה? אין שיחות. לא משחררים רוצחים ולא עושים מחוות. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה שהוא יודע לעשות".

– אתם מתכוונים להתעמת מחר עם המשטרה?

"לא. אבל ממש לא. אין לנו שום כוונה לייצר פרובוקציה. אין לנו כלום נגד השוטרים. לא. אנחנו לא רוצים להתעמת איתם. אנחנו פשוט זועקים מדם לבנו".



 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן