Skip to content

ראש עיריית טורונטו הודה שקנה סמים בעודו בתפקיד

מועצת העיר קוראת לו להשעות את עצמו בגין עישון קראק ושכרות בפומבי, הוא מתריס ומסרב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פורד - גדול מהחיים
פורד - גדול מהחיים

במהלך דיון סוער הודה ראש עיריית טורונטו, קנדה, רוב פורד, ברכישת סמים בעודו בתפקיד – אבל סירב בתוקף להשעות את עצמו. למרות שכל חברי המועצה כמעט קראו לו שיצא לחופשה ללא תשלום כדי להיגמל.

"אין שום מצב שאתפטר", אמר ראש העירייה, 44, ועמד על כך שהוא מהווה "מודל חיקוי חיובי לילדים".

פורד הודה ברכישת סמים כאשר נחקר על ידי חבר מועצה ובעל ברית לשעבר, דנזיל מינאן-וונג. הוא הודה כבר פומבית בשנה שעברה בעישון קראק בעת שהיה "שיכור כלוט", אבל אתמול, רביעי, הוא הודה לראשונה בקניית סמים. עובדי עירייה העידו במשטרה על נהיגה בשכרות, על העלבת עובדים והפחדתם.

"אני מבין את המבוכה שאני גורם. אני מושפל בגללה", אמר ראש העירייה. אבל המשיך להתריס וטען שהוא אינו מכור לסמים ואינו זקוק לעזרה. "אני לא הולך לשום מקום… אני מתכוון להישאר כאן ולהשתתף בכל ישיבה".

כמה דקות קודם לכן הסכימו 41 מבין 43 חברי מועצה שהיו נוכחים בדיון לחתום על מכתב פתוח בבקשה מפורד שישעה את עצמו. אלא שהמעשה הזה הוא סמלי בלבד. למועצה אין סמכות לסלק ראש עיר מתפקידו, אלא אם הוא מורשע בפלילים. פורד השיב מלחמה שערה וניסה להעביר החלטה שתחייב את כל חברי המועצה בדיקות סמים ואלכוהול עד ה-1 בדצמבר. חברי המועצה דחו את ההצעה פה אחד. בתגובה טען פורד שרבים מחברי המועצה משתמשים בסמים וכולם מכירים סיפורים זה על זה. אבל, הוא הוסיף, "אני לא מלשין".

מחוץ לבניין העירייה התקהלו מאות מפגינים שקראו לפורד להתפטר, ואילו מארגני מצעד סנטה קלאוס של טורונטו ביקשו שפורד לא ישתתף בו.

סירובו של פורד להתפטר הדהים את חברי המועצה, שרבים מהם מסכימים שהתנהגותו הבלתי יציבה – משכרות פומבית עד איום ברצח מישהו בהשתוללות מתועדת בווידאו" – אינה מאפשרת לעירייה להתמודד עם אתגרים אחרים. אולם, בהיעדר דרך חוקית להיפטר מפורד, המועצה מחפשת דרכים להרחיק אותו ולשלוט בלעדיו עד לבחירות העירוניות הבאות בשנה הבאה.

משטרת טורונטו השיגה באוקטובר, אחרי חיפושים ארוכים, קלטת וידיאו שבה נראה פורד מעשן מקטרת קראק, אך הקלטת אינה מהווה עדות שאפשר להשתמש בה נגדו משפטית. עתה אומר דובר המשטרה שהודאתו אתמול ברכישת סמים תועבר לחוקרים בתיק נגדו.

ראש עיריית טורונטו נהנה מסמכויות מוגבלות יחסית. למעשה הוא חבר מועצה ותו לא, אבל מאחר שהוא היחיד שנבחר על ידי כל תושבי העיר, הוא מסוגל להביא לאחדות דעים ולקבוע סדר יום. פורד נבחר לפני שלוש שנים ברוב של תושבי פרברים, שחשו מנוכרים עקב מה שנתפס בעיניהם גישה ליברלית וממוקדת במרכז העיר של רוב חברי המועצה.

ולמרות הכרסום במעמדו הפוליטי, פורד מתכוון להתמודד שוב על משרתו. יש לו קבוצת תומכים מסורים "אומת פורד", בלשונו, המריעים לו על ביטול אגרת רישוי רכב בסך 60 דולרים, על ויתורים שסחט מארגוני עובדים ועל עוד אמצעי חיסכון שנקט בעיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן