Skip to content

"משעשעי חיך" – תובעים ב'קפה

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קפה במשקל כבד

תביעה שהוגשה נגד "ארומה ישראל", מגוללת סיפור מוזר על אישה כבדת משקל, שנתבקשה על ידי בעל סניף הרשת בשוהם להביא בפעם הבאה כיסא מהבית, לא פחות. לטענת האישה, שנוהגת לשבת עם חברות במקום, ניגש אליה בעל בית הקפה והתלונן שכבר שברה כמה כיסאות, שכל אחד מהם עולה 400 שקלים. המתלוננת כמובן מכחישה ותובעת מהרשת 5,000 שקל פיצוי. בעלה של האישה הוסיף, כי רעייתו כבדת משקל וסובלת מנכות, וכי ההערות מכוונות נגד משקלה. קהל ששמע על התביעה מלבה את האש וכעת נותר לראות מה יחליט בית המשפט.

אחד מסניפי ארומה (ויקימדיה)
אחד מסניפי ארומה (ויקימדיה)

עת הבוז'ולה

לצרפתים יש חוקים שונים ומשונים שנוגעים ליין. אחד מהם קובע שיינות בוז'ולה פותחים בחצות בין הימים רביעי לחמישי בשבוע השלישי שבחודש נובמבר, ולא דקה לפני. החוק הישראלי, אוסר מכירת כוהל לאחר השעה 23:00, מה שמפריע לחגיגות בשוק המקומי. ברשת חנויות "דרך היין" החליטו להתנהג בהתאם ולחלק את החגיגות: ביום חמישי הבא (21 בנובמבר) בשעות 20:00-22:00 בסניפי תל אביב חשמונאים, גבעתיים, צומת סביון, נס ציונה וברמת השרון; ובשעות הבוקר של יום שישי (22 בנובמבר) בסניפים G צמרת, דיזנגוף סנטר, מודיעין ורננים. בתפריט: יינות בוז'ולה אדומים ובוז'ולה נובו רוזה. לצד היינות יוגש כיבוד קל וכל משתתף יקבל כוס במתנה. האירוע ללא תשלום.

חגיגות הבוז'ולה בדרך היין
חגיגות הבוז'ולה בדרך היין

תערוכה וארוחה

השבוע התקיימה תערוכת ישראפוד הבינלאומית ה-30 במספר, במסגרת שבוע תעשיות המזון והאירוח. התערוכה מיועדת למקבלי החלטות ואנשי המפתח בתעשיית המזון והמשקה המקצועית בארץ, שמגיעים במשלחות להכיר ולנשנש מוצרים חדשים. בין החידושים פגשנו סורימי – תחליף שרימפס וסרטן כשר, גבינת שמנת עם קוויאר צמחי, גרין צ'יפס – צ'יפס מירקות שורש ללא צבעי מאכל ושומן טראנס ועוד. מרב תשומת הלב מושכות תחרות בישול בהשתתפות נציגים מישראל ומיוון, ואליפות ישראל באפייה. הזוכה ייכלל בנבחרת ישראל באפייה שמורכבת מ-4 שפים בתחום הקונדיטוריה והאפייה, ואשר תייצג את ישראל במגוון תחרויות, כולל אליפות העולם באפייה שתתקיים בצרפת. ברכות לזוכים.

אחת מן המנות שהוצגו בתערוכת ישראפוד (צילום: דן בר-דוב)
אחת מן המנות שהוצגו בתערוכת ישראפוד (צילום: דן בר-דוב)

בלקן מיט בוקס

לכבוד הסתיו, מחממים אווירה בבר הבשר "האטליז" (כיכר רבין 8, תל אביב) עם תפריט בשרים בסגנון בלקני. הרעיון עלה בעקבות הצלחת מנת הדונר הטורקי המוגשת במקום, שבעקבותיה נוספו לתפריט מנות מיוון ומקפריסין כמו גירוס, סופלאקי, אורפה קבב ועוד. את ההצגה גונבות קיפטיקס – קציצות בקר ברוטב עגבניות, פלפלים וחצילים, תבשיל מחמם בלילות שמתחילים להתקרר. כל המנות מוצעות במחירים הוגנים ואטרקטיביים המשתנים על פי אופן ההגשה, מ-11 שקל לשיפוד ועד 46 שקל לצלחת. בכל יום שישי מהצהריים עד הערב, נערכת בבר מסיבה בלקנית סוערת עם תקליטן וצ'ייסרים של ראקי ואוזו. שבת שמתחילה ככה, חייבת להיות טובה.

אטליז הבשרים (צילום: אנטולי מיכאלו)
אטליז הבשרים (צילום: אנטולי מיכאלו)

מהמטבח בהשכלה

קבוצת בולטהאופ ישראל, נציגת יצרנית המטבחים בולטהאופ מגרמניה, חנכה השבוע את Bulthaup Culinary  Academy, חלל קונספט המחבר בין עולמות העיצוב והקולינריה,  בהשקעה של 6 מיליון שקל. החלל משתרע על500 מטרים רבועים ונועד לסגור את פינת האירוח כהשלמה לעבודה במטבח מעוצב. כל זה יקרה על ידי תוספת תוכן קולינרי: סיורים בשווקים, מפגשים עם דייג, יינן, אופה וגבן ומפגשים קולינריים עם בלוגרים ובשלנים מובילים. הדובדבן שבקצפת הוא סדנאות בישול עם טובי השפים בארץ – חיים כהן, אסף גרניט, ניר צוק, ועוד, שיגלו סודות מהמטבח הפרטי שלהם. בנוסף יתקיימו קורסים מקצועיים ארוכים יותר שיכללו ידע תיאורטי ומעשי, סיורים ומפגשים קולינריים והדרכות מקצועיות על ידי שפים אורחים.

מטבחי בולטהאופ
מטבחי בולטהאופ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן