Skip to content

יחימוביץ': "זחילה לממשלת נתניהו – סיום כל סיכוי להצלחת המו"מ"

יצחק (בוז'י) הרצוג: "אפשר להתווכח עם קרי והעמדה העקרונית בנושא האיראני מוסכמת על כולנו, אך לא לעשות זאת בפומבי ובכך חלילה להאיץ את תכנית הגרעין ולאבד את התמיכה הבינלאומית מבלי להשיג שום הישג"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אומרת כי העמדה האסטרטגית שנוהגת עכשיו מפלגת העבודה – בהנהגת האופוזיציה, אך בפריסת רשת ביטחון אם תהיה התקדמות מדינית – היא הדרך המדויקת והיחידה לעודד אפשרות של הגעה להסדר עם הפלסטינים. "זחילה לממשלת נתניהו כעת היא סיום מידי של כל סיכוי להצלחת השיחות. נתניהו ייהנה מעלה תאנה גדול ויפה, ולא יצטרך לעשות עוד דבר, וזו תהיה חזרה על השגיאה הקשה שעשתה מפלגת העבודה בראשות ברק, כשישבה בממשלת נתניהו והייתה שותפה לקיפאון מדיני".

יחימוביץ', שהופיעה באירוע שבתרבות, בתיאטרון חולון, הוסיפה, כי במידה רבה הסוגיה הזו היא אחת הסוגיות המרכזיות בפריימריז שיתקיימו לראשות מפלגת העבודה ביום חמישי – בין אלה שדוהרים לכל ממשלה גם אם זו ממשלת ימין כלכלי ומדיני, ובין מי שמבקשים לחדד את זהותה של מפלגת העבודה ולהמשיך להשיב את האמון בה, בדרכה, ובאמינותה.

יחימוביץ. לא תזחל לממשלת נתניהו. (צילום: שרון ברנד)
יחימוביץ. לא תזחל לממשלת נתניהו. (צילום: שרון ברנד)

יחימוביץ' אמרה, כי מפלגת העבודה תוסיף לפרוס רשת ביטחון לראש הממשלה נתניהו אם יבחר בדרך השלום, אולם הדגישה: "בשבועיים האחרונים אנו מתבוננים באכזבה רבה על האופן שבו מתנהלות השיחות עם הפלסטינים. בעיצומו של משבר חריף מול ארה"ב בסוגיה האיראנית, מוציאה הממשלה מכרז ל-23 אלף יחידות דיור בהתנחלויות. זו סתירה מוחלטת של הצהרותיה של ישראל בדבר הרצון להתקדם במו"מ וסטירת לחי לאמריקאים, שהם הנכס האסטרטגי החשוב ביותר שלנו. אנחנו בעיצומה של חזית דיפלומטית קשה ודווקנית עם האמריקאים בנושא איראן. חידוד החזית הזאת לא מביא שום תועלת למטרה שכולנו מסכימים איתה ואין עליה מחלוקת – שאיננו מוכנים לראות איראן גרעינית. מסלול ההתנגשות עם האמריקאים לא מועיל לנו בכך, ובוודאי שזה טירוף מוחלט להבעיר במקביל גם מדורה גדולה בכל מה שנוגע למו"מ המדיני".

יחימוביץ', שתתמודד השבוע על מנהיגות מפלגת העבודה מול יצחק (בוז'י) הרצוג, אמרה: "מפלגת העבודה בראשותי חידשה את חייה הפוליטיים והערכיים והתרוממה מרצפת ארבעת המנדטים שאליהם ירדה כאשר ישבה בתוך ממשלת נתניהו, כמעט אך ורק בזכות הכנסתו של סדר היום הכלכלי והחברתי, האמיתי, הצודק והנכון, לתוך הזירה הציבורית והפוליטית. כעת, בנסיבות שנוצרו, אנחנו מבצעים באופן המדויק ביותר את המחויבות המוחלטת שלנו להסדר מדיני ולחיזוקה של ישראל יהודית ודמוקרטית, ברשת הביטחון שאנו מעניקים בכל הקשור בתהליך ובהערת האזהרה שאנחנו מוסיפים תמיד – שצריכה להתרחש הבקעה מדינית מאוד דרמטית כדי שנאמין שראש הממשלה אכן מתכוון למה שהוא אומר וגם מבצע".

הרצוג: להתווכח עם ארה"ב - אבל לא בפומבי (צילום: ציפי מנשה)
הרצוג: להתווכח עם ארה"ב - אבל לא בפומבי (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר סיעת העבודה, התארח הבוקר באירוע שבת רבות בבאר שבע. הרצוג התייחס בדבריו לשיח של נתניהו מול האמריקנים בנושא איראן: "נתניהו בהצהרותיו הפומביות הבלתי פוסקות מקלקל את היחסים המיוחדים עם ארה"ב ועלול להחמיץ את המטרה שלמענה הוא חותר. ארה"ב היא בעלת בריתנו היחידה, האינטימית והקרובה ונתניהו עלול להיזקק לטלפון האדום עם אובמה באישון לילה בנושאים הרי גורל", אמר הרצוג. "אפשר להתווכח עם קרי והעמדה העקרונית בנושא האיראני מוסכמת על כולנו, אך לא לעשות זאת בפומבי ובכך חלילה להאיץ את תכנית הגרעין האיראנית ולאבד את התמיכה הבינלאומית מבלי להשיג שום הישג. אני קורא לנתניהו לחדול מהמסע הפומבי הזה".

הרצוג התייחס גם לאירוע החמור בכפר סינג'יל שליד רמאללה שאירע לפני יומיים: "כמעט ללא תהודה, התרחש שלשום פיגוע בכפר סינג'יל. מחבלים יהודים שרפו בית בעוד משפחה שלמה ישנה בו. כל זה כפעולת תג מחיר על הרצח הנתעב של החייל עדן אטיאס ז"ל. הניסיון לקשור בין שני האירועים הוא ציני ונפשע וכל מטרתו להשתמש בשכול על מנת להצדיק את הפשע. ראיתי את הזעזוע בעיני המשפחה ונחרדתי. שתיקתה הרועמת של ממשלת ישראל וכישלונה בטיפול בתג מחיר מהדהדים וחמורים. היכן ראש הממשלה ומדוע הוא שותק?"

הרצוג התייחס גם לפריימריז שייערכו ביום חמישי הקרוב 21.11: "הסחף נע לעברי וסקרים אחרונים  מראים על כך שאני מוביל בכמה אחוזים. אני משוכנע שבלילה של ה21/11  יהיה יו"ר חדש למפלגת העבודה. אני אפיח תקווה מחודשת בקרב תומכי מפלגת העבודה ואחזיר הביתה מאות אלפי בוחרים ובוחרות שעזבו ליש עתיד, התנועה, מרצ והליכוד".

 שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, אמר כי ישראל אינה נמצאת עדיין במשבר עם האמריקנים: "יש עמדה מאוד ברורה של ראש הממשלה שמוביל אותה שנים וצריך לתת לו על כך את הקרדיט", אמר. "הסנקציות הם שהובילו את איראן למצב בלתי רגיל. ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי על פתרון צבאי, הוויכוח הוא על הדרך. איראן טוענת שהיא רוצה אנרגיה לצורכי שלום,  לשם כך לא צריך העשרת אורניום".

על אופציית התקיפה באיראן הדגיש השר פרי כי "שאלת התקיפה היא כרגע שאלה תיאורטית אבל יכולה להפוך לשאלה מעשית". עוד הדגיש פרי כי שרים בממשלה מנסים לחבל במאמצי המו"מ והפנה אצבע מאשימה כלפי שר השיכון: "שר השיכון והמהלך הפזיז  שלו בנושא הבניה בהתנחלויות מחבל וחיבל באינטרס הישראלי,  בטיימינג הרגיש ביותר של ישראל – מול ארה"ב, אירופה והפלסטינים. מדובר בחבלה אמיתית בצומת הכי רגישה של ישראל".

על חילוקי הדעות הפוליטיים אמר כי "בנושא המדיני והמו"מ עם הפלסטינים פעורה תהום אדירה בינינו לבין הבית היהודי. במוקדם או במאוחר הקרע הזה יעלה גם על שולחן הממשלה, ואז אחת המפלגות תצטרך לנטוש את שולחן הממשלה".

לסיום שאלה המנחה יעל דן, האם לדעתו אנו בדרך לאינתיפאדה שלישית? "אני מקווה שלא. מקרי הרצח האחרונים הם תופעה של מפגעים בודדים, אבל אם המו"מ המדיני לא יביא הישג  והמשבר עם ארה"ב יעמיק, רגשות התסכול עלולים להביא אותנו לפרץ של פיגועי טרור או התארגנות פח"ע אזרחית".

ח"כ עמר בר-לב, אמר אמש בכינוס בחירות בקיבוץ בארי, כי כניסה של מפלגת העבודה לממשלה תחבל בתהליך המדיני. "האמונה שנתניהו שינה את דעתו בנוגע להסדר מדיני נראית מיום ליום כלא נכונה. אם הייתי נתניהו, הייתי יוזם משבר בקואליציה, מכניס את מפלגת העבודה במקום הבית היהודי ואז מכשיל את המשא ומתן ונתלה במפלגת העבודה על מנת להצדיק זאת בציבור ובקהילה הבינלאומית. לכן, כל מי שרוצה לתת סיכוי לתהליך המדיני חייב לתמוך באי כניסה של מפלגת העבודה לממשלה".

בנוגע לפריימריס, אמר בר-לב, כי "קריאות התיגר מאז הבחירות לכנסת על מנהיגותה של יו"ר מפלגת העבודה של יחימוביץ' היו בלתי נסבלות. היה כמעט בלתי אפשרי לתפקד בצורה ראויה וקריאות התיגר הללו, שהחלו יום אחרי הבחירות לכנסת, היו בלתי נשלטות והעיבו על עבודת הסיעה". בר-לב הוסיף כי הבחירות לראשות המפלגה, הנערכות מדי שנה או שנתיים, הן אסון וכי יש להתייצב מאחורי יו"ר המפלגה ולתת לו או לה להוביל אותה לפחות ארבע שנים ברציפות. "כמי שלא הכיר את יחימוביץ' עד לאחרונה, גיליתי מנהיגה בעלת יכולות הובלה יוצאות דופן וראוי שניתן לה להמשיך את התהליך שבו החלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן