Skip to content

במרכז: הפרוטוקולים של ישיבת הריבית בארה"ב

הרגיעה בשווקים צפויה להימשך עד ליום רביעי הקרוב שבו יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של ארה"ב. גוש האירו כולו רשם צמיחה של 0.1% בלבד. הנתונים המדאיגים לא מנעו מהאירו לבצע מהלך התאוששות משמעותי מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה: אירועים בולטים

שבוע היסטורי הסתיים בעליות שערים נאות ועם הרבה אופטימיות לקראת פתיחת השבוע החדש. למה שבוע היסטורי?, מכיוון שחלק מהמדדים המובילים בוול סטריט קבעו שיאים היסטוריים ונראה כי היד עוד נטויה. השווקים מאוד אופטימיים לקראת כניסתה של גינט יילן לתפקיד יו"ר הפד' רזרב בתחילת השנה הבאה.

באירופה, נתוני התמ"ג המאכזבים מעוררים סימני דאגה רבים ומצדיקים בהחלט את הורדת הריבית האחרונה שבוצעה בשבוע שעבר. צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו, ממשיכה לקרטע עם צמיחה שלילית של 0.1% ברבעון ה-3 של השנה ובגרמניה נרשמה צמיחה אנמית של 0.3% בלבד. גוש האירו כולו רשם צמיחה של 0.1% בלבד. הנתונים המדאיגים לא מנעו מהאירו לבצע מהלך התאוששות משמעותי מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו וסגר את השבוע בסמוך ל-1.35 דולר לאירו. הנתונים המאכזבים לא מנעו מהשווקים באירופה לסגור שבוע בטריטוריה החיובית.

באסיה נרשמו גם כן עליות מרשימות בהובלת הנקיי היפני אשר צבר תאוצה ועושה את דרכו אל עבר שיא כל הזמנים הניצב בסמוך ל-16000 הנקודות. מדד הניקיי מתחזק בעיקר על רקע חולשתו של הין היפני כנגד הדולר. הצמד דולר – ין חצה את רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-100 ין לדולר וינסה להמשיך לדהור קדימה אל עבר השיא השנתי שנקבע באזור 103.6 במהלך חודש מאי.

השבוע שלפנינו

זירה מקומית

האופוריה בשוק המקומי צפויה להימשך גם בשבוע שלפנינו. מדד ת"א 25 סגר את השבוע באזור 1315 הנקודות בדרך ל-1350. השבוע צפוי להיפתח ברוח חיובית על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט. המדד רחוק 2% בלבד מאזור השיא של כל הזמנים ונראה, כי הוא עתיד להיפרץ כבר בתחילת השבוע שלפנינו. אזור ה-1300 נקודות אמור לשמש לתמיכה לכל מהלך תיקוני שיבוא בעתיד. שבירה של רמה זו עשויה להפעיל לחץ על הקונים ותוביל למימושים כבדים יותר.

בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל מתקרב שוב לאזור השפל שנקבע ב-3.5 שקלים לדולר. חולשתו של הדולר בעולם תגבר אחרי פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה היות וחברי הפד' לא צפויים לפזר רמזים כלשהם לגבי האפשרות לצמצום היקף הרכישות. שבירה של רמה זו תפעיל לחץ כבד על בנק ישראל ועל נגידת בנק ישראל החדשה. היעד שלנו במקרה של שבירה ניצב באזור 3.45.

זירה בינלאומית

הנעילה האופטימית בוול סטריט תספק רוח גבית לשווקים הפיננסיים בתחילת השבוע שלפנינו. הרגיעה בשווקים צפויה להימשך עד ליום רביעי הקרוב שבו יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של ארה"ב. חלק מחברי הפד' וביניהם גינט יילן עדיין תומכים במדיניותו המוניטארית הנוכחית של ברננקי לפיה הפד' ירכוש אג"ח מידי חודש בהיקף של 85 מיליארד דולר עד ששוק התעסוקה האמריקני יראה סימני התאוששות של ממש. יתכנו מימושים לקראת הפרוטוקולים אך הראלי יתחדש במקרה שבאמת לא יפוזרו רמזים בנוגע לשינויים כלשהם.

מכירות הקמעונאיות של חודש אוקטובר בארה"ב יפורסמו גם כן ביום רביעי. על פי התחזיות המכירות עלו ב-0.1% בלבד אחרי הירידה של 0.1% במכירות שנרשמו חודש קודם.

עוד השבוע: מכירות הבתים בארה"ב לחודש אוקטובר. הנתון צפוי להעיד על כך שחלה האטה מסוימת בסקטור הנדל"ן האמריקני.
באירופה כדאי לעקוב אחרי מספר אירועי מפתח כגון סקר הסנטימנט הכלכלי הנערך ע"י מכון ZEW בגרמניה ומדד מנהלי הרכש של מספר מדינות באירופה. הנתונים צפויים להיות טובים ועשויים לתת דחיפה נוספת לשטר האירופי.

לסיכום:

מצפה לנו שבוע אופטימי נוסף עם עליות בשווקים וחולשה נוספת של הדולר ויין היפני. חשוב לזכור שאנו לקראת סוף השנה האזרחית, תקופה שבא השווקים בדרך כלל עולים, בעיקר לקראת סוף החודש הזה שבו נפתחת עונת הקניות בארה"ב ( אחרי חג ההודיה).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן