Skip to content

הוצת רכבו של קאדי בית הדין השרעי ביפו

נבדק חשד כי מטען חבלה שהתפוצץ גרם לשריפת הרכב. שרת המשפטים ציפי לבני הבטיחה לטפל ביד קשה באלה המאיימים או פועלים נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכבו הפרטי של קאדי בית הדין השרעי במרכז, מוחמד זבדה, הוצת הלילה (ראשון) ונשרף כליל. כוחות משטרה הוזעקו לרחוב יעקב כץ ביפו ופתחו בחקירה. איש לא נפגע. בעת שריפת הרכב נשמע קול פיצוץ, אך טרם הובהר אם הפיצוץ נגרם מהתלקחות מיכל הדלק או כתוצאה ממטען נחבלה שהוצמד לרכב ופוצץ. ההערכה הראשונית היא כי מעשה ההצתה בוצע על רקע אחד התיקים בהם מטפל הקאדי. הקאדי עצמו מנהל בין השאר גם תיקי גירושין.

הבוקר הגיעו לזירת ההצתה מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, וקב"ט המשרד כדי ללמוד מקרוב על הנעשה. לדברי מקורביו של מוחמד זבדה, הוא התלונן לא מזמן במשטרה על איומים שהופנו כלפיו.עוד נודע כי לפני מספר שבועות הגיעו אל הקאדי רכזי מודיעין של משטרת יפתח והתריעו בפניו על איומים נגדו.  הרכזים ביקשו ממנו להיות ערני לגבי כל חפץ חשוד ולנקוט במשנה זהירות.

מקור במשטרת ישראל אמר למגפון, כי ככל הנראה יש לחוקרים קצה חוט שיוביל ללכידת המבצעים או המבצע. רק לפני עשרה ימים התפוצץ מטען חבלה מתחת לרכבו של פרקליט בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב שניהל תיקים נגד בכירים בעולם הפשע. גם במקרה זה, למרבה המזל, איש לא נפגע. 

בעקבות המקרה כתבה היום שרת המשפטים צפי לבני בדף הפייסבוק שלה, כי שוחחה עם הקאדי וכי הבטיחה לו שבכוונתה "לפעול במשותף עם היועץ המשפטי לממשלה, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה וגורמים רלוונטים נוספים כדי לטפל וביד קשה באלה המאיימים או פועלים נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק, כי אלימות נגד גורמי אכיפת החוק היא אלימות כלפי שלטון החוק והדמוקרטיה בישראל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן