Skip to content

חינמון הערב החדש של מעריב: ממחר

מעריב יחל להפיץ מהדורת ערב - עניין הכרוך בהוצאה נוספת על דפוס ונייר. מהלך מעניין של העיתון הנלחם על הישרדותו. על החיסכון בהוצאות על כוח אדם עיתונאי כבר למדנו. החינמון החדש ממחר, קודם לתל אביבים כמובן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דווקא מעריב מתחיל לאתגר את עיתון החינם ישראל היום ומודיע על התחלת הפצה של מהדורת ערב בחינם. ההפצה תחל מחר בערב, בנקודות ובצמתים מרכזיים באזור גוש דן. בכוונת עורכי העיתון להביא בגליון עדכונים חדשותיים, עם הבטחה למדורים חדשים. 

את העיתון יחלקו דיילים מחוץ לתחנות רכבת ולקניונים ובצמתים מרכזיים. בלון הניסוי יושק, כצפוי,  בגוש דן עם כוונה להרחיב את ההפצה בהמשך. ההכרזה על המהלך נעשתה על ידי שלמה בן צבי, המו"ל והעורך הראשי של עיתון "מעריב", בכנס העיתונאים באילת, שם דיבר על השבת עטרה ליושנה ועל רצון "להחזיר את הרלוונטיות של העיתון המודפס דווקא בשעות אלו, וזאת כיוון שישנה ירידה דרמטית בחשיפה לאתרי האינטרנט סביב שעות העבודה". 

בטורים החדשים המובטחים אין, ככל הנראה, בשורה גדולה: פובליציסט מצוות מעריב יכתוב טור יומי על הסיפור ש"עשה לנו את היום", והעיתון יספק מידע על אירועי תרבות, שיהיה ככל הנראה אינפורמטיבי בעיקרו. 

עם זאת, המהלך שנוקטים במעריב עשוי להוות תחרות של ממש, הן בשל שעות ההפצה המאוחרות ובעיקר בשל העובדה שמדובר בעיתון חינם. יהיה שווה לעקוב אחר המהלכים שיינקטו בתגובה המתחרים העיקריים, שלדון אדלסון עם ישראל היום, וידיעות אחרונות הסובל ממילא מעליית ישראל היום. 

אומרים שתחרות היא חיובית. עתה נותר לצפות ולראות אם התחרות שמציב מעריב לא תהייה בעיקרה עוד אקט של הנמכת הרף בעיתונות הדפוס ולא תהפוך אותה לחלטורה חובבנית שלא עולה ביוקר לבעלים. שווה גם לראות כמה זמן תשרוד היזמה החדשה, המחייבת נשימה פיננסית ארוכה. ארוכה מאוד.

2 Comments

  1. אורן
    18 בנובמבר 2013 @ 16:30

    נקבל עוד תעמוליתון בסגנון ישראל היום

  2. יפה
    18 בנובמבר 2013 @ 15:43

    היום הכל כסף. מדורי התרבות מדווחים על האמנים שהצליחו לעשות קופה , על הציורים שהצליחו להמכר במליונים , על השירים שהצליחו להגיע לראש מצעדי המכירות ועל הספרים המסחריים שמהם עושים סרטים. עיתון מעריב מזה זמן רב כבר לא מספק שום ערך עיתונאי של חקירה וחשיפה אלא משמש רק כלוח מודעות ופרופגנדה לימין הליברמני. האם כל מה שמודפס ומופץ על נייר רחב ודק נחשב לעיתון?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן