Skip to content

אירופה מתרחקת מהישראלים

שתי חברות הקרוזים הגדולות בעולם – קרניבל ורויאל קריביאן, מצמצמות נוכחות באירופה בשנה הקרובה. זאת בשעה ששני היעדים העיקריים שמהם יצאו הישראלים לקרוזים, היו ברצלונה ורומא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אוניה על רק ונציה. מסוף 2014 ייאסר על האוניות הגדולות לעגון בנמל ונציה. לך נוסף קיצוץ במספר אוניות הקרוז באירופה בכלל
אוניה על רקע ונציה. מסוף 2014 ייאסר על האוניות הגדולות לעגון בנמל ונציה

חברת אוניות הקרוז קרניבל מוציאה את אוניותיה מאירופה החל ב-2014 וחברת רויאל קריביאן, השנייה בגודלה, מצמצמת נוכחות ביבשת. לדברי הלן בק, האחראית על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ברויאל קריביאן, שביקרה בשבוע שעבר בישראל, המהלך קשור למצב הכלכלי הקשה באירופה. "אנחנו מתכננים את לוח ההפלגות שלנו 18 חודשים מראש, כך שהשינוי דורש זמן. בשנת 2012 היו יותר מדי אוניות באירופה וכל החברות עשו התאמות. קרניבל יוצאת כליל מאירופה ואנחנו מקטינים מאד את מספר האוניות וההפלגות שלנו באירופה ב-2014."

כמו כן, שנת 2014 תהיה שנת העגינה האחרונה של האוניות בסדרות סלבריטי וסולסטיס של רויאל קריביאן בוונציה, בגלל ההגבלות שהוטלו על אוניות קרוז מעל מאה אלף טון לעגון שם. כך יקרה, כמובן, גם לאוניות באותו הנפח של חברות הקרוזים האחרות.

ב-2013, הנמלים העיקריים שמהם יצאו ישראלים לשייט בינלאומי היו ברצלונה שבספרד ורומא באיטליה. כמו כן, היו פופולאריים קרוזים באיים הקאריביים ובאלסקה – אליה צורפו טיולים בהרי הרוקי'ס הקנדיים.

הלן בק מרויאל קריביאן ואורי שנבל מסנורמה. הישראלים ממשיכים להפליג
הלן בק מרויאל קריביאן ואורי שנבל מסנורמה. הישראלים ממשיכים להפליג

נציגתה של רויאל קריביאן בישראל היא חברת סנורמה והמנכ"ל, אורי שנבל, מוסיף שכפועל יוצא מהקטנת הקיבולת של האוניות, מחירי ההפלגות באירופה יעלו. "אירופה היתה יעד חשוב לישראלים ועכשיו המחירים יהיו גבוהים יותר והמחיר ימשיך לעלות", הוא אומר.

לדבריו, ב-2013 היה גידול בשיעור של 10% במספר הישראלים שהפליגו בהפלגות שלא מנמלי ישראל והמחזור הכספי עלה ב-15% לעומת 2012. "השנה אנחנו רואים עלייה של 50% בהזמנות בספרים ל-2014 לעומת אותה תקופה השנה", ציין שנבל.

להסתכל לפסל החירות בעיניים

רויאל קריביאן צפוייה להשיק בנובמבר 2014 בניו יורק את הדור הבא של אוניותיה: סדרת הקוואנטום. לאחר שהיו הראשונים להציע חוויות כמו קיר טיפוס, החלקה על קרח, מדמה גלישת גלים, "סנטרל פארק" ותיאטרון ימי, תשלב סדרת הקוואנטום חידושים נוספים כמו ידית המעוף – חוויית הצניחה החופשית הראשונה בים, המאפשרת צניחה חופשית, בסביבה מדומה וכוכב הצפון – קפסולת זכוכית שתעלה את הנוסעים לגובה של יותר ממאה מטרים מעל פני הים ותספק נוף של 360 מעלות "ותאפשר להסתכל לפסל החירות בעיניים", אומרת בק.

הדמיה של קפסולת הזכוכית שתעלה את נוסעים הקוונטום אוף זה סיז לגובה של יותר ממאה מטרים מעל פני הים
הדמיה של קפסולת הזכוכית שתעלה את נוסעי הקוואנטום לגובה פסל החירות

בק גם הסבירה כי שונתה הדרך בה משתמשים בשטחים הציבוריים – למשל אולם הספורט הופך בערב לאולם של מכוניות מתנגשות, לדיסקו ולמקום ללימוד ריחוף בטרפז. נוספו חדרים מחוברים בשביל משפחות וגם חדרים להורה יחיד ללא תוספת מחיר. חידוש נוסף הוא המרפסות הווירטואליות הראשונות בתעשיית הקרוזים: בכל תא בקוואנטום אוף זה סיז ישתקף נוף מהחלון ואילו בחדרים הפנימיים יוקרן הנוף על הקירות, כאילו מדובר במרפסת.

לאוניות הקוואנטום 18 סיפונים והן במשקל כולל של 167,800 טון ברוטו, עם קיבולת של כ-4,180 אורחים בכ-2,090 תאים.

הקוואנטום אוף זה סיז תצא מנמל ניו יורק  להפלגות בנות 7-12 לילות במהלך עונת החורף של 2014/15.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן