Skip to content

שדה התעופה משלים לנתב"ג יוקם ברמת דוד

כך אמר היום גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), בכנס התעופה האזרחית במכון פישר. לדבריו, רת"א כבר הכינה מסמך מפורט ליישום החלטה זו, שהועבר למקבלי ההחלטות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית
גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית

"שדה התעופה המשלים לנתב"ג לא יהיה בדרום אלא בצפון ברמת דוד" כך אמר בנחישות גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) בעת שסיכם היום את כנס התעופה האזרחית הבינלאומי השנתי השישי של מכון פישר ורת"א.

רום הדגיש, כי כבר לפני שנתיים אמר בכנס התעופה שהתקיים אז, כי האלטרנטיבה לשדה תעופה משלים לנתב"ג הוא רמת דוד בצפון. לדבריו, התשתיות התעופתיות בנבטים מסובכות מאוד ויש בהם גם סכנה בטיחותית לתעופה אזרחית. לעומת זאת, ברמת דוד האפשרות לבנות תשתיות תעופתיות נוחות ובטוחות שיישומן אפשרי.

 

מסמך למקבלי ההחלטות

לדברי רום, רת"א הכינה מסמך מפורט להפעלת שדה תעופה משלים ברמת דוד, הכולל את כל התשתיות התעופתיות הדרושות, ומסמך זה הוגש כבר למקבלי ההחלטות. "שדה התעופה המשלים ברמת דוד יהיה שדה תעופה אזרחי שגם חיל האוויר יפעל בו. הפוך להפעלת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים, שהוא שדה תעופה צבאי, שאמור לספק גם פעילות תעופה אזרחית.

בעבר כבר הוזכר רמת דוד

אין זו הפעם הראשונה שרמת דוד מוזכר כשדה תעופה משלים לנתב"ג. באוגוסט 2009 אחרי שהומלץ להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג על אי מלאכותי בים התיכון, בחיפה, במגידו וגם בתמנע, אמר שר התחבורה ישראל כץ, בעת שביקר במשרדי רשות שדות התעופה (רש"ת), כי המלצתו בנושא היא להקים שדה משלים בבסיס חיל האוויר רמת דוד בעמק יזרעאל – בדומה לפעילות התעופה האזרחית שמתקיימת גם בבסיס עובדה שבדרום.

חזרה לנבטים

אבל בדצמבר 2011, בעקבות המלצת צוות היגוי בינמשרדי, הגיש שר התחבורה ישראל כץ הצעת החלטה לממשלה, הקובעת כי שדה התעופה המשלים לנתב"ג יוקם בנבטים.

חיזוק להחלטה זו ניתן במרץ השנה בעת שהוקמה שדולה להקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, כאשר הוויכוח היה אז על שתי החלופות להקמת שדה תעופה הן מגידו שבצפון ונבטים שבנגב . השדולה: "הקמת נמל תעופה במגידו תפגע באוכלוסייה ובאיכות הסביבה" אבל, משרד הביטחון התנגד לנבטים משיקולים ביטחוניים.

ביוני השנה המליץ שר התחבורה על הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים בעת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, בתוכניות להעתקה והקמת שדות תעופה ברחבי הארץ, לרבות התוכנית לפינוי שדה דב שבצפון תל אביב, הקמת שדה תעופה בתמנע ומימון התוכנית, והדרישה להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים – שעלתה כבר בעבר בדיוני הוועדה.

השר כץ אמר בוועדה, כי משרדו תומך בחלופת נבטים. "אם לא רוצים להיקלע למצב שאין איפה לנחות ולהמריא צריך לקבל את ההכרעה בחודשים הקרובים", אמר.

היום, כאמור, הודיע רום, כי רת"א ממליצה להקים את שדה התעופה המשלים ברמת דוד בצפון ושהיא תפעל שהמלצה זו תתקבל.

1 Comment

  1. נורית
    23 בדצמבר 2013 @ 18:14

    "היום, כאמור, הודיע מר רום, כי רת"א ממליצה להקים את שדה התעופה המשלים ברמת דוד בצפון ושהיא תפעל שהמלצה זו תתקבל."

    חד וחלק רום ימליץ ויפעל – אחרי חודשים ושנים, שניסו להפעיל תכנית זאת ואזרחי העמק התנגדו בכל תוקף ולא נתנו לממש אותה.
    כולנו, תושבי העמק, חיים ימים ולילות כשרעש כמעט בלתי פוסק של שדה התעופה רמת דוד מחריש את אוזנינו – אנחנו שותקים כי אנחנו אזרחי המדינה הזאת ואנחנו יודעים שאין ברירה – אלו הם צורכי הביטחון של מדינתנו – מר רום, רבים בעמק מוכנים לשכב תחת גלגלי הטרקטורים, המנופים וכו… כדי לא להניח לאנשי היוזמה הנוראה הזאת לממש את מזימתם. תנו לחיות בארץ הזאת, אל תחריבו כל חלקה טובה עם יוזמות אימים שאתם יוזמים חדשות לבקרים.

    אזרחית שנולדה בעמק אוהבת אותו וחיה בו כל חייה – נורית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן