Skip to content

כוח המשיכה של סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני

הסרט בכיכובם, "כוח משיכה", גרף 500 מיליון דולר בשבועיים הראשונים להקרנתו. "אקשן": כוכבים, סיפורים, הפקות חדשות וכל מה שקורה באולפני הסרטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט החדש של אלפונסו קוארון, "כח משיכה", בכיכובם של סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני, חצה את קו 500 מיליון הדולר תוך שבועיים בלבד. הסרט גרף 240.6 מיליון דולרים ברחבי ארצות הברית וכ-274.3 מיליון דולר באירופה ובישראל, ובתחילת השבוע רשם הכנסות עולמיות של 515 מיליון דולר. הסרט נמצא במקום השביעי ברשימת שוברי הקופות של השנה בעולם.

מושכת חזק. בולוק

המדינה המכניסה ביותר לסרט מעבר לים היא צרפת עם 37.5 מיליון דולר, אחריה דרום קוריאה עם 26.5 מיליון דולר, בריטניה עם 23.2 מיליון ורוסיה עם 20.9 מיליון. נראה שהאסטרטגיה של אולפני "האחים וורנר", להפיץ את הסרט ברחבי העולם בשווקים קטנים, בתקווה שהוא יקודם מפה לאוזן, השתלמה.

האוסקר בשוק: 149 סרטים דוקומנטריים הגישו מועמדות

מתוך מטרה להפוך את קטגוריית הסרט התיעודי יותר דמוקרטית, האקדמיה לקולנוע האמריקנית שינתה השנה את כללי הקבלה לקטגוריה זו. בעקבות זאת, מספר שיא של סרטים דוקומנטריים הגישו מועמדות: 149 סרטים באורך מלא, כ-23 סרטים יותר משנה קודמת וכ-87 סרטים יותר מלפני כעשור. עתה, על צוותי האקדמיה להתחיל לצפות בכל הסרטים הללו, ולקבוע מי יהיו החמישה המועמדים הסופיים.

מדי שנה, יותר יוצרים משקיעים כסף רב בפיתוח וביצירת סרטים דוקומנטריים, אם כי לא תמיד ההשקעה משתלמת. כך למשל, הסרט שזכה בשנה שעברה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס האוסקר, "מחפשים את שוגרמן", גרף בקופות רק 3.5 מיליון דולר. רוב הסרטים הללו עושים את לחמם בפסטיבלים או בהקרנות סינמטקים וכן בשידורים טלוויזיוניים. יש להזכיר לטובה את ישראל, שהצליחה להשחיל שני מועמדים בשנה שעברה לקטגוריה זו – "חמש מצלמות שבורות" ו"שומרי הסף". רשימת המועמדים הסופית השנה תתפרסם בעוד מספר שבועות.

 הפרס המוזר ברומא: סקרלט ג'והנסון – השחקנית הכי טובה, ולא הופיעה בסרט

מבלי שהופיעה ולו לשנייה אחת בסרט "היא", פסטיבל הסרטים של רומא העניק את פרס השחקנית הטובה ביותר לסקרלט ג'והנסון, לאחר שתרמה את קולה בסרט ל"סמנתה" – מערכת הפעלה קולית באינטליגנציה מלאכותית. הסרט, פרי יצירתו של ספייק ג'ונז, הוא  מדע בדיוני רומנטי וקיבל הערכה רבה בפסטיבל. הרבה רעש וצלצולים נשמעו בפסטיבל בעקבות הפרס השנוי במחלוקת, אך בסופו של דבר זכייתה של סקרלט התקבלה בכבוד של מלכות.

כבוד. ג'והנסון בסרטה האחרון, "דון ג'ון"

סרטים אחרים שזכו בפרסים בפסטיבל: "מועדון הלקוחות של דאלאס" זכה בפרס חביב הקהל, והשחקן מת'יו מקונוהיי, המופיע בסרט כאדם הסובל ממחלת האיידס, גרף את פרס השחקן הטוב ביותר. הסרט "אחים בדם", בכיכובו של כריסטיאן בייל, זכה בפרס סרט הבכורה. בפרס הסרט הטוב ביותר (פרס מיוחד על שם מארק אורליו) זכה "תיר" של אלברטו פאזולו. הסרט הצליח לגבור על 17 סרטים נוספים, שהתמודדו על פרס הסרט המצטיין. עלילת הסרט עוסקת במורה שמחליט להפוך לנהג משאית כדי להרוויח משכורת יותר מתגמלת. את פרס הבמאי הטוב ביותר קיבל קיושי קורוסאווה עבור "הקוד השביעי". בפרס השופטים זכה הבמאי אנדריי גרוז'ניק עבור סרטו "קוד ארט דמונסטרדום".

 

 מוכנים, היכון, רוץ: תחרות בזק של סרטי אנימציה בסינמטק חולון

תחרות ה-MaraToon ליצירת סרטוני הנפשה קצרים, תתקיים מה-27 בנובמבר עד ה-2 בדצמבר בסינמטק חולון. מדובר בתחרות יחידה מסוגה בישראל, המכנסת את כלל היוצרים בתחום ומעודדת יצירה פורה בתחום. התחרות, הנערכת בפעם החמישית, מיועדת ליוצרי אנימציה באשר הם, סטודנטים, מנפישים צעירים ואנימטורים ותיקים.

במסגרת הפסטיבל – תחרויות מרטונים של סרטי אנימציה באורך 30 שניות עד דקה. המתחרים מוזנקים יחד בזמן אמת, ובעת ההזנקה נמסרים להם מרכיבי החובה, שחייבים להופיע בסרט. בין הזוכים בתחרויות הקודמות הוא האנימטור יוני גודמן, שביים את האנימציה לסרט "וואלס עם באשיר" וזכה במרטון הטוב ביותר לשנת 2010. המרטוּנים שישתתפו בתחרות יוקרנו בסינמטק חולון בערב חגיגי ביום חמישי, 5 בדצמבר, שבמסגרתו יוענקו פרסים לזוכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן