Skip to content

לראשונה: קאדי בסגל אוניברסיטה בישראל כפרופ' למשפטים

הקאדי ד"ר אחמד נאטור הצטרף לפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית במינוי של פרופסור חבר: "אנחנו חיים במזרח התיכון ולכן אני מאמין שבסופו של דבר חשוב שגם סטודנטים ישראלים למשפטים יתוודעו למשפט של העולם הערבי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שני עשורים בהם עמד בראשות בית הדין השרעי לערעורים ומילא את  אחד התפקידים הבכירים במערכת המשפט השרעית, מצטרף הקאדי ד"ר אחמד נאטור לפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית במינוי של פרופסור חבר. באוניברסיטה העברית אומרים שבכך יהיה נאטור לקאדי הראשון ואף למוסלמי הראשון שמכהן בתור חבר סגל באוניברסיטה ישראלית בדרגת פרופסור למשפטים.

קאדי ראשון בסגל של אוניברסיטה ישראלית. ד"ר מוחמד נאטור (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
קאדי ראשון בסגל של אוניברסיטה ישראלית. ד"ר אחמד נאטור (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

נאטור, תושב קלנסואה בן 60, הוא בעל תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בשפה ובספרות ערבית ובלימודי אסלאם ומזרח תיכון, תואר ראשון ושני במשפטים של אוניברסיטת תל אביב, תואר שני בתקשורת ותרבות המונים של האוניברסיטה העברית ותואר דוקטור במשפטים ב-American University שבוושינגטון. נאטור נבחר לקאדי בשנת 1985 ומאז 1994 כיהן בתפקיד נשיא בית הדין השרעי לערעורים במסגרתו עסק בענייני נישואים, גירושים והחזקת ילדים, שאר עניני המעמד האישי וכן בפתוח וחיזוק המערכת השיפוטית. הוא נחשב כמי שהקים את בתי הדין השרעיים המודרניים .

לנאטור תרומה משמעותית לפיתוח הפסיקה השרעית בישראל ולליברלזיציה שלה, בעיקר בכל הנוגע להגנה על זכויות נשים וילדים. במהלך כהונתו כקאדי פרסם נאטור שבעה מאמרים אקדמיים, השתתף במספר גדול של כנסים אקדמיים ושימש מרצה אורח במוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. כעת, עם פרישתו משיפוט פעיל והצטרפותו לאוניברסיטה העברית מתעתד נאטור לחקור שאלות של מעמד האישה בארץ ובעולם הערבי, מעמד המיעוט הערבי בישראל, דיני המלחמה והשלום מנקודת ראות דתית ומעמד הווקף המוסלמי והנוצרי בארץ, מקומם ומעמדם של בתי הדין השרעיים כמערכת שיפוט בארץ.

לדברי דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית פרופ' יובל שני, "ועדת המינויים של הפקולטה , הוועדות המקצועיות והנהלת האוניברסיטה התרשמו מאד מהעשייה המקצועית והאקדמית של הקאדי נאטור לאורך השנים. אנחנו בטוחים כי הצטרפותו של הקאדי נאטור לסגל הפקולטה תרים תרומה של ממש למחקר ולהוראה ותחשוף את הסטודנטים שלנו לעולם משפטי שלא היה ידוע להם עד כה".

נאטור: "אני שמח להצטרף לנבחרת המצוינת של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. לאחר שעסקתי שנים רבות בפרקטיקה וביישום הדין ברצוני כעת להתפנות יותר למחקר ולהוראה ומקווה שאוכל לתרום לקידום התחום. אנחנו חיים במזרח התיכון ולכן אני מאמין שבסופו של דבר חשוב שגם סטודנטים ישראלים למשפטים יתוודעו למשפט של העולם הערבי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן