Skip to content

מחירי הסופגניות עולים בשל אדישות הצרכנים

אלעד שמש, אסטרטג ראשי בבית ההשקעות Colmex: היינו מצפים למחיר של עד שני שקלים לסופגנייה ממוצעת או עד ארבעה שקלים לסופגנייה ממותגת ו/או ייחודית • כמו בקוטג' – האחריות היא עלינו: הצרכנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלעד שמש, אסטרטג ראשי בבית ההשקעות Colmex, בדק באיזו מחיר נסחרים הקמח והתירס בשוק הסחורות בשיקגו, והגיע למסקנה באשר לאדישותו הצרכנית של הקונה הממוצע בכל הקשור למחירי הסופגניות בקונדיטוריות וברשתות המזון.

באנו חושך לגרש - גם ממחירי הסופגניות (צילום: שרית פרקול)
באנו חושך לגרש - גם ממחירי הסופגניות (צילום: שרית פרקול)

"מחירי החיטה והתירס התרסקו השנה ב-35%- וב-40%, בהתאמה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד", מציין שמש ומוסיף: "חומרי גלם אלו, אשר אחראים על ייצורם של מוצרי הבסיס של הסופגנייה, השמן והקמח, יצרו ציפייה לחנוכה 'חברתי' הרבה יותר במאפיה המקומית".

בעקבות הנתונים, מדגיש שמש: "היינו מצפים למחיר לסופגנייה ממוצעת עד שני שקלים או עד ארבעה שקלים לסופגנייה ממותגת ו/או ייחודית. אבל המציאות אינה כזו בפועל: הירידה החדה הזו במחירי חומרי הגלם אינה הגורם המשפיע העיקרי על מחיר הסופגנייה, אלא גם תשומותיו השונות של בית העסק".

שמש מסביר, כי "בית העסק מושפע מעליית המחירים הכללית במשק – עליית המדד והשכר הממוצע בשיעור משוקלל של מעל 3%. הוא מעלה את המחיר למחיר לא ריאלי לעלות החומרים בשל כל אלה, אבל ממשיך בכך כל שנה לאור אדישותו הצרכנית של הקונה הממוצע. לכן, ממש כמו בקוטג', האחריות היא עלינו – הצרכנים".

תנודות מחירי החיטה
תנודות מחירי החיטה

על פי נתונים שפרסמה בורסת הסחורות בשיקגו, רשם התירס (חומר הגלם של השמן) ירידה מ-570 ל-430 יחידות מידה. בחיטה (חומר הגלם של הקמח) נרשמה ירידה מ-740 ל-640 יחידות מידה בשנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן