Skip to content

ניסוי מוצלח של מערכת שרביט קסמים

זהו ניסוי היירוט השני של מיירט שרביט קסמים וניסוי ראשון של כלל מרכיבי המערכת. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ, כנגד מטרה בליסטית קצרת טווח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טיל קלע דוד של מערכת שרביט קסמים יוצא ליירוט (תמונה מהניסוי הקודם)
טיל קלע דוד של מערכת שרביט קסמים יוצא ליירוט (תמונה מהניסוי הקודם)

מנהלת חומה, הפועלת במסגרת המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), ביצעו היום בשעה 7 וחצי בבוקר ניסוי יירוט מוצלח של מערכת שרביט קסמים. זהו ניסוי היירוט השני של מיירט שרביט קסמים וניסוי ראשון של כלל מרכיבי המערכת. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ, כנגד מטרה בליסטית קצרת טווח.

נבחנו יכולות וביצועים

בניסוי נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת שרביט קסמים, אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם ההגנה מפני טילים. מערכת זו, כחלק ממערך ההגנה הרב שכבתית, הכוללת את מערכות חץ שרביט קסמים וכיפת ברזל, תאפשר בעתיד הקרוב, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים על מדינת ישראל .

לאחר שיגור המטרה, גילה אותה מכ"מ MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב את תוכנית ההגנה נגדה. המיירט של שרביט קסמים – קלע דוד שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי וחיל האוויר הישראלי, וכן נציגי משרד ההגנה האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק.

נדבך במערך הגנה רב-שכבתית

מערכת שרביט קסמים מהווה נדבך מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית. היא נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים לטווח קצר ובינוני, כמו גם נגד איומים נוספים, וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק חץ, ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, גם כנגד איומים הצפויים בזירה. בעתיד צפויים ניסויי יירוט נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק שרביט קסמים היא חברת רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת רית'און ((aytheon" האמריקנית, המכ"מ MMR פותח ע"י אלתא, ומערכת שליטה ובקרה שקד זהב פותחה ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: "אני מברך חברת רפאל, אנשי מערכת הביטחון ומפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, בעקבות הניסוי המוצלח במערכת שרביט קסמים. שוב קיבלנו עדות ליכולת הגבוהה של מדינת ישראל בפיתוח וייצור מערכות נשק ייחודיות ופורצות דרך, שבעתיד הלא רחוק יגנו על אזרחי ישראל וגם יהוו תרומה לכלכלת המדינה. עלינו לעבור עדיין כברת דרך עד שהמערכת תהפוך מבצעית, ובטוחני שבפרק הזמן הזה יידעו מהנדסי רפא"ל ומערכת הביטחון להכניס בה את השיפורים וההתאמות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן