Skip to content

כל הילדים קופצים רוקדים

אחרי שעיצב חנויות סקס בברלין מתפנה קארים ראשיד לחגוג אבהות ולעצב בקבוק האכלה ארגונומי; עיצוב מעורר השראה של מתחם גנים בכפר שמריהו; פיתוח של כסא האכלה חדשני ורב-שימושי. יום הילד הבינלאומי בסימן עיצוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש דצמבר 1954 המליצה העצרת הכללית של האומות המאוחדות לכל המדינות החברות בה לציין יום בשנה כ"יום הילד". יום שבו יתקיימו פעילויות לקידום רווחתם ובריאותם של ילדים ברחבי העולם. התאריך 20 בנובמבר מציין את היום שבו הכריזה עצרת האומות המאוחדות על זכויות הילד בשנת 1959 ואת היום שבו אישרה את אמנת זכויות הילד בשנת 1989. אמנה זו הייתה האמנה הבינלאומית הראשונה שחייבה הענקת זכויות אדם לילדים באשר הם.

"דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד" קובעת אימרה אפריקאית, שהילרי קלינטון מזוהה עימה. זהו ביטוי שבא ללמד כי אין ביכולתו של אדם אחד לשאת על כתפיו את האחריות לגידול הילד ולחינוכו, ונדרשים מספר שותפים למשימה. גם הסביבה בה גדל הילד והגירויים הויזואליים והמחשבתיים להם הוא נחשף משחקים תפקיד חשוב בתהליך החינוך. בימים אלה נחנך בכפר שמריהו פרויקט חינוכי מרהיב ומעורר השראה, שמעורר רצון לשוב אל תקופת הילדות.

מתחם "שבעת המינים" בכפר שמריהו. צילום: עמית גרון
מתחם "שבעת המינים" בכפר שמריהו. צילום: עמית גרון
צילום: עמית גרון
צילום: עמית גרון

מתחם "שבעת המינים" משתרע על פני כ- 2,800 מ"ר וכולל אשכול של שישה גני ילדים, חלל לובי משחקי משותף וחלל כינוסים, חדר יצירה, חדר התעמלות ומרכז העצמה המעניק שירותים פסיכולוגיים לילדי הקהילה.

צילום: עמית גרון
צילום: עמית גרון

הגנים מיועדים לילדים בגילאי 3-6, וכל אחד מהם מתפקד כיחידה עצמאית בעלת זהות ייחודית משלו.

על אדריכלות המבנה היה אמון משרד שושני אדריכלים. ההשראה לתמה העיצובית שפיתחה המעצבת שרית שני חי מתכתבת עם מיקומו של המתחם ועם היסטוריית הכפר שנוסד במקור כיישוב חקלאי. העבודה על הפרויקט נעשתה תוך דיאלוג מעמיק עם האדריכלים ועם המועצה המקומית, וזאת לאחר תצפיות בילדי הגנים ובשיתוף עם אנשי הפדגוגיה ואנשי חינוך. תהליך העבודה ארך כמעט שנתיים וכלל גיבוש פרוגרמה עיצובית למתחם כולו בכלל ולכל גן בפרט, החל מפיתוח קונספט רעיוני המתייחס לחלל ברמת המקרו, ועד לעיצוב אחרון פריטי הריהוט והרפדות שתוכננו ויוצרו במיוחד עבור כל חלל.

צילום: עמית גרון
צילום: עמית גרון

חדשנות בעיצוב כיסאות האכלה

"Multi Dine" של כתר פלסטיק. צילום: יח"ץ
"Multi Dine" של כתר פלסטיק. צילום: יח"ץ

חברת כתר פלסטיק פיתחה כסא האכלה חדשני וייחודי שנותן פתרון מושלם מגיל חצי שנה ועד גיל ארבע. בעזרת פתיחה וחיבור מהיר הופך ה"מולטי דיין" לכסא האכלה גבוה בתוספת מגש המתכוונן לגודל התינוק ורצועות המיועדות לשמירה על בטיחותו. במידת הצורך, ניתן לנתק את הרגליים ולחבר לו רצועות עגינה בתחתית וכך הוא משמש כבוסטר על כסא אוכל קיים בבית. רגלי המתכת בנויות כך שניתן להשתמש בהם גם ככסא בגובה סטנדרטי לילדים בוגרים יותר. כך משמש המולטי דיין את הילד לאורך שנים רבות ועונה על צרכיו בהתאם לגילו.

הסוד הורוד של קארים ראשיד

Iimo, אימו של קארים ראשיד. צילום: יח"ץ
iimo, אימו של קארים ראשיד. צילום: יח"ץ

לאחר לידתה של בתו קהיבה החל מעצב העל קארים ראשיד לעצב מוצרי תינוקות. אחד המוצרים הייחודיים שתכנן ועיצב היה בקבוק האכלה. מעבר לצבעוניות ולצורה הארגונומית של הבקבוק. ה- iimo הוא בקבוק אלכסוני, שמאפשר להאכיל את התינוק בכל תנוחה מבלי לחשוש לחדירת אוויר. הבקבוק מצוייד בפטמה שמונעת היווצרות גזים ומקטינה את כאבי האוזניים של התינוק. הבקבוק מתפרק בקלות לשלושה חלקים שמאפשרים ניקיון קל, מהיר ונוח של הבקבוק ללא צורך בשימוש במברשות. הבקבוק מעוצב כך שבשינוי קטן הוא הופך לבקבוק שתייה שמכיל 380 מ"ל ובעל פיית ספורט. כך ילווה את התינוק גם לגילאים מתקדמים יותר.

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן