Skip to content

הרוצח הנמלט משה בן איבגי הוסגר לישראל

על פי הסכם עם בית המשפט בארגנטינה, בן איבגי ירצה רק חמש שנים בגין שוד ולא את עונשו בגין רצח נהג המונית דרק רוט. הפרקליטות: נחפש דרכים חוקיות על מנת שישלם את כל המחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משה בן איבגי, האסיר הנמלט, הוסגר הערב (רביעי) מארגנטינה לישראל, כדי לרצות עונש של חמש שנות מאסר בגין עבירות שוד שביצע בארץ. הסגרתו התאפשרה הודות לשיתוף פעולה הדוק בין המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ומשטרת ישראל, וכן לפעילות מבצעית משטרתית ברחבי העולם. בן איבגי הורשע יחד עם שותפו לרצח ארבל אלוני ברצח נהג המונית דרק רוט בשנת 1994, נידון ל-16 שנות מאסר בפועל וריצה מתוכן עשר שנים לפני שנמלט מהארץ.

בשנת 1998, במהלך חופשה מהכלא, ביצעו השניים שוד אלים של מכולת בהרצליה וניסו לשדוד בית עסק נוסף. הם הועמדו לדין והורשעו בעבירות של ביצוע שוד מזוין בחבורה ועבירות נלוות. בית המשפט גזר עליהם חמש שנות מאסר בפועל, במצטבר לעונש המאסר על הרצח.

בן איבגי מוסגר לישראל (צילום: דובר המשטרה)
עבריין בישראל, עבריין בארגנטינה. בן איבגי מוסגר לישראל (צילום: דובר המשטרה)
בן איבגי ב-2004
בן איבגי ב-2004

בניגוד לעמדת המדינה, בית המשפט קיבל את עתירתו של בן-איבגי ואישר לו לצאת לחופשה. במאי 2004, במהלך החופשה מהכלא, נמלט בן-איבגי מישראל והצליח להיכנס לארגנטינה באמצעות דרכון מזויף. בתום עבודה מאומצת ומשותפת של המשטרה, נציג המשטרה בדרום אמריקה והרשויות בארגנטינה, הוא אותר ונעצר שם כעבור מספר חודשים, גם בגין עבירות אחרות שביצע על אדמת ארגנטינה. לאחר מעצרו הגישה ישראל בקשה להסגרתו בגין עבירות הרצח, השוד וההימלטות. 

חרף שורה של הליכים משפטיים מאומצים שנקטה המחלקה הבינלאומית, בתום הליכי הערעור בארגנטינה קבע בית המשפט העליון שם שבן-איבגי יוסגר לישראל רק בגין עבירות השוד וניסיון השוד. הסגרתו בגין הרצח לא אושרה משום שהעבירה בוצעה בהיותו בן 14 וחצי, בשעה שגיל האחריות הפלילית בארגנטינה הוא 16. 

בשנת 2009, עוד לפני מתן פסק הדין של בית המשפט העליון בארגנטינה, נמלט בן-איבגי ממעצר-בית בו היה נתון. בחלוף כשנה הוא נעצר שוב בגין עבירות אחרות שביצע על אדמת ארגנטינה – זיוף מסמך ואי ציות לעובד ציבור. הוא הורשע בעבירות אלו ובמסגרת הסדר טיעון נגזרו עליו 3.5 שנות מאסר, אותן סיים לרצות בימים אלה. 

בן איבגי מוסגר לישראל (צילום: דובר המשטרה)
ירצה את עונשו בגין השוד. בן איבגי (צילום: דובר המשטרה)

עד לבריחתו מישראל ריצה בן-איבגי בכלא 10 שנות מאסר ו-4.5 חודשים מתוך 16 שנות המאסר שנגזרו עליו בעבירת הרצח. מהעונש שיירצה בישראל ינוכו כשלושים ימים שבהם בקשת ההסגרה הישראלית היתה העילה היחידה לישיבתו מאחורי סורג ובריח בארגנטינה. יודגש, כי הפרקליטות לא תסכים לנכות מעונשו של בן-איבגי תקופות בהן היה נתון במעצר לצורך הסגרתו, במקביל לריצוי מאסר על עבירות הפנים שביצע בארגנטינה. 

מפרקליטות המדינה נמסר, כי הפרקליטות "תמשיך לפעול גם בעתיד בניסיון למצות את הדין עם משה בן-איבגי גם בגין עבירת הרצח, תוך הקפדה על הוראות החוק והתחייבויותיה הבינלאומיות של מדינת ישראל".

[related-posts]

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן