Skip to content

עו"ד שרמן על מעצר דומרני: המשטרה משחקת על כבוד

הערעור על שחרורו למעצר בית של שלום דומרני התקבל היום בבית המשפט המחוזי, שהאריך את מעצרו. עורך דין משה שרמן, פרקליטו של דומרני, לא חסך במילום ואמר לבית המשפט מה הוא חושב על המשטרה והפרקליטות. בשולי החדשות זכה הרב אברג'ל, ששוחרר למעצר בית, לביקור מאנשי הימין הקיצוני בראשות ברוך מרזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בלוד הורה היום (חמישי) על הארכת מעצרו של העבריין שלום דומרני עד ליום ראשון הקרוב. בית המשפט הפך את החלטת שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, לשחרר את דומרני, החשוד כי סחט באיומים את הרב יעקב איפרגן (הרנטגן). מזרחי הורה לשחררו למעצר בית מלא למשך 14 יום. המשטרה ביקשה מיד עיכוב ביצוע על מנת שתוכל לערער.

במקביל הוארך מעצרם של ארבעה חשודים נוספים בפרשה, כשבמהלך השבוע הבא יוגש על פי המשטרה כתב אישום נגד כל המעורבים בפרשה. המשטררה חושדת כי דומרני ואנשיו סחטו לכאורה את איפרגן בניסיון להביא לבחירתו מחדש של ראש העירייה יחיאל זוהר. יממה לאחר מעצרו של דומרני נעצר גם הרב יורם אברג'ל, יריבו של איפרגן על השליטה הדתית בעיר.

פרקליטו של דומרני, עו"ד משה שרמן
"התחושה לא טובה". פרקליטו של דומרני, עו"ד משה שרמן

על פי החשד פעלו דומרני ואנשיו לניתוק את המים והחשמל במוסד של אפרגן והציקו ואיימו ככל הנראה על אנשיו. ביום ראשון האחרון שוחרר אברג'ל למעצר בית וזכה לביקור תמיכה והזדהות של משלחת מאנשי הימין הקיצוני באיו"ש בראשות ברוך מרזל. מרזל, כך נודע, התקבל באהדה וחום על ידי הרב. "קמה פרשה בצעקה גדולה, אך היא עתידה להסתיים בקול דממה קלה", אמר אברג'ל למבקריו.

תוך כך נבדק במשטרה חשד לפיו גם העבריין מיכאל חזן סייע בידי דומרני בפרשה זו. חזן שוהה כעת בחו"ל, וכנראה בשל כך הוא לא נעצר. חזן מוכר לתקשורת היטב מפרשת  הסחיטה של אמרגנה של מרגלית צנעני בשנת 2011, והוא מקושר גם לראש ארגון הפשע עמיר מולנר.

הכול פסיכולוגיה בגרוש 

את זעמו של עורך דין משה שרמן, פרקליטו של דומרני, אי אפשר היה לעצור. שרמן לא חסך במילים על התנהלות המשטרה והפרקליטות בעניין הערער על שחרורו של דומרני ועל הפרשה כולה. "אני חושב שהערר הזה נעשה על ידי המדינה יותר מבחינת כבוד מאשר האינטרס הציבורי ולא יעניין אותי אם בית המשפט יכתוב בהחלטתו שאני לא צודק", הוא פתח את דברי הסיכום שלו בתום הדיון הקצר בערעור. והוא הביא לפני השופטת דוגמה להמחשת דבריו: "אסביר מה היה. אתמול לאחר שהדיון נגמר הגיע SMS לכל הכתבים הפליליים שהם (המשטרה א.מ), מודיעים באיום שגם אם המחוזי ישחרר, אנו נגיע עד העליון. אני מוכן להראות מה שלחו לכל הכתבים".

שרמן הוסיף: "…התחושה היא לא טובה, של פיקציות, ישיבות בלילה, מריח ריח לא טוב, אנו נמצאים במדינת חוק. הכל פסיכולוגיה בגרוש". על מדיניות המשטרה אמר הפרקליט: "המדיניות שלהם כעת לעצור ולהציק והם מבקשים שביהמ"ש יעזור להם, זו השיטה שלהם". בצאתו מהדיון אמר שרמן: "המעצר הזה הוא כולו לצרכי ראווה ולהצגה לתקשורת".

שופטת בית משפט המחוזי בלוד, רות לורך, סברה אחרת לנוכח מה שהוצג לה על ידי המשטרה, בנוסף להצהרת תובע על הגשת כתב אישום כפי שהוצגה היום בפניה. היא הצדיקה את ערעור המשטרה על השחרור והאריכה את מעצרו של דומרני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן