Skip to content

המלחמה בעיראק זולגת לערב הסעודית

שישה פגזי מרגמה נורו לעבר נקודת גבול בערב הסעודית מעיראק. מיליציה שיעית מיליטנטית, שמכנה עצמה "צבא המוכתאר", נטלה אחריות על המתקפה ואמרה כי זו אזהרה לערב הסעודית המואשמת בכך שהמדיניות שלה גורמת לשסע עדתי באזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי דיווחים מעיראק וערב הסעודית, נורו ביום רביעי השבוע שש פצצות מרגמה לעבר נקודת גבול בערב הסעודית. הירי בוצע על ידי מיליציה שיעית מיליטנטית שמכנה עצמה "צבא המוכתאר" (ג'יש אלמוכתאר) שנטלה אחריות על המתקפה  ואמרה כי זו אזהרה לערב הסעודית מלהתערב בענייניה הפנימיים של עיראק.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את המפקד של המיליציה, ואת'ק אלבטאט, בעיר הבירה בגדאד: "מטרת ההתקפה הייתה אזהרה לסעודים ותזכורת שנקודות הגבול והסיור שלהם הם בטווח הטילים שלנו". אלבטאט הוסיף שהחמושים שלו, נכנסו לאזור "חפר אלבאטן", אזור עשיר בנפט וחשוב מאוד לערב הסעודית,  ושהמטרה שלו הייתה למנוע מהסעודים מלהתערב בענייניה של עיראק.

דובר משמר הגבול בערב הסעודית, מוחמד אלע'אמדי, אמר שביום רביעי נורו לעבר אזור "ח'פר אלבאטן", במחוז הצפוני שש מרגמות, אולם לא נגרם נזק. מנסור אל תורכי, דובר משרד פנים הסעודי, אמר כי ארצו, בשיתוף עם עיראק וכוויית, חוקרות את האירוע.  ואילו עיראק מצדה הכחישה כל קשר להתקפה. דובר הוועדה הביטחונית במחוז "אלבצרה" הדרומי, ג'באר אלסעדי, אמר שכוחות עיראק לא ירו פגזי מרגמה לעבר הגבול הסעודי .

"ג'יש אלמוכתאר" הוא אחת המיליציות השיעיות בעיראק, שהוקמה לאחרונה. המיליציה הזו, שמכנה עצמה צבא, טוענת שהיא נתמכת על ידי איראן.

ערב הסעודית מואשמת במימון חמושים סונים בעירק (צילום: PRESS TV)
ערב הסעודית מואשמת במימון חמושים סונים בעירק (צילום: PRESS TV)

הירי לעבר ערב הסעודית נחשב לזליגת מלחמת האחים בעיראק ובאזור כולו בין השיעים לסונים למדינה חשובה במרחב. ערב הסעודית מואשמת על ידי השיעים וסוריה בתמיכה במורדים הסונים בעיראק ובסוריה, ושהמדיניות שלה גורמת לשסע עדתי באזור, ובמיוחד בעיראק. בעיראק מתחוללת בתקופה האחרונה מתקפה של מכוניות תופת, שגורמות למאות הרוגים, על ידי גורמים המשויכים לארגון אלקעידה. הארגון מנצל את מלחמת האחים בסוריה על מנת לבנות את עצמו מחדש, לאחר שנחלש לאחרונה עקב המתקפה של הצבא העיראקי על המחוזות הסוניים בעיראק, בהם ביסס הארגון את עצמו מאז כניסת הכוחות האמריקניים לעיראק ב-2003.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן