Skip to content

הרצוג: לא אכנס לממשלה. זה הרכב משתק ואין סיבה שנשב שם

יחימוביץ', בהתייחסות ראשונה לתבוסה בפריימריז: "אנחנו מכבדים תוצאות של בחירות דמוקרטיות. אנו מקבלים את התוצאות ונרתמים מעכשיו לעשייה משותפת יחד עם היו"ר הנבחר. יש מחלוקת אידיאולוגית מסוימת בינינו לבין בוז'י, אבל דמוקרטיה היא דמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר העבודה הנכנס, יצחק (בוז'י) הרצוג, אינו ממהר להיכנס לממשלת נתניהו. הרצוג מתכוון גם לפגוש בקרוב את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. כך אמר הערב הרצוג בראיונות לערוצי הטלוויזיה המסחרית – 2 ו-10.

"בהרכב הנוכחי של ממשלת נתניהו, זה לא הגיוני שאנחנו ניכנס אליה. זה הרכב משתק ואין שום סיבה שנשב שם", אמר הרצוג לערוץ 2. "אני לא ממליץ לראש הממשלה לישון עם עין אחת פקוחה ולצפות לטלפון ממני. אין שום טעם להיכנס לממשלת נתניהו בהרכבה הנוכחי. יש לו ממשלה שתסכים ללכת לפינוי יישובים? זה הרכב משתק. אין שום סיבה והגיון שנשב שם".

"לא הגיני שניכנס לממשלה". הרצוג (צילום: נירה ידין)
"לא הגיוני שניכנס לממשלה". הרצוג (צילום: נירה ידין)

"אין לי כוונה שמפלגת העבודה תהיה פקק של אף אחד, בוודאי לא של נתניהו", הדגיש הרצוג. "אם נתניהו ילך למהלך מדיני אמיץ – ואני חושב שזו שעה גורלית למדינת ישראל – אני אהיה שם לעזור לו, נשב ונדבר ונלבן את הדברים. כל האופציות פתוחות, אבל זה עוד לא שם. אתה צריך להביא דבר היסטורי לעם ישראל בשביל להצדיק כניסה לממשלה". בנוסף מתח יו"ר העבודה ביקורת על ההקצנה בעמדות הליכוד: "ראש הממשלה נשלט ונסחט על ידי הדנונים והאלקינים, ויריב לוין שמביא חוקים אנטי דמוקרטיים. זה לא יילך ככה".

הרצוג מתח ביקורת על אמירותיו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בדבר הצורך במציאת שותפה מדינית נוספת: "זוהי חוצפה. על מי הוא מדבר?".

יו"ר העבודה סיפר לערוץ 10 כי יו"ר הרשות הפלסטינית התקשר אליו וכי בכוונתו להיפגש אתו. "זה לא סוד שאני חושב שעם ישראל, למרות שהוא אוהב להדחיק את זה, חייב להבין – וזה לא בא מאהבת הפלסטינים ולא מהרצון לוותר על חבלי ארץ – שחייבים להיפרד מהפלסטינים".

 הרצוג הכחיש שיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, סייע לו להדיח את שלי יחימוביץ' ואמר שהיו"ר לשעבר הייתה מנותקת מהשטח. "שלי טעתה בהערכה לכל אורך התהליך, גם בסיכוי שלה וגם בסיכוי שלי. יחימוביץ' קבעה את הבחירות הללו. היא הכריזה עליהם. אני הצעתי לה שלוש פעמים לדחות אותן. היא רצתה בחירות עכשיו. ניהלנו שיחה טובה מאוד אתמול ואנחנו ניפגש. יש לנו שיתוף פעולה טוב".

ואכן, כיממה אחרי שנחלה תבוסה קשה בבחירות לראשות העבודה, הודיעה שלי יחימוביץ' כי תישאר במפלגה ואף התחייבה ש"לא לעשות לבוז'י מה שעשו לי". יחימוביץ הודתה כי תוצאות הבחירות הן כישלון מבחינתה.

לא תבקש לשריין לעצמה מקום שני. שלי יחימוביץ' (צילום ארכיון: נירה ידין)
לא תבקש לשריין לעצמה מקום שני. שלי יחימוביץ' (צילום ארכיון: נירה ידין)

בפגישה עם תומכיה בהוד השרון אמרה יחימוביץ: "אנחנו חיים, נושמים ופועלים בתוך מפלגה דמוקרטית ולכן אנחנו מכבדים תוצאות של בחירות דמוקרטיות. אנו מקבלים את התוצאות ונרתמים מעכשיו לעשייה משותפת יחד עם היו"ר הנבחר.

"אני יודעת שלחלק מכם יש רגשות קשים וחלק מכם עצובים", אמרה יחימוביץ' לפעיליה. "יש בינינו מחלוקת אידיאולוגית מסוימת בינינו ובין בוז'י. אבל דמוקרטיה היא דמוקרטיה". יחימוביץ' הודיעה כי לא תדרוש שריון למקום השני ברשימת המפלגה: "מנהיגות לא נבנית בג'ובים ולא נבנית בכל מיני דילים. היא נבנית בהתווית דרך. הדרך שלנו משמעותית וקריטית לגורלה של החברה הישראלית".

"אנחנו נושאי הדגל, אנחנו מאמינים בחברה מוסרית וצודקת ומגשימים את הציונות כפי שהיא בעצם. ציונות סוציאל-דמוקרטית שבה יש רבים שלא מבינים את השיח שלנו. אנחנו יודעים במה אנחנו מאמינים ולאן אנחנו לוקחים איתנו את החברה הישראלית. אנחנו לא נגררים לטרנדים ואופנות. יש לנו דרך להוביל והיא חיונית כאוויר לנשימה לחברה הישראלית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן