Skip to content

הבנק העולמי מגדיל את היקף הסיוע לפיליפינים

הסכום הנוסף לשיקום המדינה, שנפגעה מאחת סופות הטייפון הגדולות ביותר שידעה בשלושים השנים האחרונות, צפוי לעמוד על כמיליארד דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשיחת טלפון עם נשיא הפיליפינים, בניגנו אקינו, הביע נשיא הבנק העולמי, ג'ים יונג קים, חמלה וסימפטיה כלפי ממשלת הפיליפינים והעם הפיליפיני, בגין ההרס העצום שהותירה סופת הטייפון "הייאן". בשיחה הציע נשיא הבנק העולמי סכום של 480 מיליון דולר נוספים, על מנת לעזור לקהילות הרבות שנפגעו מהסופה, לקחת יוזמה ולהוביל את מאמצי השיקום בעצמן.

הנפשת תצלום לווין של טייפון היאן פוגע בפיליפינים (ויקימדיה)
הנפשת תצלום לווין של טייפון היאן פוגע בפיליפינים (ויקימדיה)

הסכום שהבטיח נשיא הבנק העולמי מתווסף לחבילת סיוע חירום של כ-500 מיליון דולר, שכבר קיבלו הפיליפינים. יחד עם המענק שהבטיח נשיא הבנק העולמי להעביר לעם הפיליפיני, מגיע מענק החירום הכולל, לסכום בסדר גודל של כמיליארד דולר.

סכום המענק עתיד להגיע ליעדו בתוך כמה שבועות, אמר נשיא הבנק העולמי בשיחת הטלפון. הסכום של 480 מיליון דולר הוא עזרה ל"פרויקט הפיתוח של הקהילות הלאומי", שמגיע כתגובה להיווצרותם של מקרי חירום כתוצאה מנזקי הטייפון. המענק אמור לעודד קהילות שנפגעו מהאקלים הקיצוני להוביל את מאמצי השיקום באופן עצמאי, תוך זיהוי צרכים מיידים הדרושים לשיקום, מצד אזרחי אותן קהילות.

בתחילת החודש הכתה אחת הסופות החזקות שידעו הפיליפינים, והביאה למותם של אלפי בני אדם, תוך שהיא זורעת הרס וחורבן. זמן קצר לאחר שהסופה כבר שככה, אזרחים רבים הביעו תרעומת על כך שעזרה ממאנת להגיע. חבילת הסיוע מטעם הבנק העולמי תיתן לעם הפיליפיני את ניצוץ התקווה לו הם ציפו.

הנזק בטקלובן שבאיי הפיליפינים כתוצאה מטייפון היאן (ויקימדיה)
הנזק בטקלובן שבאיי הפיליפינים כתוצאה מטייפון היאן (ויקימדיה)

“אנחנו מעודדים מחוסנו של העם הפיליפיני והנחישות של הנשיא אקינו וצוותו, תוך כדי שהם משתפים פעולה, ומשתקמים מתוך החורבות שהותירה סופה חסרת התקדים", אמר נשיא הבנק העולמי, והוסיף: “הבנק העולמי מחויב לתמוך במאמצי הממשלה לשקם את חייהם של המוני אזרחי הפיליפינים, לא משנה כמה זמן יקח הדבר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן