Skip to content

נמשכות החגיגות בת"א – יש עוד מקום לעליות

הדבר היחיד שיכול לקטוע את העליות אצלנו הוא מימושים כבדים בזירה הבינלאומית, אך כעת התרחיש הזה לא נראה באופק. בזירת המט"ח, הדולר צפוי להיחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע המסחר החדש נפתח בעליות שערים נאות על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט והציפיות להמשך העליות בזירה הבינלאומית גם השבוע. מדד ת"א 25 ממשיך לשבור שיאים. המדד הוסיף 0.6% לערכו וסגר מעל 1350 הנקודות. לחתימת ההסכם בין המעצמות הגדולות לאיראן לא הייתה שום השפעה על המסחר אצלנו.

בזירה הבינלאומית צפוי להיות שבוע מקוצר היות והמסחר בוול סטריט יסתיים לו כבר ביום רביעי. ביום חמישי ושישי לא יתקיים מסחר שם לרגל חג ההודיה ויום שישי השחור הפותח באופן רשמי את עונת הקניות באמריקה. בימים הראשונים של השבוע העליות צפויות להימשך, אך לקראת יום חמישי, יתכנו מימושים היות והמשקיעים לא ירצו להישאר חשופים במהלך חופשת החג.

אנו מעריכים כי יש עוד מקום לעליות. המשקיעים בשוק המקומי ימתינו חודשים ארוכים שמשהו יקרה אצלנו וכעת שהשוק דוהר אל עבר שיאים היסטוריים, אף אחד לא ירצה לפספס את הרכבת. מבחינה טכנית הכל מראה כי הקונים ימשיכו לחגוג. הדבר היחיד שיכול לקטוע את העליות אצלנו הוא מימושים כבדים בזירה הבינלאומית, אך כעת התרחיש הזה לא נראה באופק.

השבוע ביומן המקרו

מדד מחירי הבתים של קייס שילר, אמון הצרכנים והזמנות מוצרים ברי קיימא בארה"ב. בנוסף לנתוני המקרו, המשקיעים ינסו ללכוד רמזים בנוגע למדיניות המוניטרית של הפד'. בשבוע הבא יפורסם נתוני העסוקה של חודש נובמבר אשר עשויים לקבוע האם הפד' יצמצם את היקף הרכישות בחודש הבא או שיעדיף להמתין לשנה הבאה.

מט"ח

בזירת המט"ח, הדולר צפוי להיחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. מדד הדולר מראה כי הדולר הולך להיחלש באופן משמעותי בימים הקרובים במקרה של שבירה מתחת ל-80.5. נמשיך לעקוב ולעדכן בהתאם. חולשתו של הדולר בעולם תבוא לידי ביטוי גם אצלנו כמובן ורמת התמיכה החזקה הניצבת ב-3.5 שקלים לדולר, צפויה לעמוד במבחן כבר ביממה הקרובה. שבירה של רמה זו תאלץ את בנק ישראל לפעול בכדי לעצור את נפילתו של הדולר לרמות לא רצויות. אנו מעריכים, כי התערבות גדולה ככל שתהייה לא תצליח לבלום לאורך זמן את נפילתו של הדולר. היעד הראשון שלנו במקרה של שבירת 3.5 ניצב באזור 3.47. היעד המרוחק יותר ניצב באזור 3.45.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן