Skip to content

"חמש מצלמות שבורות" זכה הלילה בפרס האמי הבינלאומי

הסרט הישראלי-פלסטיני, שהיה מועמד לפרס הסרט הדוקומנטרי בטקס האוסקר האחרון, גרף כבוד נוסף: פרס האמי הבינלאומי לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חמש מצלמות שבורות", הסרט הישראלי-פלסטיני השנוי במחלוקת, שהיה מועמד לפרס הסרט הדוקומנטרי בטקס האוסקר האחרון, גרף כבוד נוסף: פרס האמי הבינלאומי לסרט דוקומנטרי. הפרס הוכרז ביום שני בלילה במהלך הגאלה הבינלאומית של פרס האמי בניו יורק, והצליח להביס סרטים מניו זילנד, מקסיקו ודרום קוריאה.

חמש מצלמות שבורות
גבר על סרטים רבים. חמש מצלמות שבורות

"חמש מצלמות שבורות" מספר את הסיפור של צלם הגדה המערבית, עמאד בורנאט, וחמש השנים בהן הוא נאבק בגדר ההפרדה בכפר שלו, בילעין. בורנאט ביים את הסרט לצד הבמאי הישראלי, גיא דוידי. הם שיתפו פעולה תחת ההנחיה והתמיכה של "גרינהאוס", תוכנית התומכת ביצירת סרטים דוקומנטריים במזרח התיכון ובצפון אפריקה, כמו גם תמיכת הקרן לקולנוע ולטלוויזיה ומשקיעים ממרוקו, ספרד, צרפת, הולנד וטורקיה.

"חמש מצלמות שבורות" היה אחד משני המועמדים הישראליים לאוסקר בפרס הדוקומנטרי בשנה שעברה, בנוסף לסרט "שומרי הסף" של דרור מורה. אף אחד משניהם לא לקח את הפרס הביתה, כיוון שהסרט השוודי, "מחפשים את שוגרמן" זכה באוסקר היוקרתי.

לאחר ההפסד של שני הסרטים, הרבה מנהיגים מהימין בארץ גינו פומבית את המועמדות של הסרטים, ואף שמחו כי הסרטים הפסידו.

בשנת 2010, הקומדיה הישראלית "רמזור" זכתה בפרס אמי בינלאומי, כמו גם הסרט הדוקומנטרי "קאפו" בשנת 2000.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן