Skip to content

מח"ש סגרה את תיק החקירה בעניין שימוש שוטרים בטייזר

מעצרו של בועז אלברט, תושב התנחלות יצהר, שתועד בסרטון שהופץ בתקשורת, עורר סערה בקרב המתנחלים ובציבור. השימוש בטייזר שהופעל נגדו הוקפא זמנית על ידי מפכ"ל המשטרה. במח"ש אומרים היום: "החקירה העלתה שהסרטון ערוך באופן מגמתי, אשר אינו משקף את שאירע במציאות". הבוקר נגנז התיק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליטה לסגור ולגנוז את תיק החקירה בעניין הפעלת אקדח הטייזר בעת מעצרו של בועז אלברט, תושב התנחלות יצהר, בחודש אוגוסט האחרון. כך הודיעה הבוקר (שלישי) דוברת במשרד המשפטים.

באמצע אוגוסט השנה פתחה מח"ש בחקירה בעקבות תלונה שהגיש בועז אלברט, תושב יצהר, על כך שב-15.8.13, בעת שנעצר בביתו ע"י כוח משטרתי של יס"מ, הוא חושמל על ידי השוטרים באמצעות אקדח טייזר מספר פעמים וזאת – כך על פי טענתו – ללא כל התנגדות מצדו. עוד באותו יום העלו תושבי יצהר סרטון בו נראה מהלך המעצר וחשמולו של אלברט שלכאורה לא התנגד למעצרו. הסרטון פורסם בכלי התקשורת ועורר הד תקשורתי גדול.

בועז אלברט מחבר עצמו למתקן מתכת כדי למנוע מעצר
בועז אלברט מחבר עצמו למתקן מתכת כדי למנוע מעצר (צילום: משטרת ש"י)

בעקבות הסערה הורה המפכ"ל יוחנן דנינו להקפיא זמנית את השימוש באקדחי הטייזר ולרענן את הוראות השימוש בהם. בנוגע לסרטון קבעה מח"ש כי "החקירה העלתה שהסרטון אשר הוצג בתקשורת הינו סרט ערוך באופן מגמתי, אשר אינו משקף את שאירע במציאות".

במח"ש מסבירים שחקירת התלונה העלתה כי נגד אלברט הוצא צו הרחקה מהיישוב. בעקבות הפרת הצו נדרשו כוחות יס"מ מחוז ש"י במשטרה לבצע משימה ולעצור את אלברט בביתו ביישוב. לצורך ביצוע המעצר, ומחשש לפעולות התנגדות מצד אנשי המקום במטרה להכשיל את המעצר, היה צורך בתכנון מבצעי שכלל הליכה רגלית של אנשי היס"מ לביתו של אלברט בחסות החשיכה, תוך זחילה על הקרקע בקרבת הבית. היה צורך מבצעי מובהק להשלים את המשימה בתוך זמן קצר ככל האפשר, על מנת למנוע חיכוך עודף עם אנשי המקום וחשש להסלמת האירוע, כפי שאירע באירועים דומים שויצאו משליטה, עד כדי סיכון חיי אדם.

במהלך ביצוע המעצר, אלברט לא נענה להוראות השוטרים, התנגד למעצר ואף נמלט אל עבר חדר הילדים בבית על מנת להכשיל את מעצרו. במקביל, הזעיקו בני משפחתו "תגבורת" במטרה למנוע את ביצוע המעצר החוקי. לאחר שהוצא אלברט מהבית, הגיעו למקום אנשי "התגבור", אשר השליכו אבנים אל עבר כוחות היס"מ.

מחקירת האירוע עולה כי כוחות היס"מ השתמשו באקדח הטייזר  כלפי אלברט בשתי הזדמנויות בלבד לאורך המעצר (מתוכן רק פעם אחת בתוך הבית – ולא כפי שעלה מהסרט הערוך שהוצג באמצעי התקשורת). השימוש בשוקר החשמלי נדרש לצורך השלמת ביצוע המשימ. אלברט נשכב על הרצפה על מנת להכביד על מהלך הוצאתו מהבית, והתנגד לשוטרים, כשבני משפחתו ואחרים שהוזעקו לזירה   ביקשו למנוע את מעצרו.

 במח"ש נטען כי "בנסיבות שפורטו, נאלצו השוטרים לבצע את המעצר במהירות ויעילות, והיו רשאים, במסגרת סמכותם, לעשות שימוש בכוח. בנסיבות המורכבות של העניין, דבקות בביצוע משימה מורכבת בשטח שעלול להפוך עוין, הצדיקה שיגור זרם חשמלי מוגבל באמצעות שוקר (באקדח הטייזר) בדרך בה נעשה הדבר, לפי נהלי משטרת ישראל ובהתאם לתורת ההפעלה של אמצעי זה". במח"ש מסכמים: "לאור כל האמור, התקבלה החלטה במח"ש לגנוז את התיק בעילה של "אין עבירה". 

ממשטרת ש"י נמסר בתגובה כי "המחלקה לחקירת שוטרים חיזקה את טענת המשטרה לאורך כל הדרך- השוטרים פעלו כחוק ביצהר ועל פי הסמכות המוקנית להם. בחקירת מח"ש הוכח שהחשוד לא נענה להוראות השוטרים, התנגד למעצר ונמלט לחדר הילדים בבית, בזמן שבני משפחתו מזעיקים את אנשי היישוב בכדי להכשיל את המעצר. השוטרים שיצאו עם החשוד מהבית נרגמו באבנים. המחלקה לחקירות שוטרים קבעה באופן חד משמעי כי מכשיר הטייזר הופעל פעמיים בלבד כחוק, ולא כפי שהוצג בסרט הערוך מגמתית שהופץ לאחר האירוע. הניסיון להשפיע על דעת הקהל באמצעות סרטון ערוך מגמתית הנו חמור מאד, וכל תכליתו להטות את דעת הקהל ולשנות את המציאות. משטרת מחוז ש"י תמשיך לאכוף את החוק והסדר בכל שטחי המחוז ללא יוצא מן הכלל".



 [related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן