Skip to content

כוח מיוחד של השב"כ והימ"מ חיסל חוליה בדרכה לפיגוע

בפעילות מיוחדת של כוח משימה מיוחד של השב"כ וכוח ימ"מ של משטרת ישראל חוסלו שני מחבלים ברכבם השייכים לתנועה סלפיסטית קיצונית. השנים תכננו פיגועים בתוך הקו הירוק וגם ברשות הפלסטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: כוח של ימ"מ ומיוחדים של שב"כ פעלו הערב (שלישי) באזור הכפר יאטה הסמוך לחברון, והצליחו לעצור חוליית טרור שהיתה בדרכה לבצע פיגוע. בפעולה זו נהרגו שני פעילים של תשתית סלפית, שפעלה באזור ותכננה לבצע פיגוע בימים אלה. ברכבם של המבוקשים נמצאו שני אקדחים ומספר מטעני חבלה.

בשעה זו עדיין פועלים כוחות גדולים של צה"ל במקום. היציאות מאריאל בכיוון יאטה חסומות לתנועה. השניים היו תחת מעקב שב"כ ובשלב מסוים ככל הנראה פיתחו תשתית נרחבת לביצוע פיגועים בישראל. להערכת גורמי ביטחון הפיגועים תוכננו לצאת אל הפועל במהלך ימי החנוכה,. פיגועים אחרים תוכננו בתוך הרשות הפלסטינית.

כוח צה"ל הערב ביטא (צילום: ירח ראפ, סוכנות תצפית)
כוח צה"ל הערב ביטא (צילום: ירח ראפ, סוכנות תצפית)

השניים פתחו באש לעבר הכוח וחוסלו בעודם במכוניתם. ברכב נמצאו לאחר מכן חומרי נפץ וכלי נשק, שעמם תכננו על פי החשד לבצע פיגוע בשטח ישראל בטווח זמן מידי. על המבצע פיקד מפקד חטיבת יהודה, אל"מ אבי בלוט.  לניסיון המעצר קדמו מספר מעצרים שבוצעו לאחרונה של פעילי התשתית מאיזור יתיר ושכם.

מהחקירות עד כה עולה כי פעילי התשתית תכננו לבצע שורה של פיגועים נגד מטרות ישראליות ונגד הרשות. בחודשים האחרונים שקדו על הקמת תשתית צבאית נרחבת ובכללה הכנת דירת מסתור, רכש אמל"ח וייצור חנ"מ.

להבדיל מהערכות השב"כ והמשטרה על "מפגע בודד", כמו במקרה של המחבל חוסיין רוואדרה, קטין בן 16 מפאתי ג'נין, שרצח לפני שבועיים את החייל עדן אטיאס באוטובוס בתחנה המרכזית של עפולה, הערב חוסלה חוליית טרור קשה שהכינה לעצמה תשתית טרור נרחבת. התשתית מסונפת לארגון קיצוני אסלאמי שפועל כיום במצרים וחדר ככול הנראה גם לגדה המערבית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן