Skip to content

מפציצים אמריקניים טסו באזור אווירי שסין הכריזה עליו "בעלות"

שני מפציצי B-52 טסו בלי הודעה מוקדמת ובלי להזדהות מעל "תחום זיהוי הגנה אווירית" חדש מעל ים סין המזרחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
B-52 - לא חמושים בינתיים
B-52 - לא חמושים בינתיים

באזור שהוכרז לאחרונה על ידי סין כ"תחום זיהוי הגנה אווירית", מעל ים סין המזרחי, נמצאים איים שסין ויפן חלוקות על הבעלות בהם. יפן וארה"ב הודיעו שהן אינן מכירות בתחום האווירי שסין הכריזה עליו חד-צדדית.

שתי המדינות מאשימות הן סין בניסיון לשנות חד-צדדית את הסטטוס קוו ולהגביר את המתחים באזור. שני מפציצי B-52 אמריקניים טסו בלי הודעה מוקדמת ובלי להזדהות מעל האזור.

ארצות הברית היתה הכוח הצבאי הדומיננטי באזור מאז תום מלחמת העולם השנייה. אולם סין הבהירה חד-משמעית שהמצב עומד להשתנות, והיא מתגברת את כוחותיה הצבאיים באזור. התחום האווירי החדש, שסין הודיעה עליו בשבת, חופף תחום אווירי יפני הנמצא מעל האיים השנויים במחלוקת ונשלטים בידי יפן. האיים הידועים כ"סנקקו" ביפן וכ"דיאויו" בסין, מהווים מקור למתיחות קשה בין סין ליפן זה חודשים רבים.

סין דורשת שמטוסים החולפים באזור יצייתו לכלליה, לרבות הזדהות, או להסתכן ב"אמצעי חירום הגנתיים". יפן טוענת שהתחום האווירי הסיני החדש "חזר תוקף" והורתה לחברות התעופה שלה הטסות בו לא לספק מידע טיסה לרשויות הסיניות. שני המפציצים הבלתי חמושים המריאו מהאי גואם לטיסת אימונים שגרתית, מסרו פקידים אמריקנים, ונהגו על פי "ההליכים המקובלים" במהלך הטיסה.

בינתיים הסתפקו הסינים בהודעה ש"חיל האוויר הסיני ניטר את כל נתיב הטיסה, זיהה את המטוסים במועד, וידא את סוג המטוסים האמריקניים. סין תזהה כל פעילות אווירית ב'תחום זיהוי ההגנה האווירית של ים מזרח סין'."

הטיסה האמריקנית מתפרשת כאיתות שארה"ב לא תכיר בשליטת סין באזור, וכהבטחה לבעלות בריתה באזור, יפן בפרט, שוושינגטון עומדת מאחורי התחייבויותיה הביטחוניות. החשש הוא שצעד לא נכון של אחד הצדדים עלול לעורר משבר אמתי.

באדיבות משרד ההגנה של סין
באדיבות משרד ההגנה של סין

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן