Skip to content

אושרה בניית הזרוע הרביעית בטרמינל 3

מועצת רשות שדות התעופה בראשותו של היו"ר עובדיה עלי אישרה את פרויקט הקמת הזרוע הרביעית, זרוע E, בטרמינל 3, בהשקעה של כ-660 מיליון שקל. הערכה: בשנת 2018 יעברו בנתב"ג יותר מ-16 מיליון נוסעים ובבניית התשתיות רש"ת נערכת לחציית 20 מיליון נוסעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כך יראה טרמינל 3 עם הזרועה הרביעית (למעלה משמאל). הדמיה: רש"ת
כך יראה טרמינל 3 עם הזרוע הרביעית (למעלה משמאל). הדמיה: רש"ת

מועצת רשות שדות התעופה (רש"ת) אישרה את ביצוע הקמת הזרוע הרביעית בטרמינל 3, זרוע E, בהשקעה של כ- 660 מיליון שקל. זאת, במסגרת התאמת המשאבים לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנמל התעופה בן גוריון ויישום החלטת ממשלת ישראל להסכם השמיים הפתוחים.

רש"ת נמצאת עתה בעיצומה של מהפכה לשינויי בתשתיות התעופה האזרחית בישראל כאשר בעוד כמה חודשים יפעלו בנתב"ג שלושה מסלולים מחודשים. על פי התחזית בשנת 2018 יעברו בנתב"ג יותר מ-16 מיליון נוסעים ובבניית התשתיות רש"ת נערכת לחציית 20 מיליון נוסעים.

גידול בתנועת הנוסעים

מגמת הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג ממשיכה. השנה יעברו בנמל, בתעופה הבינלאומית והפנים ארצית יותר מ-14 מיליון נוסעים. בשנה הבאה יכנס נתב"ג לקטגוריה של נמל תעופה גדול שבו יעברו יותר מ-15 מיליון נוסעים בשנה.

במטרה לתת מענה לתחזית הגידול בתנועת הנוסעים תבנה בטרמינל 3 זרוע רביעית E, כדוגמת זרועות המטוסים הקיימות בנתב"ג (זרועות BCD) ויהיו בה שמונה שרוולי עלייה וירידה ממטוסים, שלושה מהם למטוסים רחבי גוף בהם שני שרוולים להורדה, או עלייה בו זמנית ממטוסים דוגמת איירבוס A380, וכמקובל תכלול הזרוע טרקלין, בתי קפה, חנויות וכן מעליות לנוסעים נעזרים ויכולת חיבור לאלעלית. כמו כן תכלול הרחבת המבנה האווירי שני שערי יציאה קרקעיים לאוטובוסים, 5 רחבות חנייה למטוסים גדולים, או שבעה למטוסים קטנים.

הזרוע הרביעית תבנה על שטח של 17 אלף מ"ר וכאמור, היא זהה מבחינת מראה וצורה לשלוש הזרועות הקודמות בנתב"ג,BC ו-D ומותאמת לצרכים המשתנים, הכול בהתאם לתכנית הבינוי. באמצעות הזרוע החדשה, ניתן יהיה להגדיל את הקיבולת של נתב"ג ולהתאימו לגידול בתנועת הנוסעים בשנים האחרונות. עד להשלמת בניית הזרוע הרביעית יופעל טרמינל 1 כמענה ביניים לטיסות הפנים ארציות ולטיסות של חברות ה-Low Cost.

180 פרוייקטים

"רשות שדות התעופה מנהלת 180 פרויקטים בהשקעה של כ-5 מיליארד שקל ממקורותיה הפנימיים של הרשות", אומר יו"ר המועצה עובדיה עלי, "הרשות תפתח את נתב"ג, והמעברים היבשתיים, במקביל להקמתו של שדה התעופה החדש 'רמון' בתמנע, תוך שמירה על איתנותה הכלכלית של רש"ת, ואיזון בין המגה השקעות שמשקיעה רש"ת בפיתוח תשתיות התעופה של ישראל, לבין הכנסותיה".

"אנו נערכים מבעוד מועד", אומר שמואל זכאי, מנהל נמל תעופה בן-גוריון, עם יציאת הפרויקט של הזרוע הרביעית, זרוע E בנתב"ג לדרך. "הזרוע הרביעית היא חלק מהמהפכה שעוברת על נתב"ג בשנים האחרונות והמענה לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנמל תעופה בן-גוריון בעשור הקרוב.
הזרוע החדשה תטפל למעשה בפער שאנחנו מזהים לעתיד קדימה.

"ההשקעה בבניית הזרוע הרביעית היא 660 מיליון שקלים, כולל בניית הזרוע ורחבות חניה והתקציב הוא ממקורות עצמיים של הרשות", מציין צחי חבושה, סמנכ"ל הכספים של רש"ת, "כל הכספים למימון הפרויקט הם כספי רשות הנובעים מפעילות מסחרית ותעופתית ומיועדים למימון תכוניות רחבות היקף לפיתוח תשתיות התעופה במדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן