Skip to content

אליסה בארץ הצלליות

שילוב מדהים של תיאטרון צלליות, וידיאו ארט, מוזיקה חיה, אקרובטיקה, אמנויות לחימה ומחול מודרני – זה כל הקסם של להקת "פילובולוס", שתופיע בחודש הבא בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 צילום: John Kane

הרחק מארץ האידיאולוגיות הכבדות והעמוסות בשלל עקרונות "מותר ואסור" של אלילי מהפכת המחול המודרני נוסח מרתה גרהם, מרס קאנינגהם ופינה באוש – בממלכת ה"כיף-לנד" קמה לפני ארבעה עשורים הלהקה האמריקנית "פּילוֹבּוּלוֹס". הלהקה מוכרת לנו דווקא מטקס האוסקר ומהפרסומת הידועה ליונדאי, טויוטה, בלומינגדייל'ס ומובייל.

היא החלה את דרכה בצניעות – כאשר לפני ארבעה עשורים הטילה המורה למחול אליסון,  באוניברסיטת דרטמות' בניו-המפשייר, על ארבעה סטודנטים שלה ליצור עבודת מחול מקורית. ג'ונתן וולקן, מוזם פנדלטון, רובי ברנט ולי האריס יצרו את "פילובולוס" – יצירה שהתגרתה בחוקי הכובד והמשיכה. מה שהחל כאקט פיסולי אקרובטי תיאטרלי ומקורי, הפך ברבות השנים לתפיסה כוריאוגרפית מורכבת ומקורית.

  צילום: Emmanueul Donny

ייחודה של להקת פילובולוס  הוא השילוב המדהים בין תיאטרון צלליות, וידיאו ארט, מוזיקה חיה ואקרובטיות – כשזו האחרונה משלבת טכניקה וירטואוזית של בלט קלאסי ומודרני, עם אמנויות לחימה. באמצעות תלבושות, תאורה ופסקול מעצבים חברי הלהקה צורות וצבעים מקוריים.

 "פילובולוס"  היא פטרייה זעירה המתרבה במהירות. על שמה נקראת הלהקה המשלבת מחול של אצבעות ידיים, רגליים ושאר חלקי הגוף – כולם כצלליות הנראות כמיניאטורות גזורות. על הבמה נברא במהירות מסחררת – כמו הפטרייה המתרבה במהירות – תיאטרון קסום של צלליות וצורות המשתנות תדיר וצומחות זו מזו. על מסכי ענק הנעים בגדלים ובצורות שונות מתנהל מופע מולטימדיה מרהיב.

על הכול מנצחת צללית של יד ענקית המנהלת דיאלוג עם אליסה בארץ הפלאות שהיא לעתים זעירה ולעתים הופכת לפרח סגור, שמתוך לועו "מתפרצות" דמויות הרקדנים. שלל הרעיונות הפנטסטיים, הקצב המסחרר, המוזיקה החיה המופלאה של המלחין האמריקני דייויד פו, המשלבת בלדות עם קטעי רוק – הופכים את המסע של אליסה למלא הפתעות וקסם.

לארץ יחזרו חברי הלהקה עם הסיפור הסוריאליסטי של אליסון נואל "בני אלמוות", המעלה את סיפורה  של נערה מתבגרת שרוצה למרוד בהוריה וחולמת על עצמאות ושחרור, ואילו הם מתייחסים אליה כילדה קטנה. בלית ברירה היא בורחת לעולם החלום. היא מתעוררת כשעל הקיר מולה מרצד הצל שלה, עמו היא מנהלת דו-שיח מרתק. דרכו היא צוללת לעולם עתיר דמיון ומרהיב ביופיו.

צילום: John Kane

מסע התגליות העצמי הוא לעתים משעשע, מלא הומור ו"סקסי" מאד, ולעתים – מפחיד. את סיפור העלילה יצרו חברי הלהקה בשיתוף עם סטיבן בנקס, יוצר סדרת האנימציה האהובה "בוב-ספוג". לפני מספר שנים פתחו חברי הלהקה את הדלת ליוצרים מתוך הלהקה ובהם הישראלים ענבל פינטו, אבשלום פולק ואיתמר קובובי.

לקהל הצופים צפוי תענוג עילאי מההומור האנין ומהיופי המרהיב של תיאטרון הצלליות הקסום. בסוף דצמבר תופיע להקת "פילובולוס" במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן