Skip to content

המשטרה אינה אוכפת עבירות שהעונש עליהן נמוך מ-3 חודשי מאסר

כך התגלה בדיון שערכה ועדת חוקה חוק ומשפט בנושא הגניבות החקלאיות. הוועדה אישרה לקריאה ראשונה החמרת ענישה לעבירות פלישה לשטחים חקלאיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה אינה אוכפת עבירות שעונש המאסר עליהן הקבוע בחוק, נמוך משלושה חודשי מאסר. כך עלה היום בדיון שנערך בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אשר אישרה לקריאה ראשונה החמרת ענישה לעבירות פלישה לשטחים חקלאיים.

ח"כ איילת שקד וקבוצת חברי כנסת מציעים להחמיר את הענישה על כניסה לשטח חקלאי. ההחמרה, נועדה להעלות את דרגת העבירה מחטא לעוון, כדי שיחידת התביעות המשטרתית תטפל באכיפת החוק ותגיש כתבי אישום על העבריינים.

ח"כ איילת שקד אמרה היום בדיון: "ישנה עלייה בפשיעה החקלאית בישראל. החקלאים נמצאים בחוסר אונים". לדבריה, "אין מנוס מלהעלות את רף הענישה".

היועצת המשפטית של התאחדות האיכרים עו"ד לירון דויטש אמרה, כי ההיקף השנתי של עבירות הרכוש החקלאיות, מסתכם בכ-60 מיליון שקל.

נציגת המשטרה טענה, כי יחידת התביעות של המשטרה אינה אוכפת עבירות מסוג חטא, עבירות שהעונש הקבוע עליהן בחוק נמוך משלושה חודשי מאסר. לדבריה, בשנים 2009-2012 נפתחו 254 תיקים על העבירות הללו. אולם, מרביתם נגנזו. הנציגה ביקשה לתת למשטרה כלי אכיפה טובים יותר, ולהעלות את רף הענישה לגבוה יותר.

חקלאי מהישוב יבניאל סיפר לחברי הוועדה, כי הוא הגיש למשטרה מאות תלונות על נזקים לחקלאות, אולם המשטרה סגרה את כל התיקים. לדבריו, הוא ספג בשנים האחרונות נזקים חקלאיים בעלות של כמיליון שקל. עוד אמר החקלאי, "הירידה הסטטיסטית בעבירות חקלאות מטעה, כיוון שמחוסר מענה, החקלאים התייאשו ולא מגישים יותר תלונות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן