Skip to content

נמצאו עדויות הקושרות את הנשיא אסד ישירות לפשעי מלחמה

בידי נציבות האו"ם לזכויות האדם הצטברו עדויות על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות משני צדי המתרס במלחמת האזרחים בסוריה, שגבתה כבר חיים של לפחות 125,835 בני אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פילאי - בלי שמות
פילאי - עם או בלי שמות

נציבת זכויות האדם, נאבי פילאי, דיווחה אתמול בג'נבה כי נמצאו עדויות הקושרות את הנשיא הסורי, בשאר אסד, לפשעי מלחמה  ופשעים נגד האנושות במלחמת האזרחים. הצהרה זו עומדת בניגוד למדיניות הנציבות שלא לנקוב בשמות פושעי מלחמה, בפרט לא ראשי מדינה, כדי לא לפגוע בהליכים משפטיים נגדם בעתיד.

חוקרים מטעם האו"ם, האוספים בסוריה בחשאי וללא תלות בפילאי עדויות על פשעי מלחמה, אמרו קודם לכן, שהעדויות מצביעות על בכירי הממשל הסורי, אך נמנעו מלנקוב בשמות.

החוקרים הכינו רשימות חשאיות של חשודים ומסרו אותן לפילאי לשמירה במקום בטוח, בתקווה שיום אחד יועמדו החשודים למשפט על פשעים כגון עינויים והרג המוני.

כדי לא לפגוע בהליך משפטי עתידי, פילאי מהלכת בין הטיפות: "היקף ואכזריות הפשעים כמעט בל יאמנו", אמרה, "אני לא אמרתי שראש מדינה חשוד, אלא ציטטתי מדברי משלחת החוקרים, שבהתבסס על העובדות, האחריות מוטלת על דרגי הממשל הגבוהים ביותר". פילאי הוסיפה שאסור לה לעיין ברשימות הסודיות, ועמדה על כך שהיא מצטטת את דברי החוקרים בראשות פאולו פינאירו, ברזילאי.

פילאר הדגישה שעל המעצמות לתת קדימות לנשיאה באחריות לפשעים שהתבצעו במלחמת האזרחים לפני פתיחת שיחות השלום בז'נבה, האמורות להיפתח ב-22 בינואר.

אותרו כאלף טונות של חומרי לחימה כימיים 

אסאד - אצבע מאשימה
אסאד - אצבע מאשימה

סיגריד קאאג, הדיפלומטית ההולנדית שמונתה מטעם האו"ם לנהל את פירוק הנשק הכימי הסורי, אמרה אתמול שיכולת המדינה לייצר נשק כזה אינה קיימת עוד, אבל האתגר המסובך יותר נותר על כנו.

אנשי הארגון לאיסור הנשק הכימי בחנו את כל אתרי ייצור הנשק הכימי בסוריה למעט אחד, וכל מלאי הנשק, יותר מאלף טונות, ננעל. אבל "הוצאת חומרי הלחימה האלה לשם השמדתם מחוץ לשטחה של סוריה דורשת תיאום רב ומאמץ משותף".

יותר מ-125,835 הרוגים במלחמת האזרחים 

זהו המספר הרשמי אבל המספר האמתי כנראה גבוה יותר, כך מסר אתמול ראמי עבדלרחמן, ראש ארגון משמר זכויות האדם הסורי שמרכזו בלונדון. 27,746 מורדים הרוגים תועדו, לרבות 6,000 זרים, ו-50,430 מקרב כוחות המשטר והמיליציות התומכות בו, כולל ארגון חיזבאללה שאיבד 500 לוחמים לפחות. "לפחות 40,000 לוחמים נוספים נהרגו אך הם לא נכללו ברשימה מאחר שמותם לא תועד כראוי", אמר עבדלרחמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן