Skip to content

מספר ההרוגים בתאונות דרכים בכבישים רטובים בשנת 2012 – הגבוה ביותר בשנים האחרונות

14 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בעת נסיעה בכבישים רטובים בערים בשנת 2012 וזו עליה של 40% ממספר ההרוגים הממוצע בעשר השנים האחרונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בעת נסיעה בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים בשנת 2012. לצורך השוואה, בממוצע של עשר השנים האחרונות (2003-2012), נהרגים בשנה בממוצע עשרה בני אדם בתאונות דרכים בכבישים אלו, מספר הנמוך ב- 40% ממספר ההרוגים בשנת 2012. כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בממוצע, נפגעים מדי שנה כ- 1,090 בני אדם כתוצאה מתאונת דרכים בכבישים רטובים או מכוסים בוץ. מתוך כלל הפצועים, בממוצע נפצעים באורח קשה כ- 60 בני אדם בתאונות אלו.

מספר ההרוגים בכבישים רטובים או בוציים בשנת 2012, הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2004 ומספר הנפגעים הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2006. בסך הכל, בשנת 2012 נפגעו 1,051 בני אדם בתאונות דרכים בערים בכבישים רטובים או מכוסים בוץ, מתוכם 68 בני אדם נפצעו באורח קשה. גם מספר הפצועים קשה גבוה מהממוצע השנתי, בכ- 13%.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר ההרוגים הגבוה בכבישים רטובים צריך להיות קריאת השכמה למדינה, לפעול באופן מיידי למען שיפור התשתיות. בכדי להציל חיים בחורף הקרוב, המדינה חייבת לאתר את המפגעים הפוטנציאליים ולהשקיע במקומות אלו משאבים למניעת רטיבות והחלקה בכבישים. כמו כן על המדינה לשפר את ההסברה בקרב ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך לגבי הדרכים להתמודד עם כביש רטוב או מכוסה בוץ".

התפלגות הנתונים המצטברים על פי ערים מראה את נתוני הנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים או מכוסי בוץ בין השנים 2003-2012:
• בירושלים נפגעו 1,356 בני אדם, 12 נהרגו ו-70 נפצעו באורח קשה.
• בתל אביב נפגעו 1,120 בני אדם, 14 נהרגו ו-62 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 1,008 בני אדם, ארבעה נהרגו ו-41 נפצעו באורח קשה.
• בחדרה נפגעו 423 בני אדם, שניים נהרגו ו-25 נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 400 בני אדם, שניים נהרגו ו-24 נפצעו באורח קשה.
• בבאר שבע נפגעו 335 בני אדם, ארבעה נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה.

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמת לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש.

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש לנסוע 20 קמ"ש פחות לפחות ובמזג אויר סוער גם 30-40 קמ"ש פחות. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה. כמו כן כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.

בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן