Skip to content

משרדי האוצר והכלכלה יקימו קרן בבנק העולמי

במסגרת הרחבת הפעילות העסקית של שני המשרדים בשווקים זרים, במטרה לסייע ליצואנים. פתיחת הקרן תהווה הרחבת שיתוף הפעולה בין התעשייה הישראלית לבין הבנק העולמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד
שר הכלכלה נפתלי בנט.
שר הכלכלה נפתלי בנט

משרדי האוצר והכלכלה החליטו על הקמת קרן בבנק העולמי, במימון ישראלי-ממשלתי, שתפעל לטובת התעשייה הישראלית וצרכי הבנק העולמי גם יחד. פתיחת הקרן תהווה אבן דרך משמעותית בהרחבת שיתוף הפעולה בין התעשייה הישראלית לבין הבנק העולמי. פעולה זו תעשה במסגרת הרחבת הפעילות העסקית של שני המשרדים בשווקים זרים, במטרה לסייע ליצואנים. הסיוע מתמקד בשילוב חברות ישראליות במכרזים ובפרויקטים בינלאומיים, וקידום יצוא להודו, סין, ומדינות אפריקה.

תמיכה בסקרי רקע

בנוסף, סיכמו המשרדים על תמיכה בסקרי רקע למכרזים ופרויקטים בינלאומיים. לעתים קרובות רשויות שונות המזמינות פרויקטים, למשל, רשויות תכנון לאומיות, רגולטורים בתחום תשתיות מים ואנרגיה ועוד, דורשות מחברה מתמודדת, או מבצעת, להציג סקר היתכנות, או להקים פיילוט על מנת להוכיח יכולת ביצוע. בשל הקושי במימון, חברות רבות נאלצות לוותר על המכרז. לכן הוקמה במשרד הכלכלה קרן סיוע המשתתפת ב-50% מההוצאות הכרוכות בהגשת מועמדות למכרז ועריכת סקר היתכנות עד להיקף סיוע מרבי של 800 אלף שקל לחברה.

קידום היצוא לאפריקה, הודו וסין

החלטה נוספת היא לממן פעילות לקידום ייצוא באפריקה, הודו וסין. הממשלה תעביר תוספת תקציבית למכון היצוא, שתופנה לפעילות במדינות היעד. למשל, הקמת ביתנים לאומיים בתערוכות, הוצאת משלחות ממוקדות ושכירת יועצים סקטוריאליים. בנוסף, משרד הכלכלה העמיק את פעילות מינהל סחר חוץ באפריקה במטרה לסייע לחברות ישראליות לסחור עם יבשת זו.

נתוני רקע

סך היצוא ב-2012 (כולל יהלומים ושירותים): 85 מיליארד דולר, סך היצוא ללא יהלומים ושירותים ב-2012: 46 מיליארד דולר.

סך היצוא (סחורות, כולל יהלומים) באחד עשר החודשים הראשונים של 2013: 49 מיליארד דולר, לעומת 48.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

יצוא סחורות (כולל יהלומים) לאפריקה ב-2012 היה: 1.32 מיליארד דולר (2.1% מיצוא הסחורות הכולל ב-2012); יצוא סחורות (כולל יהלומים) לסין ב-2012 היה: 2.7 מיליארד דולר (4.37% מיצוא הסחורות הכולל ב-2012) ויצוא סחורות (כולל יהלומים) להודו ב-2012 היה: 2.4 מיליארד דולר (3.95% מיצוא הסחורות הכולל ב-2012)

יצוא סחורות (כולל יהלומים) לסין ב-11 החודשים הראשונים של 2013 היה: 1.9 מיליארד דולר;
ויצוא סחורות (כולל יהלומים) להודו ב-11 החודשים הראשונים של 2013 היה: 1.7 מיליארד דולר.

שר האוצר, יאיר לפיד: "חיזוק הייצוא הישראלי יסייע לכלכלה הישראלית לחדור לשווקים חדשים, להוביל כלכלה מבוססת חדשנות, להגדיל את הפריון בתעשייה וליישם את היתרונות היחסיים שיש לנו בשווקים מתפתחים".

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "חיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות נוספות בעולם, בייחוד עם מדינות כמו הודו וסין, חשוב בראייה לאומית לכלכלת ישראל. ישנה חשיבות מכרעת להיפתח לשווקים חדשים ובכך להקטין את התלות של המשק הישראלי בשווקים מסוימים. הסיוע יאפשר לייצוא הישראלי להגיע להישגים חדשים, להגדלת הייצוא ולהרחבת כלל הפעילות התעשייתית של המשק הישראלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן