Skip to content

המעוטרים: ארבעה מלונאים יקבלו את "עיטור המלונאים"

פעם בשנה עושים המלונאים כבוד לעמיתיהם ומעטרים כמה נבחרים באמצעות העיטור. השנה יקבלו בוועידת המלונאים את עיטור המלונאות דוד פתאל, אבי אלה, עמי הירשטיין ואהרון שחם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעם בשנה עושים המלונאים כבוד לעמיתיהם ומעטרים כמה נבחרים באמצעות העיטור. השנה יקבלו בוועידת המלונאים את עיטור המלונאות דוד פתtל, אבי אלה, עמי הירשטיין ואהרון שחם

בוועידת המלונאים השנתית שתתקיים ב- 17-16 בדצמבר בהילטון תל אביב, יוענק "עיטור המלונאות" למלונאי דוד פתאל, מייסד רשת מלונות פתאל, על פעילותו המרשימה לפיתוח ענף המלונאות והתיירות בארץ, ועל הישגיו יוצאי הדופן בתחום המלונאות בישראל ובעולם.
הפרס יוענק עוד למלונאים: אבי אלה, עמי הירשטיין ואהרן שחם, על פעילותם ותרומתם לקידום התיירות והמלונאות בארץ.

דוד פתאל: יכולת של הגשמת חזון

בנימוקים למתן הפרס לדוד פתאל, נאמר: "שמו של דוד פתאל נישא בהערצה ובהערכה בפי מלונאים ואנשי תיירות. הוא משמש דוגמא וסמל להבנה מעמיקה של עולם המלונאות והתיירות, וליכולת מרשימה של הגשמת חזון. במשך 33 שנות פעילותו בתעשיית המלונאות, הוכיח את אמונתו הגדולה בעתיד התעשייה, וכיום הוא ניצב בראש רשת המלונות הגדולה בישראל עם כ-31 מלונות בישראל ועוד כ-57 מלונות בחו"ל".

דוד פתאל
דוד פתאל

הוועדה תיארה את דרכו בענף מאז שימש ב-1985 כמנהל משמרת לילה במלון דן כרמל בחיפה, את התקדמותו בתפקידים שונים, עד שנבחר בשנת 92' על ידי חברת אפריקה ישראל לייסד עבורה חברת מלונאות, אותה פיתח תוך חמש שנים לרשת בת עשרה בתי מלון.

הוועדה מתארת את העובדה שפתאל הביא לארץ את רשת הולידיי אין, אולם בשיא הצלחתו בשנת 1997, החליט לצאת לדרך עצמאית, ייסד את חברת פתאל לניהול מלונות והביא לארץ את המותג מרידיאן. תוך זמן קצר הרחיב את הרשת והביא לארץ מותגים בינלאומיים נוספים ובהם גולדן טוליפ.

בשנת 2005 היה הראשון בעולם שקיבל זיכיון חיצוני מרשת קלאב מד העולמית ופתח את קלאב מד אילת תחת ניהולו, כאשר במקביל הרחיב את הרשת שבבעלותו, המונה כיום 31
בתי מלון. בשנת 2006 הקים פתאל את רשת בתי המלון שלו בחו"ל תחת המותג "לאונרדו", המונה כיום לא פחות מ-57 בתי מלון.

ועדת העיטורים מציינת עוד כי פתאל הוא אחד המעסיקים הגדולים בישראל, עם כ- 7,000 עובדים בארץ, ועוד כ- 4,000 עובדים באירופה, וכי הוא מקפיד על שילובם של עובדים בעלי מוגבלויות בעבודה אצלו במלונות.

אבי אלה: קידם את חוק הסחר החופשי באילת

המלונאי הותיק אבי אלה מקבל גם הוא השנה את 'עיטור המלונאות' על תרומה רבת ערך לקידומה ולפיתוחה של תעשיית המלונאות:

אבי אלה
אבי אלה

ועדת העיטורים מציינת כי כבן לשושלת של מלונאים, הוא נדבק ב"חיידק המלונאי", ובשנת 1978 החל לשמש כמנכ"ל מלון קיסר אילת וכאחראי על תחום המלונאות בקבוצת האחים 'אלה'. בהמשך דרכו, כיהן אבי אלה כמנכ"ל וכיו"ר רשת מלונות 'קיסר', אשר צמחה וגדלה בתקופתו וכוללת, כיום, 4 מלונות באילת, ירושלים, ים המלח וטבריה.

במקביל לתפקידיו ברשת קיסר, כיהן אלה בתפקידים ציבוריים. כך, כיהן כיו"ר התאחדות המלונות באילת בין 1978 – 1982 וכחבר מועצת העיר בשנים 1983 – 1988, ופעל לקידום חוק הסחר החופשי באילת, ולפיתוח וקידום התיירות והמלונאות באילת.
בשנים 1995 – 1999 כיהן כיו"ר המועצה בהתאחדות המלונות, ובשנת 1999 נבחר לנשיא ההתאחדות, תפקיד בו כיהן משך 7 שנים ברציפות, עד לשנת 2006.

אלה כיהן כנשיא ההתאחדות, באחת מהתקופות הקשות לתעשיית המלונאות בישראל, בעקבות האירועים הביטחוניים של סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה- 2000. הוא פעל לצמצום הנטל הכלכלי שרבץ על המלונאים, השיג סיוע ממשלתי, כגון: הלוואות בערבות מדינה וסובסידיות לתעשייה.
עניין מרכזי נוסף שאותו קידם, ואשר היה מחלוציו היה: המאבק למען 'שמים פתוחים', מאבק שהגיע לקו סיום רק השנה.

עמי הירשטיין: הכניס את מערך ההזמנות האינטרנטי מהראשונים בעולם

מלונאי שלישי, שיקבל השנה את 'עיטור המלונאות' על הישג אישי למופת, בתחום הניהול המלונאי הוא: עמי הירשטיין, המנכ"ל המיתולוגי של רשת מלונות דן.

עמי הירשטיין
עמי הירשטיין

הירשטיין הוא מהנדס מכונות בהכשרתו, אולם המלונאות זורמת בעורקיו מזה למעלה מ-25 שנה.

ועדת העיטורים מפרטת כי הירשטיין הרחיב את רשת דן, והפך אותה מרשת בעלת 600 חדרים, עם כניסתו לתפקיד, לרשת בעלת 4,000 חדרים, עם תוצאות עסקיות גבוהות.

תחת שרביטו הייתה רשת דן מהראשונות בעולם, שהקימו מערך הזמנות אינטרנטי, המאפשר ביצוע הזמנות און ליין. הוא התווה אסטרטגיה של רכישת מלונות קיימים והשבחתם, והתמקד בהרחבת הפעילות בירושלים ובתל אביב. בתקופתו, הפכה רשת דן למקום עבודה מבוקש ויציב, שתחלופת כוח האדם בה היא מהנמוכות בענף.

עם פרישתו, משאיר הירשטיין אחריו רשת גדולה, מבוססת ובעלת מוניטין מצוין.

בנוסף לתפקידיו הרשמיים ברשת דן, עסק בהתנדבות גם בתפקידים ציבוריים, כגון: יו"ר הרשות לפיתוח יפו העתיקה, חבר נשיאות התאחדות המלונות ויו"ר המועצה, וכן יו"ר וועדת השיווק של ההתאחדות וחבר בפורום השיווק, שמוביל משרד התיירות ואשר קובע את יעדי השיווק של מדינת ישראל בחו"ל.

אהרון שחם: תרומה רבת ערך לקידום תעשיית התיירות

עוד מלונאי ותיק שזוכה להערכה רבה ומקבל השנה את 'עיטור המלונאות' על תרומה רבת ערך לקידומה ולפיתוחה של תעשיית המלונאות הוא: אהרן שחם, סמנכ"ל משאבי אנוש ומשנה למנכ"ל רשת מלונות דן.

אהרון שחם
אהרון שחם

שחם נמנה על מניחי היסודות למערך יחסי העבודה בתחום המלונאות, ומילא שורה ארוכה של תפקידים בענף, בין היתר: יו"ר ועדת העבודה של התאחדות המלונות וחבר וועדת העבודה של הארגונים הכלכליים. שחם היה מעורב במשאים ומתנים לקראת הסכמי העבודה הקיבוציים בענף, שבמהלכם, בין היתר, הוחלט על רכיבי הפנסיה לעובדי ענף המלונאות, ביטול דמי השירות בענף, מעבר ל- 5 ימי עבודה בשבוע, הקמת קרן רווחה לעובדים והסכמה על הסדר עם התמ"ת בתקופת האינתיפאדה הראשונה (שסייע להימנע מפיטורי עובדים, חרף המשבר אליו נקלעו המלונות).

שחם נמנה על מקימי מסלול ההכשרה המקצועית והאקדמית של לימודי תיירות ומלונאות בארץ, ועל חינוך דור שלם של מלונאים. הועדה מציינת עוד כי שחם משמש בהתנדבות כחבר במועצה ליחסי עבודה במשרד התמ"ת, חבר בוועדת נציגי ציבור לבתי הדין לעבודה, ועוסק בפעילות התנדבותית כחבר עמותת יוצאי סיירת מטכ"ל למען תושבי אופקים, ובעמותה למען ילדי מפתן השרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן