Skip to content

שני שוטרי מג"ב ששדדו פליט ישלמו פיצוי וירצו עבודות שירות

שופט בית משפט השלום בתל אביב שלח שני שוטרים שהחליטו לגנוב כסף מפליט סודני לחצי שנה עבודות שירות וחייב אותם ם לו 4,000 שקלים כפיצוי. במח"ש מדגישים, כי לנוכח ריבוי המקרים בהם מתנכלים שוטרים לפליטים ומהגרי עבודה, מח"ש החמירה את מדיניות האכיפה ובמקרים מעין אלו הוגשו כתבי אישום בגין עבירת שוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני שוטרי משמר הגבול, שגנבו 200 דולר ו-400 שקל מפליט סודני, ירצו שישה חודשי בעבודות שירות, ישלמו לו פיצוי של 2,000 שקלים כל אחד וישלמו קנס של 1,000 שקל כל אחד לקופת בית המשפט. כך גזר הבוקר  בית משפט השלום בתל אביב על שני השוטרים, מתן נחמני ופנחס אליהו יונתנוב, שהורשעו בגניבה ממהגר סודני תוך שימוש לרעה בסמכותם. 

על פי עובדות כתב האישום, ביום ה-7.12.11, בזמן ששני שוטרי המג"ב ערכו סיור רגלי במסגרת תפקידם ברחוב נווה שאנן בתל אביב, הבחינו במהגר כשהוא הולך לבדו ברחוב. השניים פנו אליו בדרישה שיזדהה בפניהם ואז ביקשו שיתלווה אליהם לבניין סמוך. כשהגיעו לבניין, הורו לו לעמוד כשפניו אל הקיר, ערכו חיפוש ומצאו את ארנקו שבו היו שטרות רבים של שקלים ודולרים. נחמני לקח מהארנק סך של 200 דולר ו-400 שקל ולאחר ששחררו את המתלונן לדרכו מסר נחמני מחצית מהסכום ליונתנוב.

כשחזרו השניים לתחנת המשטרה ראו את המתלונן והבינו כי הגיע להגיש תלונה על הגניבה ולכן כתב נחמני דוח פעולה שקרי ומסולף.

בגזר הדין מדגיש השופט עידו דרויאן את חומרת המעשה: "מדובר בפגיעה מכוערת במיוחד… בהתחשב בהפרשי הכוחות בין הנאשמים, שני גברים לובשי מדים וחמושים, שניצבו יחד במלוא כוחם מול אדם המשתייך לקבוצה מהחלשות ביותר בחברה – פליט או מהגר ממדינת מלחמה ורעב, שנשא עימו את רכושו הדל".

עו"ד בתיה קוליץ מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה טענה למתחם ענישה של 8-18 חודשי מאסר בפועל, אבל השופט הסתפק בשישה חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות. במח"ש מדגישים, כי מאז הגשת כתב אישום זה, ולנוכח ריבוי המקרים בהם מתנכלים שוטרים לפליטים ומהגרי עבודה, מח"ש החמירה את מדיניות האכיפה ובמקרים מעין אלו הוגשו כתבי אישום בגין עבירת שוד. השופט דרויאן התייחס למדיניות זו של מח"ש וקבע בגזר הדין: "מדיניותה המחמירה של התביעה בהגשת אישומי שוד בגין מקרים דומים למקרה דנן מוצדקת לחלוטין לנוכח התפשטות התופעה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן