Skip to content

נתניהו: "ספי ריבלין יחסר לי ולעם ישראל עד מאוד"

עם היוודע דבר מותו של ספי ריבלין פרסמו ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת הודעות אבל על מותו. "ספי לא חשש והביע באומץ את עמדותיו הפוליטיות. הערכתי את זה הגם שלא חלקנו את אותן דעות. ספי שיחק והצחיק מכל הלב ובאהבה גדולה. נזכור ונתגעגע אליו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס; ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת פרסמו הודעות אבל עם מותו של ספי ריבלין ז"ל:

נשיא המדינה שמעון פרס ספד הבוקר לשחקן והקומיקאי ספי ריבלין, שהלך אמש לעולמו בתום מאבק ממושך במחלה קשה: "במשך שנים רבות תיבל ספי ריבלין את חייה של מדינת ישראל בהומור ובבת-שחוק, הוא היה קומיקאי ושחקן מוכשר. אמן שכישרונו יוצא הדופן קרב דורות רבים של ילדי ישראל לחוויית הלימודים ולרכישת ידע, וגרם להם ללמוד תוך כדי צחוק. אבד לישראל יוצר גדול שהביא לחיינו כל כך הרבה צחוק, כל כך הרבה שובבות, כל כך הרבה רוח רעננה. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הודעת אבל שבה נאמר: "יחד עם רבים בעם אני דואב את הליכתו של ידידי ורעי ספי ריבלין. ספי היה אמן אהוד שהצחיק בהומור השנון שלו דורות של ישראלים. הוא היה בעל דעות לאומיות מוצקות, והוא אף פעם לא התכופף מול רוחות האופנה. לצד זאת תמיד היה פתוח לשיח ולידידות עם בעלי דעות אחרות שכיבדו אותו והעריכו אותו. ספי היה אדם ערכי, עקרוני, משכיל, חריף וטוב לב. הוא נאבק במחלתו בגבורה במשך שנים ארוכות מתוך רוח של אופטימיות ותקווה שתמיד אפיינה אותו. הוא יחסר לי ולעם ישראל עד מאוד".

ספי רבלין הלך לעולמו אמש והוא בן 66 לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. ארונו יוצב היום (רביעי) ב-11 באולם מסקין בתיאטרון הבימה והוא ייטמן בצהריים בבית העלמין הישן בראשון לציון.

ספי ריבלין (צילום: יוני המנחם, ויקיפדיה)
ספי ריבלין (צילום: יוני המנחם, ויקיפדיה)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "ספי היה בדרן מהגדולים שקמו במדינת ישראל, ותמיד ידע לעשות זאת באופן שגרם לקהלים רבים להתאהב בו. ספי עיצב דור שלם של צעירים בתוכניות הילדים בהן הופיע, ושנמצאות עד היום בזיכרונו של כל אחד ואחת שגדלו עליו, בהם גם ילדיי, כחלק בלתי נפרד מנוסטלגיה מרגשת. הוא היה חלק בלתי נפרד מכל בית בישראל, ובכישרונו הנדיר גרם לכל ילד שצפה בו, לחוש שמדובר בחבר מהשכונה ולא בדמות טלוויזיונית.

"ספי היה איש שאכפת לו מהנעשה במדינה, ואף התגייס בשל כך לפעילות ציבורית ופוליטית. הוא לא היה חייב לעשות זאת: ספי היה מפורסם מספיק כדי להמשיך לעשות לביתו, אך הרצון לתרום למדינה ולאזרחיה גבר עליו.

"לאורך שנים נאבק ספי במחלת הסרטן, ועשה זאת בפתיחות ובגבורה. הוא המשיך לשמור על חיוניות גם ברגעים לא פשוטים של המחלה, אך בסוף כוחו תש. אנחנו נזכור תמיד את ספי שגרם לכל כך הרבה אנשים לצחוק וליהנות. זה ניצחונו הגדול".

שר החוץ, אביגדור ליברמן: "ספי, כל חייך גרמת לנו לדמוע מצחוק ועכשיו בגלל לכתך אנו דומעים מעצב. הבאת אושר ושמחה לילדים ולמבוגרים כאחד. בנוסף להיותך אמן גדול היית גם איש המחנה הלאומי ותרמת מכשרונך פעמים רבות למען ניצחונו. תחסר לנו מאד, ספי".

יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג: "הלך לעולמו בדרן גדול ואומן חשוב. אדם שדורות של ילדים גדלו עליו. אני זוכר את ספי ריבלין כנער בניקוי ראש וכאבא צעיר רואה עם ילדי את רגע עם דודלי והבית של פיסטוק. ספי לא חשש והביע באומץ את עמדותיו הפוליטיות. הערכתי את זה הגם שלא חלקנו את אותן דעות. ספי שיחק והצחיק מכל הלב ובאהבה גדולה. נזכור ונתגעגע אליו".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין: "ספי ריבלין היה אדם נפלא ובעל מניות רבות ב'פס הקול של המדינה'. יותר מכל הוא ייזכר כאמן רב יכולות שידע בחן ובהומור המיוחדים לו להעלות חיוך חם ולשחרר צחוק מתגלל גם ברגעים קשים. בשנים האחרונות קולו של ספי אבד לו בעקבות מחלתו, אך חיוכו ושמחת החיים שלו זרמו בו ובנו בעצמה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן