Skip to content

מחיר מבחן הנהיגה ברכב המורה לא יעלה על מחיר שיעור בודד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה לקבוע כי בעל רישיון להוראת נהיגה, המעמיד רכב מנועי לרשות נבחן במבחן נהיגה מעשי, לא יגבה תשלום בעד העמדת הרכב לצורך המבחן המעשי, בסכום העולה על מחירו של שיעור נהיגה בודד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (הגבלת תשלום למורה נהיגה בעד שימוש ברכבו במבחן נהיגה), התשע"ד-2013, של ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו) וקבוצת ח"כים.

הצעת החוק נועדה לקבוע כי בעל רישיון להוראת נהיגה, המעמיד רכב מנועי לרשות נבחן במבחן נהיגה מעשי, לא יגבה תשלום בעד העמדת הרכב לצורך המבחן המעשי, בסכום העולה על מחירו של שיעור נהיגה בודד.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "נכון להיום המחיר שגובים מורי נהיגה מתלמידיהם עבור שיעורי הנהיגה איננו מפוקח בחוק. המחיר עבור שיעור נהיגה בודד נקבע על ידי מורה הנהיגה עצמו, ונע בדרך כלל בין 80 ל-120 שקלים חדשים. הבעיה העיקרית בהקשר זה נוגעת למחיר שגובים המורים עבור השימוש ברכבם לצורך מבחן הנהיגה המעשי של רשות הרישוי, שאף הוא איננו מפוקח. משום שאין פיקוח על המחיר, מורי הנהיגה גובים מהתלמידים סכומים גבוהים מאוד שנעים בדרך כלל בין 400 ל-500 שקלים חדשים, וזאת בנוסף לאגרה על סך 138 שקלים חדשים שמשלם כל תלמיד למשרד רישוי עבור מבחן הנהיגה המעשי. מרבית תלמידי הנהיגה הם נערים ונערות בני 17–18, כך שהנטל הכספי של לימודי הנהיגה נופל לרוב על ההורים.

"חשוב לציין שהמבחן המעשי נמשך בדרך כלל בין 20 ל-30 דקות, לעומת שיעור נהיגה רגיל שנמשך כ-40 דקות. משום שמבחן הנהיגה המעשי הוא קצר מאורכו של שיעור נהיגה בודד לא הגיוני שמחיר המבחן המעשי יהיה גבוה פי ארבעה מעלותו של שיעור נהיגה. זהו ניצול מופרז ומוגזם מאוד של התלמידים והוריהם והגיע הזמן לשים לכך סוף".

יוזם הצעת החוק, ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו): "היום בשביל מבחן נהיגה של כ- 20 דקות, תלמיד משלם בין 500 ל- 600 שקלים, כי המורה גובה כ-400 עד 500 שקל להעמדת הרכב למבחן ורשות הרישוי גובה עוד אגרה בסך 138 ₪. הצעת החוק קובעת שהעמדת הרכב לשימוש במבחן המעשי תהיה בעלות של לא יותר מעלות שיעור נהיגה".

סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי (הליכוד-ביתנו): "משרד התחבורה תומך בהצעת החוק: "מדובר בגזל של ממש של התלמידים והצעת החוק תתקן את העיוות הזה".

50 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה הטרומית ולא היו מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה, להכנתה לקריאה הראשונה.

1 Comment

  1. אריה
    22 ביוני 2014 @ 13:30

    המורים לנהיגה באמת גזלנים בעלות מבחן הרישוי
    התשלום למשרד הרישוי הוא רק 138 ש"ח והמורים מוסיפים עוד 400 ש"ח לעצמם
    הם טוענים שהם כבר טיפלו בתשלום כחלק מהשרות ,רק כדי המתלמד שנבחן לא ידע כמה עולה באמת אגרת מבחן הרישוי .
    התיקון בכנסת לא סגור עוד מחודש דצמבר 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן