Skip to content

צ'אבז: ונצואלה תסייע לארגנטינה במקרה של התקפה בריטית בפוקלנד

מדינות "איחוד בוליבר" לא יאפשרו עגינה של ספינות הנשאות את דגל איי פוקלנד בנמליהן מאת גרשון גירון נציגי שמונה מדינות "איחוד בוליבאר" נפגשו השבוע כדי לאשר הסכם שימנע מספינות הנושאות את דגל איי פוקלנד מלעגון בנמליהן. "שאלת איי מלווינאס מדאיגה אותנו, בפרט למשמע הדברים הפוגעים שיצאו מממשלת בריטניה, המאשימה את ארגנטינה בקולוניאליזם", אמר הוגו צ'אבז, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדינות "איחוד בוליבר" לא יאפשרו עגינה של ספינות הנשאות את דגל איי פוקלנד בנמליהן

מאת גרשון גירון

הוגו צ'אבס מבטיח
הוגו צ'אבס מבטיח

נציגי שמונה מדינות "איחוד בוליבאר" נפגשו השבוע כדי לאשר הסכם שימנע מספינות הנושאות את דגל איי פוקלנד מלעגון בנמליהן. "שאלת איי מלווינאס מדאיגה אותנו, בפרט למשמע הדברים הפוגעים שיצאו מממשלת בריטניה, המאשימה את ארגנטינה בקולוניאליזם", אמר הוגו צ'אבז, נשיא ונצואלה, והוסיף: "העולם התהפך על ראשו".

המתיחות הגיעה לשיאה מאז תום העימות לפני שלושים שנה עם הגיעו של הנסיך ויליאם, טייס מסוק בחיל האוויר המלכותי, אל האיים, לשהייה בת שישה שבועות. חיל הים המלכותי הודיע גם בשבוע שעבר שהוא שולח לדרום האוקיינוס השקט את אוניית במלחמה האימתנית ביותר שברשותו, "דאונטלס".

"אני מדבר רק בשם ונצואלה, אבל אם יעלה על דעת האימפריה הבריטית לתקוף את ארגנטינה, ארגנטינה לא תעמוד לבדה הפעם", הזהיר צ'אבס.

רפאל קוראה במצב רוח לוחמני
רפאל קוראה במצב רוח לוחמני

במפגש אזורי הציע נשיא אקוודור, רפאל קוראה, שהמדינות החברות בארגון ינקטו צעדים חריפים יותר. "עלינולדבר על עיצומים," הוא אמר.

שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר ל"סקיי ניוז" כי טקסי זיכרון לציון מלאת 30 שנה למלחמת פוקלנד יערכו כמתוכנן. הוא אמר שבריטניה תומכת בזכות ההגדרה העצמית של תושבי האיים ותשתדל למנוע את ארגנטינה מ"העלאת הטמפרטורה הדיפלומטית" ."(הטקסים) אינם חגיגות אלא טקסי זיכרון", אמר הייג,"אני חושב שגם ארגנטינה תקיים טקסים לזכר ההרוגים בעימות. מאחר ששתי המדינות תנהגנה כך איני סבור שיש בכך משום פרובוקציה". את נושא הצבת אוניית מלחמה והנסיך ויליאם באיי פוקלנד כינה "דבר שגרה".

ויליאם הייג מרגיע
ויליאם הייג מרגיע

ארגנטינה זוכה לתמיכת מדינות אמריקה הלטינית בדרישתה לריבונות על האיים הנידחים, סחופי הרוחות, שנכבשו על ידי בריטניה ב-1833. המחלוקת הפכה למלחמה באפריל 1982 כאשר השתלטו כוחות ארגנטינה על האיים, וגורשו מהם אחרי מלחמה שנמשכה 74 ימים ותבעה את חייהם של 649 ארגנטינים ו-255 בריטים.

המתיחות הדיפלומטית בין ארגנטינה לבריטניה גברה בשנת 2010, אחרי שממשלת בריטניה התירה לבצע חיפושי נפט במימי החופים של האיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן