Skip to content

Small talk: הצלמת תמר מצפי הסתכלה להם בשפתיים

צלמת העיתונות תמר מצפי מציגה תערוכה מקורית, שבה מוצגות בקלוז-אפ שפתותיהם של פוליטיקאים, אנשי עסקים וגיבורי תרבות. שפתיים יישקו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השפתיים של אביגדור ליברמן

תמר מצפי, צלמת עיתונות ותיקה ומוערכת, החליטה להציג מיצירותיה ובחרה בדרך מקורית ומעניינת במיוחד. מצפי עברה על ארכיון התמונות שלה, שבו  מתועדים פוליטיקאים, אנשי עסקים וגיבורי תרבות, והבינה שיש לה אוסף פורטרטים מרשים, ובכל זאת רצתה להציג תערוכה ייחודית שלא נראתה כדוגמתה קודם לכן.

השפתיים של שלי יחימוביץ'

הבחירה שלה מציגה רק שפתיים. השפתיים של קברניטי המדינה בעבר ובהווה, ביניהן בולטות במיוחד השפתיים של סטנלי פישר וקרנית פלוג, שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד, אהוד ברק וציפי ליבני, איווט ליברמן ורני רהב, ואפילו שפתיו של כבוד נשיא המדינה, שמעון פרס, מתנוססות אחר כבוד על קירות גלריה "טימורה" בנווה צדק בתל-אביב. בנימין נתניהו זכה לתמונת קולאז' של השפתיים שלו. טוב, הוא ראש ממשלה, על פיו יישק דבר. כך לפחות הוא היה רוצה. השפתיים של שרה נתניהו נעדרו מהתערוכה.

השפתיים של יאיר לפיד

מצפי: "אני מצלמת מצב, התרחשות ששבתה את ליבי, מנסה לתפוס את הרגע, בדיוק את הרגע שמבטא את החיבור שלי עם הסיטואציה, מנסה להנציח את תחושותיי. כשאני תופסת את הרגע שכיוונתי אליו – אני נושמת נשימה עמוקה והלב מתרחב. כיוון שצילום עיתונות חדשותית הוא תחום שוחק מאד, שנעשה בשעות לא שגרתיות, הרבה נשים צלמות פרשו ממנו. כיום אני אחת הנשים היחידות באזור המרכז שנותרו בשטח, ואני שמחה להציג כמה מהתחושות ומהחוויות שבגללן אני עדיין כאן."

השפתיים של סטנלי פישר

לכו לתערוכה, תסתכלו להם בשפתיים, ותופתעו. התערוכה של תמר מצפי – שפתיים יישקו. מהשבוע בגלריה "טימורה" בנוה צדק תל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן