Skip to content

שביתת אזהרה בביטוח הלאומי ביום חמישי

שביתה ליום אחד תתקיים בכל סניפי המוסד בארץ, כולל סניפי משנה. לא יתקיימו וועדות רפואיות. העובדים טוענים, כי בשל ממחסור בכוח אדם אין הם יכולים לתת שירות ראוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר, יום ה', יפתחו עובדי המוסד לביטוח לאומי בשביתת אזהרה בת יום אחד, בכל הארץ בכל סניפי המוסד כולל בסניפי משנה – עקב השביתה לא יתקיימו וועדות רפואיות. לטענת העובדים, שביתת האזהרה, בת יום אחד, באה עקב המחסור המתמשך בכוח אדם שבגינו העובדים לא יכולים להעניק לציבור בישראל את השירות לו הם זכאים.

"אנחנו בחזית החברתית"

יו"ר הועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי, סימונה סונגו מזרחי ציינה, כי"שביתת האזהרה היא צעד הכרחי כדי לאפשר לציבור לקבל את רמת השירות שהוא ראוי לה. אנחנו כבר שנתיים בלי הסכם קיבוצי אבל לא השבתנו אפילו יום אחד כדי לקבל כסף. סניפי המוסד לביטוח לאומי פועלים זה שנים במחסור אדיר של כוח אדם. על פי נתוני הנהלת המוסד שנחשפו רק לאחר התערבות בית הדין לעבודה, מתברר, כי חסרים יותר מ- 400 עובדים – שהם כשישית מעובדי המוסד לביטוח לאומי.
במצב דברים זה – כשהמצוקות הכלכליות גוברות ומעמד הביניים נשחק, העומס בסניפים בלתי נסבל, נוצרת אווירה של אלימות ואי אפשר להמשיך כך יותר. אנחנו בחזית החברתית של מדינת ישראל ולא ייתכן לשלוח אותנו למערכה החשובה כל כך בלי המשאבים המתחייבים".

"לשנות פאזה"

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: " הסחבת הבלתי נסבלת של הנהלת המוסד לביטוח לאומי ומשרד האוצר בגיוס כוח אדם היא הסיבה המרכזית לשביתה. ההנהלה ואנשי האוצר חייבים להבין כי מתן שירות טוב לאזרחים הוא לא בגדר המלצה אלה חובה. אני קורא להם לשנות פאזה וביחד עם וועד העובדים להצעיד את המוסד לביטוח לאומי להצלחה למען ולטובת אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן