Skip to content

"שש פעמים": מחפשת אהבה – ושוכבת עם כולם

סרטם של הבמאי יונתן גורפינקל והתסריטאית רונה סגל אינו רק סיפור על תלמידת תיכון שמנוצלת מינית, אלא מראה עצובה של החברה הישראלית, כפי שאנו רואים, למשל, בסיפור המתפתל של הזמר המפורסם. הסרט הישראלי הטוב של השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

הסרט הישראלי "שש פעמים" הוא בוודאי אחד הסרטים הטובים שנחתו השנה בבתי הקולנוע, ולא אצטנע בעובדה שמדובר בסרט הישראלי הטוב של השנה. זהו סרט הקולנוע הראשון באורך מלא של הבמאי יונתן גורפינקל ("ארץ נהדרת") ושל התסריטאית רונה סגל ("מסכים"). השניים זכו על הסרט בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר ובפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה האחרון.

אובייקט שאפשר להעביר לחבר'ה. סיון לוי. צילום: שרק בן מאיו. באדיבות סרטי יונייטד קינג
אובייקט שאפשר להעביר לחבר'ה. סיון לוי. צילום: שרק בן מאיו. באדיבות סרטי יונייטד קינג

הסיפור עוסק בגילי בת ה-16 (סיון לוי, "ג'ו ובל", שזכתה על התפקיד ב"שש פעמים" בפרס אופיר לשחקנית הטובה ביותר), שזה עתה עברה לבית ספר תיכון אחר – ללא כל הסבר או נימוק ממשי. חבריה לכיתה שייכים למעמד סוציו-אקונומי גבוה בעיר הרצליה, והיא עושה כל שביכולתה כדי להתקבל כאחת מן השורה. ברם, הצורה שהיא עושה זאת תמוהה לחלוטין – היא נפגשת עם הבנים הפופולרים והמקסימים של השכבה, תומר (רוי ניק) ועומרי (אביתר מור), והיא יוצאת מגדרה כדי לקבל את אישורם החברתי – ולשכב עם כולם.

עומרי אינו מעוניין רק לשכב עם גילי, הוא רואה אותה כאובייקט שאפשר להעבירו לחבר'ה. יש לו נפש של סרסור. גילי בטוחה שהיא מוצאת חן בעיניו, ושהיא תכבוש את לבו אם תתמיד במערכת היחסים איתו ועם חבריו. עלילת "שש פעמים" עוקבת אחר הדרדור המהיר, אך האמין ביותר, של גילי – לכדי התעללות מינית בידי עומרי המניפולטיבי. קשה לומר מה מייסר אותה יותר: הצורך הפתולוגי לתשומת לב, בכך שהיא מוכנה לקבל את כל השפלותיו, או בדרך המקרית שבה הבנים מתעללים בנשים סביבם.

הסרט מנצל לא מעט צילומי כתף רועדים בליווי של תקריבים, כאלו שהופכים את חווית הצפייה לצורמת ולקלסטרופובית. מרבית הסרט מתרחש במהלך לילה, והצילומים מדגישים עולם מטונף, חשוך ואת הדמויות שמאכלסות אותו. אחת הסצנות הבולטות מתרחשת במועדון לילה, כאשר גילי לא מרגישה טוב ורצה לשירותים. המראָה לפניה מפוצלת לחמש יחידות ומעוותת את פניה – עובדה המדגישה את הטומאה הגוברת של גופה ושל אישיותה. האופן בו סיון לוי מגלמת את דמותה גורם לצופים לרצות להגיע אל תוך המסך ולגרור אותה החוצה מהמצבים שאליהם היא נכנסת.

מה היא רואה במראה. צילום: שחר בן מאיו. באדיבות סרטי יונייטד קינג
מה היא רואה במראה. צילום: שחר בן מאיו. באדיבות סרטי יונייטד קינג

בסצנות הסקס המצטיירות לעיל, גורפינקל אינו מתפנק יתר על המידה בדימויים גרוטסקיים – אלא נותן לדמיון לעשות את שלו, ובעיקר לרגש. אבל מה שבסופו של דבר בולט ב"שש פעמים" הוא התחושה המתמשכת שזה לא רק סיפור של ילדה אחת, זהו סיפור רעיל של מעמד וזכויות, של פוליטיקה מגדרית, תפקידים וציפיות המועברים מדור לדור – כפי שאנו רואים את זה בימים אלו בסיפור המתפתל של הזמר המפורסם.

1 Comment

  1. עמית פרקושקוש
    11 בדצמבר 2013 @ 21:10

    ישראל התחדשה לה בשחקנית חדשה ולוהטת. הכי שנראה פה אי פעם! מחכה לראות אותה בעוד ועוד!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן