Skip to content

מטבע הביטקוין הווירטואלי צובר תנופה

המטבע הווירטואלי זינק ב-30 בנובמבר השנה לשיא של 1,124.76 דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלן גרינספאן
אלן גרינספאן

נגיד הבנק הפדראלי אלן גרינספאן אמר היום, בראיון לערוץ טלוויזיה של בלומברג, כי מחירי מטבע הביטקוין גבוהים וכי מדובר בכסף וירטואלי שהוא לא מטבע. "זו בועה", אמר גרינספאן, בן 87 בראיון, "הוא חייב להיות בעל ערך מהותי. חייבים למתוח ממש את הדמיון כדי להסיק מה ערכו המהותי של הביטקוין. אני לא מסוגל לעשות זאת . אולי מישהו אחר יכול".

קיים כתוכנה

הביטקוין, אשר קיים כתוכנה ואינו מוסדר או מפוקח על ידי רשויות מדינה או בנקים, זינק ב-30 בנובמבר השנה לשיא של 1,124.76 דולר. המטבע התאושש בעקבות התעניינות גוברת של משקיעים בעקבות דברים שאמרו גורמים רשמיים בארה"ב למחוקקים, כי מטבעות אלה יכולים להיות אמצעי לגיטימי לחליפין.

יו"ר הפד בן ברננקי אמר לוועדת הסנאט, כי הבנק המרכזי בארה"ב לא מתכנן להסדיר את המטבע.

מספרים נדירים

הביטקוין נוצר יש מאין, באמצעות תוכנה שכל אחד יכול להוריד בחינם ברשת. התוכנה מחפשת מספרים נדירים, וכל מי שמוצא מספר כזה מקבל גמול – ביטקוין. הביטקוין הוצג ב-2008 על ידי מתכנת, או קבוצה של מתכנתים בשם סטושי נאקמוטו (Satoshi Nakamoto.).

היתרון הבולט והבסיסי שעומד מאחורי יצירת מטבע אלטרנטיבי הוא, ששום ארגון בנקאי או ממשלה לא עומדים מאחוריו. כלומר הוא אינו שייך או נשלט על ידי איש. באפריל השנה ערכו עמד על כ-250 דולר, אך מאחר והוא החל לצבור תאוצה התרבו השאלות האם הוא נוצר כדי להישאר, או שמדובר בבועה אופנתית שתחלוף מהעולם. מהר מאוד התברר, כי לביטקוין יש היצע, וביקוש עם מגמה של עלייה בביקושים. עד שהוא הגיע לשיא של 1,124.76 דולר בסוף נובמבר. מאז הוא הספיק לרדת לרמה קרובה ל-1,000 דולר.

מגבלת ייצור

ממציאי הביטקוין קבעו מגבלה של מטבעות שניתן "לייצר", כך שבהיבט הזה אין חשש, כי תיווצר אינפלציה וערכו של המטבע הנדיר יצנח. לאחרונה מעריכים כי המחזור הביטקוין הוא כ-12 מיליון דולר קיימות סכנות וחששות אחרות לדוגמה: מאחר שהמטבע הינו וירטואלי, מי שמאבד אותו או את המחשב שלו, נאלץ להיפרד ממנו לעד. כדי לשמור על ביטקוין מכל סכנה, יש צורך במערכת גיבוי אמינה ותוכנת הצפנת מידע איכותית.

בגלל שהביטקוין הוא מטבע וירטואלי המתקיים רק באמצעות מחשב, הוא נחשב מסוכן ולכן מומלץ לא להמר עליו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן