Skip to content

מטען חבלה הופעל לעבר ג'יפ צה"לי בגולן

הג'יפ נע אתמול לאורך גדר הגבול במרכז הרמה והפיצוץ אירע בסמוך לו. איש לא נפגע ולרכב נגרם נזק קל. בתחילה הוערך בצה"ל כי מדובר בירי תועה, אך היום הובהר כי מדובר במטען חבלה שהופעל לעבר הכוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החרפה בגבול סוריה. רכב צה"לי בפעילות מבצעית לאורך גדר הגבול במרכז רמת הגולן נפגע אתמול (שישי) מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן על ידי גורמים עוינים. איש מלוחמי ג'יפ הסיור לא נפגע, אבל את הזעזוע הם חשו היטב. בבדיקה שנעשתה הסתבר כי זכוכית השמשה האחורית נסדקה.

בתחילה סברו כי מדובר בירי תועה. בצה"ל נערכה במהלך השבת בדיקה מעמיקה ואז הסתבר כי מדובר במטען חבלה שהופעל לעבר הכוח. בצה"ל מבהירים כי זו עליית מדרגה במדרג העוינות מצד סוריה.

התקרית אירעה בקטע שבין העיירה מג'דל שאמס למוצב 105 שבו מפעיל צה"ל בית חולים שדה לפצועים מסוריה. בקטע הגדר הזו מוקמת גדר מערכת חדישה שמהווה מכשול גבול קשה יותר לחדירה ועם יכולת התראה טובה יותר. במהלך ההקמה פועלים במקום דחפורי  9-D צבאיים ממוגני ירי.

בצה"ל עדיין אין הערכה מדויקת לגבי זהות מטמיני המטען, כשהאפשרויות הן שזו פעילות של ארגון המסונף לאל-קעידה, או שמדובר בפעילות עוינת מצד צבאו של אסד. בישראל חוששים זה זמן רב מהחמרה במצב הביטחון בגבול הצפון לאחר אובדן השליטה של צבא אסד. לסוריה הגיעו במהלך השנתיים האחרונות עשרות אלפי לוחמי ג'יהאד, כולל אנשי חיזבאללה, והם פועלים בתוך המדינה השסועה.

גם בדרום לא שקט. בגבול ישראל-עזה נשמעו הבוקר בישובי עוטף עזה פיצוצי נפילות רקטות, כששלוש רקטות שנורו מתוך הרצועה לעבר ישראל התפוצצו בשטח עזה סמוך לגבול עם ישראל. עקב זיהוי המיקום של נפילתן לא הופעלה מערכת האתרעה ביישובים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן