Skip to content

המרוויחות הגדולות מהפחתת הסנקציות על איראן הן רנו ופיז'ו

שיחרור המצור הכלכלי על הספקת חלפים של כלי רכב לאיראן יחזיר לתמונה את יצרניות הרכב הצרפתיות פיז'ו ורנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2011, השנה האחרונה לפני התחלת משטר הסנקציות הכלכליות על טהראן, נמכרו באיראן כ-1.6 מיליון כלי רכב, בעיקר על ידי שני מפעלים המייצרים תחת רישיון כלי רכב של מותגים עולמיים.

Khodro הוא ייצרן רכב איראני הגדול ביותר שפעל בהסכם עם פיז'ו, רנו וסוזוקי. הייצרן מס' 2 באיראן הוא SAIPA, המייצר תחת רישיון מרנו, ניסן וקיה. חלק מייצור הרכב באיראן היה מופנה גם לייצוא כאשר פיז'ו 206 היה הדגם המוביל בייצוא רכב ממדינה זו.

פיז'ו היתה המותג המוביל ב-2011 עם 458,000 מכוניות חדשות על הכביש באותה שנה, כלומר 29% משוק הרכב בעוד המותג הצרפתי השני, רנו, הסתפק רק בנתח שוק של 5.9%.

בחודש הבא, כאשר יורם מסך הסנקציות בתחום החלפים לרכב, יפרצו רנו ופיז'ו חזרה לשוק האיראני הצמא לכלי רכב חדשים בסטנדרט אירופי.

בעוד יצרני הרכב האירופים מחכים על ידי השער על מנת להכנס ללא היסוס ומהר ככל האפשר למכירות רכב באיראן, ייצרני הרכב האמריקנים לא יוכלו להכנס לשוק זה כל עוד הקונגרס האמריקני אוסר סחר עם איראן בלי קשר להסכם הבינלאומי. התסכול של היצרניות האמריקניות גדול יותר, כי הצפי הוא שמכירות הרכב באיראן יגיעו השנה ליותר מ-2 מיליון כלי רכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן