Skip to content

הבנק העולמי: התמיכה במערכת החינוך של בנגלדש תוגבר

הבנק העולמי אישר מימון, בהיקף של מאות מיליוני דולרים, שינותב לשיפור מערכת ההשכלה התיכונית והגבוהה במדינה והפיכתו של החינוך נגיש למספר גדול של תלמידים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבנק העולמי אישר סכום כולל של 390 מיליון דולר למימון שני פרויקטים מתמשכים בבנגלדש. המיזמים נועדו לשיפור החינוך ולהנגישו למספר גדול של תלמידים. שני הפרויקטים תומכים במאמצי הממשלה להביא לשיפור בביצועי מערכת החינוך הבנגלית, נכתב בהודעה מטעם הבנק העולמי.

קרג'ון הול, אוניברסיטת דחאקה בבנגלדש (ויקימדיה)
קרג'ון הול, אוניברסיטת דחאקה בבנגלדש (ויקימדיה)

סכום של 265 מיליון דולר יופנו לשיפור החינוך התיכוני. בנוסף, הפרויקט ימשיך לספק שכר לימוד ומלגות לתלמידים עניים. הפרויקט יוכל להנגיש את הלימודים ליותר שכבות באוכלוסיה, ויאפשר ל-4.5 מיליון תלמידים כפריים להמשיך בלימודיהם. באופן זה, מתכוונים לשמור בבנגלדש על תלמידים רבים, מאוכלוסיות פחות מבוססות, במערכת החינוך הבנגלית.

“השקעה בחינוך היא השקעה בעתיד המדינה", אמר יוהאנס זוט, דירקטור מדינות בנגלדש ונפאל בבנק העולמי. “בנגלדש ראויה לשבח על השגת שיוויון מגדרי בחינוך יסודי ותיכוני, אבל יש עוד לעשות על מנת לשפר את איכות החינוך, כדי להבטיח שצעירים בחלקים שקשה להגיע אליהם במדינה יוכלו גם הם להשיג חינוך", הוסיף זוט.

פרויקט נוסף בעלות של 125 מיליון דולר נועד עבור הגברת איכות ההשכלה הגבוהה בבנגלדש. המימון, נכתב בהודעה, ימשיך לתמוך ביוזמות שישפרו את איכות מערכת ההשכלה הגבוהה והמחקר באוניברסיטאות.

הפרויקט, ימשיך לקדם חדשנות אקדמית באוניברסיטאות ציבוריות ופרטיות, במימון קרן לחדשנות אקדמית. אותה קרן גם תגביר את השתלבותם של בוגרי אוניברסיטאות בשוק התעסוקה.

“חינוך גבוה חשוב מתוך מטרה לשפר את תעסוקת הנוער ולהמריץ את הכלכלה הבנגלית", אמר יוקו נאגאשימה, ראש צוות הפרויקט להגברת שיפור איכות ההשכלה הגבוהה בבנק העולמי. “הפעולה הזו תמשיך לתמוך ברפורמות בהוראה, למידה ומחקר במוסדות להשכלה גבוהה", סיים נאגאשימה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן