Skip to content

קובידיאן חתמה על הסכם מחייב לרכישת גיוון אימג'ינג

תמורת 30 דולר למניה במזומן, ובסך הכל כ-860 מליון דולר, נטו בניכוי מזומנים והשקעות כספיות שנרכשו. סגירת העיסקה מותנית בקיום כמה תנאים האופייניים לעסקאות מסוג זה, כולל אישור אסיפת בעלי המניות של גיוון אימג'ינג, וקבלה של כמה אישורים רגולטורים. הצדדים מעריכים, כי העיסקה תיסגר סופית עד ל 31 במרץ 2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ה- SmartPill הינה גלולה לבליעה העושה שימוש בטכנולוגית חיישנים למדידת חומציות, לחץ וטמפרטורה של מערכת העיכול.
ה- SmartPill הינה גלולה לבליעה העושה שימוש בטכנולוגית חיישנים למדידת חומציות, לחץ וטמפרטורה של מערכת העיכול.

רגע לפני ההכרעה בבית המשפט על השליטה בקונצרן אי.די.בי הודיעה החברה האירית קובידיאן (Covidien) וגיוון אימג'ינג, מקבוצת אי.די.בי, על חתימת הסכם מחייב על פיו תרכוש קובידיאן את כל המניות של גיוון אימג'ינג תמורת 30 דולר למניה במזומן, ובסך הכל כ-860 מליון דולר, נטו בניכוי מזומנים והשקעות כספיות שנרכשו. רכישת גיוון אימג'ינג תעניק קובידיאן מימד משמעותי נוסף ותרחיב את מגוון הפתרונות לשוק הגאסטרואנטורלוגיה (GI) הנאמד במיליארדי דולרים ותתמוך באסטרטגיה של מתן פתרונות מקיפים לתהליכים והתמחויות בתחום זה ברחבי העולם.

גיוון אימג'ינג מספקת את אחת הפלטפורמות הטכנולוגיות הנרחבות ביותר לצפיה, דיאגנוסטיקה וניטור של מערכת העיכול, כולל ספינת הדגל שלה, PillCam, לצורך בצוע אנדוסקופיה באמצעות גלולה.

הסכם הצבעה

סגירת העיסקה מותנית בקיום כמה תנאים האופייניים לעסקאות מסוג זה, כולל אישור אסיפת בעלי המניות של גיוון אימג'ינג, וקבלה של כמה אישורים רגולטורים. הצדדים מעריכים, כי העיסקה תיסגר סופית עד ל 31 במרץ, 2014. מועצות המנהלים של שתי החברות החליטו לאשר את העיסקה, ומועצות המנהלים של דיסקונט השקעות, של אלרון ושלRDC המחזיקות ביחד כ 44% ממניות גיוון אישרו גם הן את העיסקה . דיסקונט השקעות חתמה על הסכם הצבעה עם קובידיאן כמקובל בעיסקאות כאלו.

מימון עצמי

קובידיאן מתכוונת לממן את העיסקה מתוך מזומנים הנמצאים בידה. תוצאותיה הכספיות של גיוון אימג'ינג ידווחו במסגרת חטיבת ה Medical Devices שלה. עם סגירת העיסקה מצפה קובידיאן לתוספת הכנסות מצד גיוון אימג'ינג בהיקף של 40 – 50 מיליון לרבעון לחטיבת ה-Medical Devices.

על בסיס U.S-GAAP, העיסקה אמורה להיות מדללת בשנת 2014. לאחר התאמת פריטים חד-פעמיים והוצאות העיסקה, הנהלת קובידיאן מצפה שלעיסקה לא תהיה השפעה על התוצאות הכספיות לשנת 2014. העיסקה צפויה לתרום תרומה חיובית לתוצאות הכספיות של קובידיאן על בסיס U.S-GAAP ועל בסיס מותאם משנת 2015 ואילך. על בסיס ״Earning Cash״, וללא ההשפעה של הפחתות הקשורות לעיסקה, העיסקה צפויה להיות חיובית החל מסגירתה.

מעבר להשפעות שצויינו, קובידיאן לא מצפה שלעיסקה תהיה השפעה מהותית על המכירות שלה בשנת 2014, על הרווחיות התפעולית ועל הרווח למניה. הנהלת Covidien לא משנה את תחזיותיה כתוצאה מעיסקה זו.

להרחיב נוכחות בשוק

״אנחנו מאמינים ששוק ה-GI הוא אחד מהתחומים האטרקטיביים ביותר. רכישת גיוון אימג'ינג תאפשר לקובידיאן להרחיב בצורה משמעותית את נוכחותה בשוק הנאמד ב-3 מיליארד דולר״, אמר צ'ק בריינלסן (Chuk Brynelsen), נשיא חטיבת Medical Devices – Early Technologies של קובידי, ״הוספת סל המוצרים הדיאגנוסטיים של גיוון אימג'ינג תאיץ את האסטרטגיה של Covidien שמטרתה לספק לרופאים מוצרים התומכים בהליך הטיפולי משלב האבחנה ועד לטיפול הרפואי. בנוסף, הרכישה מחזקת את המובילות שלנו בפיתוח פתרונות פחות פולשניים לניטור, אבחנה וטיפול האמורים לשפר את תוצאות הטיפול הרפואי ולהקטין את הוצאות הבריאות".

אנדוסקופיה באמצעות גלולה

״לפני 12 שנה גיוון אימג'ינג גרמה למהפכה בתחום הדיאגנוסטיקה של מערכת העיכול כאשר הציגה את גלולת ה PillCam ויצרה קטגוריה חדשה בתחום האיבחון – אנדוסקופיה באמצעות גלולה, או Capsule Endoscopy (CE). מאז ועד היום הרחבנו את סל המוצרים על ידי הוספת מוצרים נוספים המתאפיינים בהיותם ידידותיים לנבדק. תהליכים אלו הביאו את גיוון אימג'ינג להפוך לחברה עצמאית מובילה הממוקדת בתחום ה GI״, אמר חומי שמיר, נשיא ומנכ״ל גיוון אימג'ינג. ״לשילוב בין הנוכחות הגלובלית העמוקה של קובידיאן לבין יכולות החדשנות של גיוון אימג'ינג יש פוטנציאל לבצע מהפכה בשוק. לאחר ניתוח מעמיק של החלופות האיסטרטגיות הגענו למסקנה כי העיסקה תשרת בצורה הטובה ביותר את טובת החברה, בעלי המניות שלה והעובדים, כמו גם תרומה ייחודית לנבדקים ברחבי העולם״.

מוצרי גיוון אימג'ינג

גיוון אימג'ינג מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לאבחון וניטור של מערכת העיכול. סל המוצרים הרחב כולל את מערכת ה PillCam, המהווה כלי אבחוני אנדוסקופי למעי הדק, לוושט ולמעי הדק המתאפיין בפולשנות נמוכה, וללא הרדמה. בסך הכל, יש לגיוון אימג'ינג שבעה מוצרים המכסים 21 מצבים רפואיים שונים. בנוסף, החברה מספקת פתרונות מובילים בתחום אבחון התפקוד של מערכת העיכול. פתרונות אלו כוללים את מוצר ManoScan®, לבצוע מנומטריה ברזולוציות גבוהות, Bravo®, מוצר מבוסס גלולה לניטור רמת ה pH, Digitrapper® pH-Z, ו SmartPill® לניטור רמת התפקודיות של חלקים ממערכת העיכול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן