Skip to content

13,708 מועמדים הגישו בקשה להצטרף לנבחרת הדירקטורים

הנבחרת שמקים שר האוצר לחברות הממשלתיות תאפשר למנות בחברות דירקטורים על בסיס כישוריהם המקצועיים בלבד תוך ניתוק הזיקה הפוליטית הקיימת בחברות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

החל ממועד פתיחת ההרשמה לנבחרת הדירקטורים שמקים שר האוצר יאיר לפיד, ב-10.11.13, ועד לסיומה ב-4.12.13 מילאו שאלון מועמדות באתר רשות החברות 13,708 איש, מתוכם 9,447 גברים ו-4,261 נשים. מספר הנרשמים מהמגזר הלא יהודי עומד על 359 גברים ו-102 נשים.

הנבחרת תורכב מ-50% גברים ו-50% נשים, כאשר 10% ישוריינו למועמדים מהמגזר הלא יהודי.

בשבועות הקרובים יינתן ניקוד לכל מועמד על פי תנאי הסף וקריטריונים נוספים ביניהם: ניסיון ניהולי, ניסיון מקצועי בדירקטוריונים, הבנה עסקית, השכלה מעבר לדרישות הסף וניסיון במגזר הציבורי.

יזומנו לראיון

כ-1,000 המועמדים בעלי הניקוד הגבוה ביותר יזומנו לריאיון, ולאחר מכן כ-500 מתוכם ישובצו בחברות ממשלתיות. השיבוץ ייעשה על פי התאמתם למאפיינים הספציפיים של החברות הכוללים את דרישות הגרעין הניהולי, ייצוג הולם בדירקטוריון ומיומנויות פיננסיות כאלה או אחרות בהתאם לפעילות החברה.

הקמת הנבחרת תאפשר למנות בחברות דירקטורים על בסיס כישוריהם המקצועיים בלבד תוך כדי ניתוק הזיקה הפוליטית הקיימת בחברות. מהלך זה ישפר את איכות הניהול בחברות וצפוי להשפיע לטובה גם על רווחיותן ועל השירותים אותם הן מספקות לציבור.

צעד ראשון

מנכ"לית האוצר - יעל אנדורן (צילום: משרד האוצר)
מנכ"לית האוצר - יעל אנדורן (צילום: משרד האוצר)

השר לפיד: "״הצעד הראשון לניתוק הפוליטיקה מהחברות הממשלתיות ושיפור הניהול בדירקטוריונים עבר בהצלחה רבה. הקמת נבחרת הדירקטורים הינה צעד חשוב אשר נועד לייעל את השירות לציבור. אני מודה לכל הנרשמים ומאחל להם הצלחה בהמשך״

מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן: "המספר הרב של המועמדים ואיכותם הגבוהה מעידים על אמון הציבור ותמיכתו במהלך שיזמנו, במטרה לבצע שינוי אמיתי ויסודי בניהול הגופים בבעלות המדינה".

מנהל רשות החברות, אורי יוגב: "ברצוני להודות לכל מי שהביע את רצונו לקחת חלק במהלך הקמת נבחרת הדירקטורים, ולכל מי שהגיש מועמדות לנבחרת. אני מאחל הצלחה לכל המועמדים, ואני סמוך ובטוח כי הקמת נבחרת הדירקטורים תשנה את פני החברות הממשלתיות בישראל".

1 Comment

  1. דותן
    8 בדצמבר 2013 @ 13:17

    איזה מצחיקים, המבוגרים האחראים האלה 🙂

    מה שהם אומרים זה: "אל תסמכו עלינו. אנחנו מושחתים חסרי תקנה, ואסור לתת לנו שיקול דעת, בגלל שאנחנו ננצל אותו לרעה. במקום זה, בואו וניצור מנגנון סינון מטומטם ואוטומטי, שינפה החוצה כל מיני מועמדים מעצבנים שאין להם את הסימון הנכון בתיבת הסימון"

    חברות כוח האדם עושות את זה כבר שנים, וכל מה שהן מקבלות על כך זה ביקורת ציבורית.

    האם זו הדרך לנפות דירקטורים לצורך ניהול חברות ממשלתיות? מי שה"צ'ק בוקס" שלו מסומן, לא יסונן?

    זה עצוב שנבחרי הציבור שלנו רואים אותנו בתור חבורה של מטומטמים, שתוכנית שכזאת היא משהו שמציגים בריש גלי ובגאווה, במקום להצפין אותה עם הבושה הראויה.

    ולסיום, כמו בכל תוכנית ריאליטי ש(לא) מכבדת את עצמה, נאחל בהצלחה ל"נבחרת" שלנו.

    חבל, יכולנו לבחור אותם על ידי הצבעה במסרונים, וכך היינו חוסכים גם את תהליך המיון הראשוני…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן