Skip to content

יורופסקי: יש זמן שאלימות היא הכרחית. אהבה לא תמיד מנצחת

גארי יורופסקי, אחד הלוחמים הבולטים למען זכויות בעלי חיים בארץ ובעולם, מרצה שנוי במחלוקת, הופיע אמש באירוע בתל אביב והזהיר ש"לא רחוק היום שאנשי תנועת הטבעונות יקומו להרוג כמו שבעלות הברית הרגו את הנאצים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הומו סאפיינס ובעלי חיים אחרים", ערב בהשתתפות גארי יורופסקי וד"ר יובל נח הררי, מחבר רב המכר "קיצור תולדות האנושות", שהתקיים אמש בבית החייל בתל אביב, החל תחת הרושם המעיק של התקרית שקרתה יום קודם לכן בין העיתונאי אראל סג"ל ליורופסקי.

גארי יורופסקי. אקטיביסט לא מתפשר. (צילום מאתר האינטרנט)
גארי יורופסקי. אקטיביסט לא מתפשר. (צילום מאתר האינטרנט)

בערב, שהתקיים ביוזמת עמותת "ויגן פרנדלי" בפני כאלף צופים, אמר המנחה אברי גלעד, כי "הערב מתנהל תחת ענן כבד של דין ודברים על גבול האלימות שהתרחש בין שניים מידידי". הוא הוסיף כי לדעתו, המסר של מגיני בעלי החיים צריך לייצר רוך וחמלה ולא לאמץ דרכי אלימות. "אני לא חושב שאפשר להפיץ אנרגיה חיובית על ידי הפצת אנרגיה שלילית", אמר.

העיתונאי אראל סג"ל פרסם אתמול ב"מעריב" את השתלשלות העימות בינו לבין יורופסקי, כפי שהוא ראה אותו, שבמהלכו, לדבריו, איחל לו יורופסקי "שיאנסו אותי ואת ילדיי משום שאני לובש מעיל עור" וכי העימות הסתיים בכך שיורופסקי דחף את כיסאו והוא נפל לרצפה.

בעקבות התקרית ביטלה אוניברסיטת בר אילן הרצאה שיורופסקי אמור היה לשאת בפני הסטודנטים.

יורופסקי סרב לענות לשאלה בנושא באמרו: "לא מעוניין להתייחס. אז שני אנשים במזרח התיכון רבו – איזו דרמה".

הערב החל בהרצאה של ד"ר הררי, שסקר את מה שקרה לעולם מאז שההומו סאפיינס פיתח תודעה ולדבריו, זרע הרס בכל מקום אליו הגיע.

לפני ההרצאות נערך באירוע יריד של מזונות טבעוניים. (צילום: עירית רוזנבלום)
לפני ההרצאות נערך באירוע יריד של מזונות טבעוניים. (צילום: עירית רוזנבלום)

אחריו עלה יורופסקי, אחד הלוחמים הבולטים למען זכויות בעלי חיים בארץ ובעולם, שהתפרסם כמרצה כריזמטי. הוא נחשב לדמות שנויה במחלוקת בשל התבטאויות כמו  "כל אשה עטופה בפרווה צריכה לעבור אונס כה אכזרי שהוא יצלק אותה לנצח. כל גבר עטוף בפרווה צריך לסבול אונס אנאלי כה נורא, שהוא ישפוך את מעיו".

יורופסקי פתח באומרו שהוא "לא גורו" ונשא את הרצאתו הידועה בלא חידושים מיוחדים, אך במהלכה החל להתחמם ועדכן את ההרצאה בנושאים הנוגעים לישראל. הוא הזכיר שהגיע לישראל בספטמבר שעבר, ביקר בירושלים "הקדושה כביכול" וראה אנשים מתפללים בכותל. "אני מאמין באלוהים ובמה שברא. אבל כאן הדגל הישראלי, שהוא חתיכת בד והתנ"ך שעשוי מנייר, מעוררים סערת רגשות גדולה יותר מאשר בעלי חיים. ירחם האל על מי שפוגע בתנ"ך או בדגל! אבל האם הם יותר קדושים מיצורים חיים שאותם יצר האל?", שאל ולא דילג גם על השואה באמרו ש"שואת החיות התחילה לפני שואת היהודים. כמדינה שבה אומרים 'לעולם לא עוד', ישראל צריכה להיות המדינה הראשונה שתבטל את בתי המטבחיים אחת ולתמיד".

יורופסקי על "על האש": ריטואל אכזרי שצריך לסיים

אחרי ההרצאה התכנסו יורופסקי והררי בהובלת אברי גלעד לשאלות ותשובות. גלעד שאל את יורופסקי לדעתו על ההחלטה של משרד החינוך לא לאפשר לו להרצות בפני ילדי בתי הספר: "הורים לא מצפים שילדיהם יחזרו הביתה מבית הספר טבעונים. אתה יכול להבין זאת?", שאל גלעד.

גארי יורופסקי באירוע של ויגן פרנדלי דצמבר 2013. (צילום: עירית רוזנבלום)
גארי יורופסקי באירוע של ויגן פרנדלי . (צילום: עירית רוזנבלום)

יורופסקי תהה מה רע בכך שילד ירצה לאכול פירות וירקות ולהיות אתי וחומל. הוא הוסיף שאחת הטענות כלפיו היא שהוא "כריזמטי". יורופסקי: "זו טענה מוזרה. זה שאני כריזמטי זו בעיה? מוהטמה גנדי היה כריזמטי, מרטין לותר קינג היה כריזמטי, נלסון מנדלה היה כריזמטי".

גלעד טען בפני יורופסקי שישראל היא מדינת "על האש" וכי אין מה שמחבר בין הישראלים למעט הטקס הזה. "ריטואל שמבוסס על אכזריות צריך לסיים", קבע יורופסקי, "לכל אחד מגיעים חרות וזכויות, לא חשוב מי הקורבן".

גלעד: "יובל הררי אמר שחיות עדיין מרגישות וחשות, כפי חשו בזמנים קדמוניים. אולי במשך הזמן אנחנו נגרום להן לא לחוש?" יורופסקי: "כמונו? רק יצור אחד לא חש וזה אנחנו, האדם. כשהיינו ילדים, היינו בוכים כשעשו רע לחיה. עכשיו מבקשים ממני לא להראות לילדים סרטי בתי מטבחיים, כי יהיו להם סיוטי לילה. לי יש סיוטים בכל יום".

גלעד, בתפקידו כפרקליטו של השטן, אמר ששאר המינים טורפים זה את זה "ולא עושים חשבון, למה אנחנו צריכים להיות טובים יותר?" על כך השיב יובל הררי כי הבעיה היא לא השחיטה בלבד, אלא כל מהלך חייהם. "יש כמות עצומה של סבל ואני לא רוצה להיות חלק ממנה", ענה לקול תשואות הקהל, שהיה מורכב ברובו מצעירים.

יורופסקי הדגיש שהבעיה היא שהאנושות הפסיקה לראות בבעלי החיים יצורים חיים ומתייחסת אליהם כאל מוצר, כמו אל טלפון סלולרי. "אם הנמלים ייעלמו מעל פני האדמה, כל המערכת האקולוגית תקרוס. אם האדם ייעלם – העולם ינשום לרווחה וכדור הארץ ישגשג", אמר.

כשהתבקש יורופסקי להתמודד עם ציטוטים שלו שהוא מאחל לאנשים להיאנס, אמר "אשמח שאנשים רעים ייאנסו. תפסיקו לבקש ממני לגנות זאת. לא אבקש מיהודים להראות אהדה לנאצים או לפלסטיני מתאבד. זה מה שרע בפציפיזם. הוא הולך רחוק מדי. אתם יודעים מה היה הפתרון של גנדי לשואה? הוא הציע שהיהודים יתאבדו כדי לזעזע את העולם".

יורופסקי הוסיף שהוא מרצה אלפי הרצאות בעולם וכי כמאה אלף איש כבר עברו לטבעונות בעקבות הרצאותיו, "אבל יש זמן שאלימות היא הכרחית. אהבה והגיון לא תמיד מנצחים. אני מזהיר שבעוד כמה עשרות שנים, אנשי תנועת הטבעונות יקומו להרוג כמו שבעלות הברית הרגו את הנאצים ותומכים של גנדי הרגו בריטים".

 

3 Comments

  1. אליק מאור
    9 בדצמבר 2013 @ 13:38

    שמעתי אותו הבוקר. הבחור פנאט מוחלט וזה במילים עדינות. שיאכל מצידי עלים וטחב לבריאות. רק שיעזוב אותנו בשקט עם ההסתה הרצחנית שלו. לחילופין? שיקפוץ לערב הסעודית, למצריים, ללבנון, לכווית, לעיראק או לארגנטינה.. שם טורפים עגל / כבש / חזיר / בקר כארוחת בוקר .. שישתולל שם.

  2. זיו
    9 בדצמבר 2013 @ 13:33

    אדם נפלא וערכי, תודה על המאמר תמיד טוב לקרוא את חוכמתם הרבה של אנשים כמו יורופסקי והררי.

  3. דותן
    9 בדצמבר 2013 @ 13:08

    המטרה – טובה.

    הבנאדם – הזוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן